• ius lexis

    Vad tycker ni om namnet Allison?

    Vad tyckre ni om namnet Allison?
    Man kan kanske kalla henne Allie.....

  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Allison?
  • ummi

    tänker bara på amerikanska drama serier.  hehe det är fint.  har det ngn speciell betydelse i er familj? eller bara ngt ni/du gillar?

  • Queenie70

    Faller väl inom ungefär samma kategori som "lexis" för mig...

  • ius lexis
    ummi skrev 2011-10-26 11:46:22 följande:
    tänker bara på amerikanska drama serier.  hehe det är fint.  har det ngn speciell betydelse i er familj? eller bara ngt ni/du gillar?
    Nä, det har ingen speciell betydelse, har bara gillat namnet länge.
    Det betyder förövrikt "sanning".
  • ius lexis
    Queenie70 skrev 2011-10-26 11:52:42 följande:
    Faller väl inom ungefär samma kategori som "lexis" för mig...
    humpff... åvilken kategori är det måhända?? ;)
  • Karla79

    Det är fint så länge det uttalas lite engelskt... med svenskt A är det inte lika fint. Jag hade det tidigare som tänkbart namn på dotter :)

  • ummi
    ius lexis skrev 2011-10-26 11:55:24 följande:
    Nä, det har ingen speciell betydelse, har bara gillat namnet länge.
    Det betyder förövrikt "sanning".

    jag tycker man kan ge sina barn vilket namn som helst (alltså från olika länder osv) bara det går att uttala i det landet /samhället barnet kommer leva i och inte är på tok för stötande :P

    Allison är ett gulligt namn och i takt med att hon blir större så kommer människor ha så passa olika namn att det inte sticker ut särskilt mycket. Annars kan man ha ett mer "svenskt" förnnamn och allison som andra namn om man vill underlätta för familjen( om dom mot förmodan skulle ogilla det) mina barn har inte helt svenska namn, men dom går att uttala iaf och det är ingen som har haft problem med det på varken förskola eller ngn annan stans.

    så ta det namnet du gillar mest <3    
  • ius lexis
    Karla79 skrev 2011-10-26 11:58:21 följande:
    Det är fint så länge det uttalas lite engelskt... med svenskt A är det inte lika fint. Jag hade det tidigare som tänkbart namn på dotter :)
    Jag tänkte ju stava det med 2 st L och då uttalar man det ju inte som Arne utan mer som Kalle...

    Får man fråga vad du döpte din dottr till? Skrattande
  • ius lexis
    Karla79 skrev 2011-10-26 12:07:11 följande:
    Haha jag fick en son :)
    Skål
  • ily

    Inget namn jag skulle välja själv, men finare än många amerikanska namn som jag vanligtvis är helt anti :)

    Antar att du menar att ni ska uttala det  liksom svenskt Alllison och inte amerikanskt ÄÄlison. Funkar absolut :)  

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Allison?