• jennyw­i
    Äldre 2 Nov 14:56
    3521 visningar
    15 svar
    15
    3521

    Någon mer som känner att magen är som en stor deg ??

    Efter min äldre tjej och tvillingarna är magen helt förstörd.

    Fick ganska stora flickor på 3430och 3330 g och hade en viktuppgång under min graviditet på 50 kg.
    Väldigt mycket vätska och jag rasade 40 kg av dom ganska snabbt men magen är ju helt förstörd!!

    Går ju liksom inte att träna utdraget skinn, man ser ju mer eller mindre gravid ut efter 3 månader.

    Fler som har det så här ?
    Och ni som vart tvilling föräldrar ett tag drar det ihop sig ?

    tack på förhand!

  • Svar på tråden Någon mer som känner att magen är som en stor deg ??
  • Äldre 2 Nov 17:04
    #1

    Hej jennywi!

    Mina tvillingar är 10 månader, en kille som vägde 3.9 kg då han föddes och en tjej som vägde 3.5 kg. Jätte tvillingar m.a.o.... Gick upp över 20 kg men mådde vääääldigt illa de första 4 - 5 månaderna så kanske jag skulle ha gått upp ännu mer om jag kunnat äta bättre. Väger fortfarande 5 kg mer än innan gravididteten men det mesta försvann på några veckor. Men magen är fortfarande äckligt ful och har en massa överlopps skinn. Tror jag råkat ut för en delning av magmuskeln också och då kan man ju inte träna bort den med vanliga magmuskelövningar heller. Finns en träningsmetod som vissa menar att funkar men har också hört att operation är det enda som hjälper. Hoppas du bara har överlopps skinn för det drar säkert ihop sig med tiden åtminstone.

  • Santis
    Äldre 2 Nov 20:02
    #2

    efter min första son fick jag en stor "deg mage"  och då födde jag bara en nu ska jag snart förda tvillingarna men har fortfarande (trots den spända gravid magen) hängig hud på undre deln av magen så jag ser inte fram emot hur jag kommer att se ut sen.

    tror att det är genetiskt endel får tillbaka spänsten i huden dom brukar ju säga att det tar upp til 7 år innan kroppen är helt åter stäld 

  • jennyw­i
    Äldre 4 Nov 09:17
    #3
    fågelblå skrev 2011-11-02 17:04:51 följande:
    Hej jennywi!

    Mina tvillingar är 10 månader, en kille som vägde 3.9 kg då han föddes och en tjej som vägde 3.5 kg. Jätte tvillingar m.a.o.... Gick upp över 20 kg men mådde vääääldigt illa de första 4 - 5 månaderna så kanske jag skulle ha gått upp ännu mer om jag kunnat äta bättre. Väger fortfarande 5 kg mer än innan gravididteten men det mesta försvann på några veckor. Men magen är fortfarande äckligt ful och har en massa överlopps skinn. Tror jag råkat ut för en delning av magmuskeln också och då kan man ju inte träna bort den med vanliga magmuskelövningar heller. Finns en träningsmetod som vissa menar att funkar men har också hört att operation är det enda som hjälper. Hoppas du bara har överlopps skinn för det drar säkert ihop sig med tiden åtminstone.
    Ja det var verkligen stora barn. Jag har inte delade magmuskler iaf :) ska ju bli som ett mellan rum när du spänner. Övningarna ger väl lite resultat får ju tillbaka magmusklerna men det som är jobbigast är att det hänger man får ju inga kläder att sitta bra.
  • jennyw­i
    Äldre 4 Nov 09:19
    #4
    Santis skrev 2011-11-02 20:02:35 följande:

    efter min första son fick jag en stor "deg mage"  och då födde jag bara en nu ska jag snart förda tvillingarna men har fortfarande (trots den spända gravid magen) hängig hud på undre deln av magen så jag ser inte fram emot hur jag kommer att se ut sen.

    tror att det är genetiskt endel får tillbaka spänsten i huden dom brukar ju säga att det tar upp til 7 år innan kroppen är helt åter stäld 


    Jo har med hört 7 år och kanske har man lite bråttom. Mamma har fött 4 barn och visst finns lös hud man har tränat den relativt bra ändå. Men klart hon hade ju inte två samtidigt. Man får väl se hur mycket den drar ihop sig :) man får väl hoppas på de bästa bara :)
  • Äldre 4 Nov 09:56
    #5

    Mina tvillingar är snart 3 ½ år, och jag har nu uppnått stadiet där magen ser helt ok ut under kläder.
    Utan kläder är det fortfarande en annan femma...
    Men kanske om ytterligare 3½ år då

  • jennyw­i
    Äldre 4 Nov 16:15
    #6
    MuffinCake skrev 2011-11-04 09:56:59 följande:
    Mina tvillingar är snart 3 ½ år, och jag har nu uppnått stadiet där magen ser helt ok ut under kläder.
    Utan kläder är det fortfarande en annan femma...
    Men kanske om ytterligare 3½ år då
    jaså då finns de ju hopp :)
  • Santis
    Äldre 4 Nov 21:50
    #7

    skönt att höra att man kan få mindre degig mage med tiden lever på hoppet!!

