• Anonym (lurad­)
    Äldre 28 Oct 14:32
    17371 visningar
    44 svar
    44
    17371

    verkar ha blivit blåst av smsguld.se!!!!

    är såå ledsen just nu.. tog mina ärvda smycken och smycken jag fått i konfirmationspresent och studentpresent - och valde att sälja dem för att kunna försörja min familj!!!
    vi hade extremt mycket räkningar denna månaden och mindre inkomst.. 
     

    skickade in mina smycken till smsguld.se den 18 oktober.
    19oktober får jag ett sms att guldet är mottaget och värderat - jag hade vägt det här hemma innan själv så det stämde med vikt och pris!

    vidare så stod det också att utbetalning skulle ske, loggade in på min inloggning på deras hemsida och där står det att utbetalning sker den 20 oktober.
    och att utbetalningen kan ta 2-4 dagar eftersom att man kan ha olika banker osv, så långt är jag med!!!!

    MEN idag är det den 28oktober och jag har inte fått in några pengar fortfarande!!
    I tisdags meddelade dem att det hade blivit fel på deras "fil" de skickat till banken så de skickade en ny och utlovade pengar på torsdag den 27oktober eller allra senast på fredagen den 28oktober - dvs idag!!

    jag var så jävla dum att jag inte googlade ordentligt INNAN jag valde att "sälja" mina smycken till smsguld.se!!!!! :(((
    känner mig så LURAD och kränkt!!! :(((

    kommer ABSOLUT att anmäla dem både till polisen och ARN! helt klart!!

    MEN vad tjänar det till just nu, här sitter jag med bara 185:- kvar på kontot!! 
     vill bara lägga mig ner och dö... :((((((

    idiotjävlar!!! ursäkta uttrycket, men jag blir såååå ARG!!!!!

    /lurad 

  • Svar på tråden verkar ha blivit blåst av smsguld.se!!!!
  • Äldre 28 Oct 14:36
    #1

    Fast jag förstår inte. Varför tror du att du är lurad? De sa att du skulle få pengarna torsdag el fredag, och dagen är ju knappast slut än.
    Jag har bla Swedbank, och det är ofta jag får in pengar på eftermiddagarna just för att de har nån körning då.
    Vänta tills dagen är slut iaf innan du skriker ut att de har lurat dig!


    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Anonym (lurad­) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 14:38
    #2
    Leone i Västerås skrev 2011-10-28 14:36:58 följande:
    Fast jag förstår inte. Varför tror du att du är lurad? De sa att du skulle få pengarna torsdag el fredag, och dagen är ju knappast slut än.
    Jag har bla Swedbank, och det är ofta jag får in pengar på eftermiddagarna just för att de har nån körning då.
    Vänta tills dagen är slut iaf innan du skriker ut att de har lurat dig!
    men snälla.. jag har läst om detta fenomenet hela dagen.. de har gjort såhär mot massor av människor!!! :(((
    de säger att det blir fel på deras bankfiler... o dröjer ut sina betalningar.de har massor med anmälningar mot sig!!!! :/// 
  • studen­tbrutt­an29
    Äldre 28 Oct 14:38
    #3

    men hallå, lugn. Dagen är inte slut och ditt guld är försäkrat om det skulle hänt något. 
    =) 

  • Anonym (lurad­) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 14:38
    #4

    ja jag har oxå swedbank, och jag blev lovad pengarna SENAST i måndags från första början! klart som fan man känner sig lurad då!

  • Anonym (lurad­) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 14:40
    #5
    studentbruttan29 skrev 2011-10-28 14:38:19 följande:
    men hallå, lugn. Dagen är inte slut och ditt guld är försäkrat om det skulle hänt något. 
    =) 
    men de har mottagit guldet de skiter i att betala ut pengarna för det.....

    det står att utbetalningen har skett den 20 oktober.. det är för 8 dagar sedan!
    de utlovar att man ska få pengarna inom 2-4 dgr.. INTE 8! 
  • Anonym
    Äldre 28 Oct 14:41
    #6

    kan du ringa dom ?

  • Äldre 28 Oct 14:42
    #7
    Anonym (lurad) skrev 2011-10-28 14:38:08 följande:
    men snälla.. jag har läst om detta fenomenet hela dagen.. de har gjort såhär mot massor av människor!!! :(((
    de säger att det blir fel på deras bankfiler... o dröjer ut sina betalningar.de har massor med anmälningar mot sig!!!! :/// 
    Ja, jag vet å andra sidan massor av människor som sålt guld till dem och fått pengar, men det är klart att det kan ha blivit fel nånstans på vägen.

    Och ja, jag förstår att du är upprörd och är rädd att ha blivit lurad.
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Äldre 28 Oct 14:43
    #8

    Nästa gång, gå till en riktig guldsmedsaffär och sälj guldet.

  • Anonym (lurad­) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 14:43
    #9
    Leone i Västerås skrev 2011-10-28 14:42:46 följande:
    Ja, jag vet å andra sidan massor av människor som sålt guld till dem och fått pengar, men det är klart att det kan ha blivit fel nånstans på vägen.

    Och ja, jag förstår att du är upprörd och är rädd att ha blivit lurad.
    tack!!!
  • Anonym (lurad­) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 14:44
    #10
    Ramborg skrev 2011-10-28 14:43:06 följande:
    Nästa gång, gå till en riktig guldsmedsaffär och sälj guldet.
    mjo inte för att jag har några fler smycken att sälja dock.....
Svar på tråden verkar ha blivit blåst av smsguld.se!!!!