• Gefanimittbarn

    Socialtjänsten snor barn!! korrupta och maffioso!

    Som rubriken lyder. Jag är inte ensam om att ha sett var soc går för och smakat på deras maktmissbruk.
    Jag är inte heller ute efter att få FL åsikter om hur bra soc är och dåliga vi föräldrar är som delar med oss våra erfarenheter.
    Har inte tid för er, bryr mig inte om er, och mer eller mindre så har en lodis ute på gatan mer betydelse för mig än ni.

    Låt mig bara börja med att skriva att jag har skapat en grupp  på facebook " Inte utan mitt barn " ni är alla välkomna att bli medlemmar! 
    Prislova den socarbetarn som faktiskt hjälpt mer än stjälpt för vissa familjer. Men vi är inte få som vet att det är Motsatsen. Soc hjälper inte, de stjälper. 
    Jag är en av de som har blivit utsatt för sveriges största "maffia" Barnenheten, socialnämnden. Jag är villig att spilla ut allt... visserligen gör jag inte det för att många medlemmar på FL bara får en kick att snacka bullshit ne tvärtom. Jag gör det så många där ute kan göra detsamma, och tillsammans bli en enhet som står emot asen. Sätter dit de. Talar sanning OCH STÅR PÅ SIG ! GLÖM ALDRIG VEM NI ÄR. Ni är föräldrar till era små som inte ska vara utan sin mamma o pappa. Som ska med hjälp av lagen och myndigheter få hjälp om ni går igenom vissa svårigheter (egentligen). Tyvärr stöds LVU med hjälp av lagen allt för ofta, UTAN "BRA " SKÄL. 
    Jag vill jätte gärna höra era versioner ni som har smakat på soc maktmissbruk. Finns ingen mer tid att spilla. VI SKA GÖRA ALLT VAD VI KAN I VÅRAN MAKT FÖR ATT KUNNA LEVA MED VÅRA BARN. Var inte blyg, var inte rädd. Du förlorar mer än vad du vinner och det vet du.
    Jag kan berätta lite smått om min situation. Jag har en liten pojke på 2 år nu. Jag har haft lite problem med barnets far, nja ända sen han var en liten bebis. Jag försökte ta mig ur relationen och det gjorde på ett sätt väldigt snabbt, bara någon vecka efter han var född så flyttade jag ut. Alltså utsatte jag inte mitt barn för den sortens fara ( bli misshandlad av fadern, eller höra oss bråka osv osv ). Men jag tog ut helt o hållet efter 1 år men under heeeela det året fick jag höra om o om o om igen " Ja, om du  inte gör si o så, tar vi ditt barn och jag har befogenheten att göra det "  " Jag behöver bara skriva ett brev till politikerna så är det klart, våra röst mot din " osv. Ja de arbetade tillsammans allesammans. Jag tänker inte neka till min psykiska ohälsa under den perioden jag mådde dåligt pga relationen men jag mådde INTE Så dåligt att jag inte kunde ta hand om min son tvärtom, tog hand om honom ännu mer, fick mig uppskatta allt ännu mer. Om det hände att allt blev för mycket tvekade jag inte ta hjälp från familjen med belastning.... tycker ja ingen ska göra. Soc märkte snabbt att fadern var något att samarbeta med när de arbetade tillsammans.. Dvs falska anklagelser. Det är det enda jag fått uppleva med de, jag vet att jag inte är den enda. Men jag var inte motvillig.. jag motbevisade de ganska snabbt, alla deras spekulationer o bedömningar och misstron. Fick allt på svart o vitt att det var motsatsen från nära och myndigheter. Tyvärr. Har de satt klorna i en, så släpper de inte. Allting rasade när jag sa ifrån. Jag sa till min f.d handläggare på barnenheten att jag kommer anmäla henne för tjänstefel om hon hotar att ta ifrån mitt barn en gång till. Hon blev alldeles röd i ansiktet... kunde inte ens sitta still på stolen, o sade " Ja vi får se vem som har makten " men det var mer en förläng version. Det kom senare ut att jag hade allt inspelat, sen small det!  