• Svar på tråden Någon som provat "Feliway"?
  • nemo1

    Är dom skygga menar du? Jag tycker att det fungerar men har bara provat på katter som bott i ett litet rum, som i karantän.

  • ettplustack

    Ja jag har använt det, den som man sätter i eluttaget och tycker det har fungerat bra. Det fungerade inte på vår katt som kissade inne men katterna blev lugnare.
    Varför vill du använda det, vad hoppas du på för reaktioner '? 

  • smurfmillan

    Min minsta katt är väldigt dominant mot min stora. Hon är efter henne å biter henne mm.
    Å min stora katt verkar stressad av detta och drar sig undan mer nu än innan.

    Nu funderar jag på och lämna tillbaks den lilla och när min kompis hörde det så tyckte hon jag skulle prova den produkten först.

    Jag har aldrig hört talas om den innan så jag vet inte vad man kan vänta sig för reaktion.
     

  • nemo1

    Jag tycker absolut du ska prova. Hur länge har du haft den lille? Det tar tid för katterna att vänja sig vid varandra.

  • nemo1

    Då måste hon vara drygt fyra månader? Se till att kastrera henne så fort veterinären vill det så kanske hon lugnar sig en aning. Hon är ju en helt normal kattunge som vill ha någon att busa med. Har du provat att trötta ut den lille och busa ordentligt med henne? Har du mycket leksaker åt henne? Kan rekommendera prasseltunneln från ÖB 79:- . Har du ett stort klösträd som hon kan klätra i?

  • smurfmillan

    Ja jag har testat och trötta ut henne men så fort hon hör att min stora går nånstans är hon efter direkt.
    Hon har många leksaker och även en sån tunnel från ÖB.

    Ja visst är hon en normal kattunge,  men min stora katt verkar inte vilja leka med henne.  

  • Liljeblomman

    Vi har provat Feliway med gott resultat.
    Vi gjorde det när det pågick en del renoveringar o.d. i huset så katterna blev oroliga och rädda för allt slamrande och hamrande. Det gjorde dem nervösa och det höll i sig även när det var "lugnt igen" så att säga, de bråkade mer med varandra, började kissa utanför lådan o.s.v.

    Med Feliway blev de lugnare, mer harmoniska och började kissa i lådan igen.

  • nillanG

    vi provade det. Kissen kissade inne, tyvärr slutade hon inte helt, men vill påstå att det iaf minskade lite.

  • Liljeblomman

    Det finns olika varianter. Den vi har kopplas i eluttaget och jag tror att den kostar ca 450 kr och varar ca 1 månad. Sen kan man fylla på dem igen och då kostar det ca 200 kr för refillen som också varar i ca 1 månad om jag inte missminner mig.

    Så det är ganska dyrt men värt att prova tycker jag!

  • nemo1

    Köp en kattunge till så har den lille någon att leka med. Kattungars liv går ut på att leka, sova och äta Skrattande

  • smurfmillan

    Jag har pratat med veterinären idag och de tycker att de är värt å prova en sån feliway man sätter i ett uttag. 

    Så nu får ni hålla tummarna för oss att det funkar!  

  • tankfull

    Gammal tråd, men jag undrar om någon har erfarenheter av Feliway? Jag funderar på att testa att spreja lite här och där hemma innan vi tar hem en katt från katthemmet. Känner inte att jag måste köpa den där dyra saken man sätter i ett eluttag, den håller ju typ en månad och jag vill hellre ha ett sprej man kan spreja i transportburen m.m. Någon som provat?

Svar på tråden Någon som provat "Feliway"?