• enny signat­ur
    Äldre 30 Oct 17:10
    2981 visningar
    6 svar
    6
    2981

    Glassmaskin som kyler?

    Vad är en billigast sådana som finns och i vilken kvalite?
    De andra kan man göra så lite glass i... 

  • Svar på tråden Glassmaskin som kyler?
  • Kinya
    Äldre 3 Nov 11:36
    #1

    Jag har en 20 år gammal Philips som funkar jättebra fortfarande. En sak du kan tänka på är att köpa en som har ett frysblock som lägger in i frysen istället för att man lägger in hela skålen i frysen.

  • enny signat­ur
    Äldre 3 Nov 15:11
    #2
    Kinya skrev 2011-11-03 11:36:53 följande:
    Jag har en 20 år gammal Philips som funkar jättebra fortfarande. En sak du kan tänka på är att köpa en som har ett frysblock som lägger in i frysen istället för att man lägger in hela skålen i frysen.
    Fast det är ju de man bara kan göra lite glass i, en med kylare i kan man göra flera gånger i och slipper ha något i frysen.
  • Kinya
    Äldre 3 Nov 15:33
    #3

    Ok, den jag har (20 år gammal) fanns det i alla fall förr så man kunde köpa till extra frysblock och således göra flera satser.

    Men du menar alltså en stor glassmaskin som inte har frysblock utan en egen kylning? De är nog inte billiga.

  • Kinya
    Äldre 3 Nov 15:34
    #4
    http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matberedning/glassmaskin/exido-246-048/151298.3414/

    En sån här kanske? Den har egen kompressor och det står att ingen förfrysning behövs. Jag har inte provat den dock utan bara googlat lite snabbt.
  • enny signat­ur
    Äldre 4 Nov 02:01
    #5
    Kinya skrev 2011-11-03 15:34:33 följande:
    www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matberedn.../

    En sån här kanske? Den har egen kompressor och det står att ingen förfrysning behövs. Jag har inte provat den dock utan bara googlat lite snabbt.
    japp precis en sådan :) e tar plats vilket inte känns jätte kul, men måste väl vara ganska smidigt att ha? Är rädd att den låter massor... 
  • Kinya
    Äldre 8 Nov 08:22
    #6
    enny signatur skrev 2011-11-04 02:01:11 följande:
    japp precis en sådan :) e tar plats vilket inte känns jätte kul, men måste väl vara ganska smidigt att ha? Är rädd att den låter massor... 
    Jag har aldrig känt behovet ett kunna göra flera liter glass på en dag. Vill jag bjuda många på glass gör jag glassen i omgångar och har i frysen. Inga problem. Men du har ju rätt i att en glassmaskin tar plats. Det gör ju alla hushållsapparater, mer eller mindre. Du kan ju åka till en butik och se hur stor den är så blir det kanske lättare att bestämma sig.
Svar på tråden Glassmaskin som kyler?