• Oliviahh

    Ni med äldre enäggstvillingar, se hit!

    Ni med lite äldre enäggstvillingar, hur mycket skiljer det i längd på era tvillingar? Jag frågar därför att en kompis till mig sa att alla enäggstvillingar var lika långa, men så är det väl inte? :)

  • Svar på tråden Ni med äldre enäggstvillingar, se hit!
  • bananflugan82

    Nej, så är det inte alls. Och bara för att det är enäggs så behöver det inte betyda att dom är identiska. Min ena kille har t.ex. födelsemärken som den andre inte har. Och det har hela tiden skiljt i längd på dom och gör det fortfarande, dom är snart 2 år.


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • mandelblomma

    nej det behöver det såklart inte vara. Mina enäggstvillingar är förvisso nästan lika långe, men det skiljer nästan ett kg på dem i vikt.

  • Lycklig2012

    Nej, mina var jätteolika i magen, vilket ju är otroligt vanligt bland enäggstvillingqr eftersom den ena kan ta mer näring redan då. Mina är nio och den ena är ca 4-5 cm längr, har alltid varit större. Har även en del födelsemärken som skiljer sig åt. Dessutom skiljer sig ansiktsformen åt. K`s ansikte är mer regelbundet och runt. Men LIKA det är dom.

    (Dom har dessutom en väldigt RAR lillebror...)

    Har dessutom fastrar som är enäggstvillingar och det som är markant skillnad där är rösten. Så är det även på mina.

  • Indratvillingmamma

    Mina är 6 år och det skiljer 1,5 - 2 cm i längd och nästan 1 kg.

  • Cina B

    Det behver absolut inte vara lika! Mina enäggstjejer är ett exempel på det. Vid ultraljudet i vecka 11 skilde det 4 mm i längd (vilket då motsvarade 10%). Idag väger den stora tjejen 5,4 kg och är 58 cm lång medan den lilla väger 4,6 kg och är 54 cm.

  • julklappen

    Mina tjejer är 2 år och det skiljer cirka 2 cm på dem, det har det gjort sedan de föddes. Det skiljde 900 g på dem när de föddes men nu är det bara cirka 300 g vilket inte är så mycket när det handlar om 12 kg men 900 g skillnad när det handlar om 2-3 kg är ju rätt mycket.

  • Xpando

    Jag är enäggstvilling och är idag 40 år.
    Jag och min bror har genom åren vuxit förbi varandra ett flertal gånger, ibland har han varit längre och ibland jag. Vi utvecklas olika även om vi är enäggstvillingar.

    /A   

  • triss i tjejjer

    våra tjejer har följt varandra i stort sett ändå sen de föddes både i längd och vikt..


    tindra leia & nova - mina älskade småhjärtan <3
  • LottaRos

    Min ena kille är 2 cm längre och 6 kilo tyngre än brorsan. Förutom en kort period runt 4 har han alltid varit större än brorsan, idag är de 8 år.
    De har helt olika röster och dessutom helt olika hårfäste i nacken, det tycker jag är lite kul!   

  • Sara 426

    Mina tvillingar är visserligen bara 5 månader men fot har alltid skiljt sig mellan dom både i längd och vikt! . Det skiljer 2cm och ca 300g. Och de är lika men ändå inte! Ettan är ALLTID större och längre! 2an har födelsemärke som inte 1an har! Man ser en tydlig skillnad trotts likheten!

  • enäggs81

    mina enäggs skiljer ca 1 cm i längd och ca 0,5 kg. Dom följer varandra väldigt lika. ingen skillnad som syns. samma skostorlek.

  • Anki85

    Mina tjejer ( 4.5år) skiljde 4cm i längd och 500g i vikt när de föddes, De där 500g håller i sig även idag men dock är de lika långa. Något som var lite roligt var att de fick tänder på samma ställe samtidigt med bara någon dag emellan


    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • strojes

    Jag har tvillingtjejer som nu är 5 år. Det skiljer 0,5-1 cm mellan dem i längt och de har följts åt sedan de var bebisar. På bb skiljde det 1,5 cm men då är det ju rätt svårt att mäta exakt också.
    Viktmässigt har de också följts åt och det skiljer mindre än 500 gram mellan dem.

  • Xpando

    Hej Jag och min bror är enäggstvillingar och vi är nu 40 år.
    Vi har alltid varit olika långa och min bror har alltid varit ca 1 cm längre än mig, jag har dock alltid vägd lite  mer än honom.  

Svar på tråden Ni med äldre enäggstvillingar, se hit!