• Maria
    Äldre 30 Oct 01:21
    2913 visningar
    10 svar
    10
    2913

    Kina mammor sökers

    Skulle vara kul ha kontakt med några kina mammor kanske från staden guiping. Hämtade våran son där för ett år sen nu...

  • Svar på tråden Kina mammor sökers
  • Äldre 30 Oct 09:33
    #1

    Här är en! Inte från samma stad dock. Vi hämtade vår guldklimp i februari i år!
     

  • minaun­derbar­abarn
    Äldre 30 Oct 20:15
    #2

    Här är en till kina mamma, jag har 2 söner, en som är snart 6 år som vi fick i Nanning/Guangxi för 4 år sen snart och en som är 3 1/2 som vi fick för lite mer än 2 år sen i Guangzhou/Guangdong, plus att vi har en liten son på 6 månader som vi fick via magen.

  • Äldre 31 Oct 12:08
    #3

    En soon-to-be Kinamamma här också. (SN)

    Yunnan-provinsen.

    Finns fler i samma provins här?

    {#emotions_dlg.flower}

    (PS. I vilken provins ligger staden Guiping, som du skriver om?)

  • Äldre 31 Oct 17:11
    #4

    Här är en till soon-to-be och även här SN.

    Vår prins finns i Shenzhen, Guangdong men vi ska hämta honom i Guangzhou.

  • minaun­derbar­abarn
    Äldre 31 Oct 19:55
    #5

    Gottelina; jag tror att dom flesta barn i Guangdong tas emot i Guangzhou Vi var där i augusti 09 och det var fruktansvärt varmt och fuktigt så det var mest jobbigt att vara ute tyvärr, speciellt som vår äldsta son blev sjuk där nere. Men jag ser fram emot den dagen när vi ska åka tillbaka på återresa när våra killar har blivit lite äldre. Båda våra söner är SN

  • minaun­derbar­abarn
    Äldre 31 Oct 19:56
    #6

    Förresten , Grattis koalabjörn och gottelina till era barn.

  • Äldre 31 Oct 21:29
    #7
    minaunderbarabarn skrev 2011-10-31 19:55:46 följande:
    Gottelina; jag tror att dom flesta barn i Guangdong tas emot i Guangzhou Vi var där i augusti 09 och det var fruktansvärt varmt och fuktigt så det var mest jobbigt att vara ute tyvärr, speciellt som vår äldsta son blev sjuk där nere. Men jag ser fram emot den dagen när vi ska åka tillbaka på återresa när våra killar har blivit lite äldre. Båda våra söner är SN
    Jag tror t o m att i princip alla från Sverige hämtar sina Guangdong-barn i Guangzhou. Tack för gratulationerna förresten! Får man fråga vilken stad er son är ifrån? Undrar mest om ni besökte barnhemmet och hur det i så fall gick? Vi kommer att kunna besöka barnhemmet och jag är lite nervös för hur det ska gå och hur Liten ska reagera när vi går där ifrån...
  • Äldre 1 Nov 01:59
    #8

    Läser lite nyfiket i er tråd. Vi flyttade till Shenzhen för 3 veckor sedan. Ni som ska hämta här nere, ni får gärna kolla upp om det finns intresse av urväxta barnkläder på barnhemmet. 

    Lycka till och grattis till era barn!!
     


    Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • rallar­rosen
    Äldre 1 Nov 06:46
    #9

    De instruktioner vi fått är att kläder till barnhemmen ska ha prislappsetiketten kvar - men att man kan klippa bort priset (och köpa på sig på rea). I Kina kommer man aldrig tomhänt på besök men det ska var nytt.

    Kina 79 - fint tanke, kanske du hittar nån hjälporganisation som vill ha kläderna.

  • Äldre 1 Nov 09:09
    #10
    Kina79 skrev 2011-11-01 01:59:08 följande:
    Läser lite nyfiket i er tråd. Vi flyttade till Shenzhen för 3 veckor sedan. Ni som ska hämta här nere, ni får gärna kolla upp om det finns intresse av urväxta barnkläder på barnhemmet. 

    Lycka till och grattis till era barn!!
    rallarrosen skrev 2011-11-01 06:46:22 följande:

    De instruktioner vi fått är att kläder till barnhemmen ska ha prislappsetiketten kvar - men att man kan klippa bort priset (och köpa på sig på rea). I Kina kommer man aldrig tomhänt på besök men det ska var nytt.

    Kina 79 - fint tanke, kanske du hittar nån hjälporganisation som vill ha kläderna.


    Vi fick inga instruktioner om att det skulle vara prislappar kvar men däremot att det var billigast o bäst att handla i Kina. Barnhemmen önskar sig kinesiska kläder tex. måste ju sömmen mellan benen enkelt gå att klippa upp om barnhemmet använder "splitt pants". På vårt barns barnhemm användes kläder av "disktrase material" typ Wettex närmast kroppen, kanske för att suga upp svetten, jag kan inte komma på någon annan anledning. Jag tror också att det är olika om det är en rik eller fattig provins som du bor i hur stort behovet är och av vad.
Svar på tråden Kina mammor sökers