Låter som en jävla Sci-fi när man läser men tyvärr är det sant. Ja, jag har alla inspelningar. Allting finns inspelat. I video-form, ljud-inspelningar. Inte bara från mig men utav väldigt många nära där ute. Jag har haft rena rama turen att alltid haft med mig någon på alla möten med de som kan instämma med mig. Om misstror, misstro inte läkare,ombud, psykolog, och över 10 familjemedlemmar. Det håller inte.
    Allt som allt, det är en jäkla lång historia. I nuet ser allting otroligt bra ut, och skon klämmer här... : Inget dåligt har hänt över mer än 1 år. Det finns inget som kan styrka deras falska anklagelser. Om de vill säga " Ja med det har varit si o så " Inget sådant har funnits med i bilden sedan okt 2010. Varför tar man inte ställning till det? Soc kan verkligen förvandla en fjäder till höna. Men vart är de som verkligen bryr sig??? ska man inte lyfta upp föräldrars positiva framriktning och ta ställning till nuet speciellt det som finns dokumenterat ? Nope. Inget sånt hände i första förhandlingen eller kammarätten. Allting gick o motbevisa, TACK O LOV att det finns många där ute som kan slå hål på det soc säger men det höll inte i domstolen. Kanske kunde sett bättre ut om jag deltog i kammarätten, men jag hade fullt upp att hålla bort mitt barn ifrån de.
    Ja iallfall jag är inte ute efter empati eller medlidande eller folks kommentarer " Soc skulle aldrig göra si så " eller " Du måste ha varit myyycket värre än vad du skriver" ne du vet inte riktigt, skrev nog inte heller riktigt allt. Men är du en av de som vill stå emot asen är jag mer än villig att berätta o bifoga allt för att veta att jag spiller tid på något viktigt. Och jag vill att du ska vara en av de som står emot de. Berätta om din sits.... vad tycker du kan göra, vad vill du göra? vad KAN VI GÖRA? tycker du ? jag har flera förslag men jag vet att vi är starkare tillsammans. De flesta vet nog att sverige är okänt för att sno barn, ja inte undra på. Hur många där ute är det som tillochmed varit utsatta för övergrepp i familjehem men inte vill komma ut för det för de är rädda för vad andra säger. Eller alla de som är missbrukare idag för at de varit i I LVU och inte haft ordnade förhållanden dvs nya chansen att kunna vara med sin riktiga familj . Inte några jävla plast"familjer" som bara inväntar någon annans barn så de kan uttnjyttja de sexuellt. Ja jag finns här... hör gärna av er. Självklart det finns mycket mer i bagaget än vad det står skrivet men som sagt inget som skulle kunna säga att det är fara för mitt barn, ne sorry guys. Minst 10 föräldrar där ute vars fall jag har läst igenom nogrannt och de är faneme inge fara för sina barn, och speciellt inte på det sättet att de ska behöva vara utan sina barn. Ja tyvärr har många av de och många andra inte sett sina barn sen de blivit bortrövade av soc, vissa 1-2 år, vissa 10. Vissa mer..... men inte längre, inte mer!! Visa stake och stå på er, för ditt barns skull. INTE UTAN MITT BARN!!!!
    Håll era ironiska kommentarer för er själva ni där ute som bara är fulla av skitsnack och inte har en susning om vad jag pratar om, fine duger d inte för dig... lämna tråden.
     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-19 15:31
    Tack allesammans för att ni håller tråden vid liv!

