• Anonym (Kaffedraken)

    Vilken BVC kommer ni att välja?

    Jag och min fru ska snart ha barn (14:e nov) och nu fråga våran Bm oss om vi valt en BVC ännu. Vi har funderat lite fram och tillbaka, jag skulle helst ha velat fortsätta gå på Mama Mia Söder, men de har ingen BVC.. Utan det är Mama Mia Karlavägen som har det, men grejen är att vi bor i Haninge och det känns lite långt att sitta och åka ända dit. Sen vet jag inte om de är mer inriktade på regnbågsfamiljer en någon annan BVC..

    Hur har ni gjort och vad har ni prioriterat? Finns det någon BVC i Stockholmsområdet som är inriktade på regnbågsfamiljer? Skrattande

  • Svar på tråden Vilken BVC kommer ni att välja?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu svarar jag fast jag inte har en regnbågsfamilj. Men jag skulle välja BVC som ligger nära och bra till där ni bor då man åker ofta i början och inte vill ha så mycket bök och förflyttning med den lille. På BVC handlar det inte mycket om familjen utan det är mest väga, mäta och kolla läget så länge allt är som det ska. Trivs man inte är det superlätt att byta.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker som ovan... och vi har tur. För oss blir det världens bästa: Rissne. Ligger nära och kompetent personal. Har redan varit där med våre tre innan och aldrig mött på konstigheter. Bara känt oss bekräftade som föräldrar. Fokus har varit på barnen inte på vår relation.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi har också valt den BVC som är närmast. Först på Söder (Eken) och därefter Liljeholmen. På Söder hade vi ett annat tjejpar i föräldragruppen men båda ställena är lika bra. Fokus är som sagt på barnet, ingen har lyft ett ögonbryn över vår familjekonstellation och alla har varit jättetrevliga.

    BVC Barnängen (tror jag) på Söder har jag hört har så många regnbågsfamiljer att de fått ihop en föräldragrupp för regnbågsfamiljer som träffas med barn i olika åldrar, inte bara första tiden.


Svar på tråden Vilken BVC kommer ni att välja?