• mysan750000

    Colombia

    Hej, är det någon mer som är framme i AC-kön och ska börja fixa med all pappersexcercis till Colombia? vore såå kul att prata med någon mer som är i samma sits?

  • Svar på tråden Colombia
  • mysan750000

    Nanashi och Pixelmia, tack för länkarna. Har ni adopterat därifrån? 
     Plutteli, har du varit tillbaka i Colombia? 

  • Plutteli

    Nepp, det har aldrig blivit av, vi hade en resa planerad jag och min mamma men då blev det så oroligt i landet att vi fick ställa in och sen har det inte varit läge. När mina barn är lite större vill jag dit dock :)

  • mysan750000

    Å vad härligt, hur gammal var hon när ni hämtade henne? fick ni bilder och information innan ni åkte eller får man det på plats? Hur tycker du att Colombia är som land? Varför föll valet just på Colombia?..Många frågor blir det...

  • annika11

    Jag och min man hoppas på att få adoptera från colombia. blev klara med utredningen idag. och får vårat medgivande i början på december sen hoppas vi på att få börja samla papper.

  • miaskell
    mysan750000 skrev 2011-10-31 20:18:29 följande:
    Å vad härligt, hur gammal var hon när ni hämtade henne? fick ni bilder och information innan ni åkte eller får man det på plats? Hur tycker du att Colombia är som land? Varför föll valet just på Colombia?..Många frågor blir det...

    Hon var 4 månader när vi kom till colombia, 3 månader vid barnbesked. Vi fick en bild av henne 1 månad innan vi reste :)

    Kom till forumet och ställ frågorna där :)
  • AlreadyBurning

    jag är från Colombia!


    Ljuddrog för intresserade;

  • JaMA08

    Hej!

    Hur noga är de med åldern? Jag är 33år & min man 37år nu, har vi chans att adoptera ifrån Colombia tror ni? Vet att min man är cirka 1 år för gammal enligt deras normer men jag kommer vara inom ramen, tacksam för era svar! 

  • Zabka
    JaMA08 skrev 2011-11-28 16:58:32 följande:
    Hej!

    Hur noga är de med åldern? Jag är 33år & min man 37år nu, har vi chans att adoptera ifrån Colombia tror ni? Vet att min man är cirka 1 år för gammal enligt deras normer men jag kommer vara inom ramen, tacksam för era svar! 
    Fast 37 är långt under gränsen. Man får vara ända upp till 47 (om man bortser från den gräns som finns i Sverige). För att ansöka om barn mellan 0-3 år så får man inte ha fyllt 39 år när ansökningen skickas till Colombia.
  • JaMA08
    Zabka skrev 2011-11-28 18:47:48 följande:
    Fast 37 är långt under gränsen. Man får vara ända upp till 47 (om man bortser från den gräns som finns i Sverige). För att ansöka om barn mellan 0-3 år så får man inte ha fyllt 39 år när ansökningen skickas till Colombia.
    Det var den gränsen jag menade, min make kommer ha fyllt 39år när ansökan når Colombia medan jag kommer vara 35år. Så jag undrar om de kan se förbi det eftersom jag är så ung.....
  • Simba79
    JaMA08 skrev 2011-11-28 19:02:23 följande:
    Det var den gränsen jag menade, min make kommer ha fyllt 39år när ansökan når Colombia medan jag kommer vara 35år. Så jag undrar om de kan se förbi det eftersom jag är så ung.....
    Jag tror att de är rätt hårda med åldersgränserna, men ni kan ansöka om barn upp till 4 år istället. 
Svar på tråden Colombia