  • Äldre 5 Nov 19:32
    #8

    Ush, min mage är hemsk. Mina tvillingar är fem månader och magen väger och är tung, hänger och är degig. Har delade magmuskler och tänkte gå till sjukgymnasten och få hjälp med träning.

  • Äldre 5 Nov 23:31
    #9

    Min mage är inte i närheten av hur den såg ut innan mina twins föddes för 1,5 år sedan men jag ¨måste ändå säga att den börjar kännas liiiiite fastare nu. Eller kanske jag bara börjar vänja mig.

    Jag är själv tvilling och min mamma gjorde en operation på "skinnpåsen" när och jag har tänkt att jag kanske ska göra samma sak om jag inte tår ut i det långa loppet men i så fall vill jag försäkra mig om att jag inte ska skaffa fler barn först.....

  • Äldre 7 Nov 14:18
    #10

    här är också en stor deg till mage. och huden har spruckit totalt. under graviditeeten var det stora röda ränder över hela magen, och ja de är ju kvar även fast de inte rä så röda längre. killarna är snart 10 månader men känns inte som att så mycket händer.
    funderar på att ta kontakt med läkaren och se hurvida man kan få en operation bekostad för attt iaf få bort lite hud

  • jennyw­i
    Äldre 7 Nov 20:32
    #11

    Skönt att veta att man inte är ensam.
    Jag tycker tagit ganska mycket stryk av min tvilling graviditet.
    Inte nog med att man har en hängande degmage så tycker jag ryggen inte riktigt är som det var innan.
    Kan även få ont i benen när jag suttit på golvet och lekt med tjejerna.

    Mina togs ut med snitt och jag har även två tår som har donnat bort, har fått förklarat att känseln ska komma tillbaka så får hoppas på det. Någon annan som blev förlöst med snitt ? hur långt upp har ni känsel på magen ?
    På mig är det kanske 5 cm över snittet som också är bortdonnat.

    Angående magen så tränar jag den men vet inte om det kommer hjälpa mot min degmage. Får kanske ge det lite tid bara gått 3 månader än. Ska ha ett vettigt BMI är det fortfarande lika illa då så kommer nog jag med ta kontakt med någon läkare för att se om man kan få någon hjälp.

  • Äldre 7 Nov 21:50
    #12

    Förstörd mage är bara förnamnet... Den är så fruktansvärd så jag vet inte hur jag ska överleva.
    Den förstör mitt liv.Gråter Jag vägrar visa mig för min man eller tex gå på badhuset eller stranden.

    Ungefär så här ser min ut(det är alltså inte jag på bilden, men kunde ha varit) hittade den på nätet.

    En stor kille 4,4kg och sen tvillingar på 4.1 + 3,1kg och sen var min mage helt förstörd. Tur att man har sina älsklingar annars hade man ju dött över att se ut så här.

    Ska göra bukplastik och tror/hoppas att jag får landstinget att göra det gratis. Vill bara gå ner ca 10kg först. Satsar på våren 2012.

  • Äldre 10 Nov 23:21
    #13

    hahahaha vet ni!!! Mina tvillingar är snart 1.5 år och först när någon här pratade om känsel ovanför snittet inser jag att jag inte heller har någon känsel de första centimetrarna ovanför snittet. Tänk att jag inte upptäckt det på 1.5 år....... kanske för att man varit busy med annat?
    Men ändå... ojj

  • Äldre 10 Nov 23:22
    #14
    MuffinCake skrev 2011-11-04 09:56:59 följande:
    Mina tvillingar är snart 3 ½ år, och jag har nu uppnått stadiet där magen ser helt ok ut under kläder.
    Utan kläder är det fortfarande en annan femma...
    Men kanske om ytterligare 3½ år då
  • jennyw­i
    Äldre 28 Nov 20:42
    #15
    pecosita skrev 2011-11-10 23:21:33 följande:

    hahahaha vet ni!!! Mina tvillingar är snart 1.5 år och först när någon här pratade om känsel ovanför snittet inser jag att jag inte heller har någon känsel de första centimetrarna ovanför snittet. Tänk att jag inte upptäckt det på 1.5 år....... kanske för att man varit busy med annat?
    Men ändå... ojj


    hahaha ja det var lite kul.
    Inte för att jag kan klandra dig vet ju hur mycket det finna att göra med tvillingar och allt annat.
Svar på tråden Någon mer som känner att magen är som en stor deg ??