    Forsätt kämpa och ge inte upp! Det finns mer stöd än vad ni tror. Om någon där ute vill dela med sig sin syn på socialtjänsten m.m var inte rädd att skapa en ny tråd eller att forsätta i denna. Glöm inte att bli medlem i gruppen ( Inte utan mitt barn ) på facebook, för våra små! Ni är super grymma som går ut med sanningen. Nu får de annat att tänka på.

    Hela 6000 barn har omhändertagits per år i Sverige. Hur kommer det sig? Är vi sämre föräldrar än resten av världen? skulle knappast tro det. Inte undra på att de anser att det är helt ok att bortröva våra små om ingen säger till? Tack och lov för lagen, men skapar lagen rättvisa? tack vare att socialnämnden kan vrida o vända på precis allting så blir familjer utsatta för deras maktmissbruk etc. Att de attackerar mammor som har lite svårare ohälsa är ingen nyhet, men majoriteten har visat de här föräldrarna var inte i det skicket att de skulle brista i omsorgen. Tvärtom. Vad kan vi göra? Vi kan stå på oss, säga ifrån och ta till oss all medel som finns!

  • Svar på tråden Socialtjänsten snor barn!! korrupta och maffioso!
  • jeppsson

    Antar och utgår ifrån att du idag inte har ditt placerat utan att barnet bor hemma hos dig,med dig?

  • Dr Mupp

    Ja självklart tar soc barn från välfungerande föräldrar. Soc gör aldrig rätt och biologiska föräldrar  är alltid bäst för barnen. 

    Vänta ska jag hälsa det till mina syskon, de lever tack vare att soc omhändertog dem. Fast den verkligheten stämmer ju inte utan de fick ett helvete för att soc tog dem, det hade varit mycket bättre för dem att växa upp med mamma. Det är bara lögn och hitte på från soc sida att deras mamma skulle ha misshandlat den ena till utveckligsstörning och att hon spräckte skallen på den andra. 

    Japp så är det, finns inga dåliga föräldrar bara onda soc-tanter som får extra mycket betalt när de lyckas sno barn.  


    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • ModestyB

    Har alla föräldrar som startar såna här trådar aggressionsproblem och utåtagerande tendenser. Jag skulle bli fullständigt utom mig av sorg om jag fick mitt barn omhändertaget, men jag skulle förmodligen kunna uttrycka min sorg och ilska på ett konstruktivt och begripligt sätt.

    Jag känner många människor med problem. Problem som till och från har påverkat deras barn i olika utsträckning. INGEN jag känner har fått sina barn omhändertagna (någon har frivilligt placerat sina barn under en kortare period). Jag finner därför märkligt att det just här figurerar så många trådar med samma tema. Jag, som som sagt känner till många föräldrar med olika former av svårigheter och problem, men inga "stulna" barn drar då slutsatsen att de som får sina barn tvångsomhändertagna måste vara helt normalstörda föräldrar helt utan några som helst problem, eller?

  • Litet My
    ModestyB skrev 2011-11-04 02:39:59 följande:
    Har alla föräldrar som startar såna här trådar aggressionsproblem och utåtagerande tendenser. Jag skulle bli fullständigt utom mig av sorg om jag fick mitt barn omhändertaget, men jag skulle förmodligen kunna uttrycka min sorg och ilska på ett konstruktivt och begripligt sätt.

    Jag känner många människor med problem. Problem som till och från har påverkat deras barn i olika utsträckning. INGEN jag känner har fått sina barn omhändertagna (någon har frivilligt placerat sina barn under en kortare period). Jag finner därför märkligt att det just här figurerar så många trådar med samma tema. Jag, som som sagt känner till många föräldrar med olika former av svårigheter och problem, men inga "stulna" barn drar då slutsatsen att de som får sina barn tvångsomhändertagna måste vara helt normalstörda föräldrar helt utan några som helst problem, eller?
    Tänker samma sak.

    Vet några fall där barnen omhändertagits men där har endå föräldrarna haft såpass insikt att de förstått på sikt att det var det bästa för barnen där och då (då har det handlat om kraftigt missbruk och svår psykisk ohälsa)
  • Dr Mupp
    ModestyB skrev 2011-11-04 02:39:59 följande:
    Har alla föräldrar som startar såna här trådar aggressionsproblem och utåtagerande tendenser. Jag skulle bli fullständigt utom mig av sorg om jag fick mitt barn omhändertaget, men jag skulle förmodligen kunna uttrycka min sorg och ilska på ett konstruktivt och begripligt sätt.

    Jag känner många människor med problem. Problem som till och från har påverkat deras barn i olika utsträckning. INGEN jag känner har fått sina barn omhändertagna (någon har frivilligt placerat sina barn under en kortare period). Jag finner därför märkligt att det just här figurerar så många trådar med samma tema. Jag, som som sagt känner till många föräldrar med olika former av svårigheter och problem, men inga "stulna" barn drar då slutsatsen att de som får sina barn tvångsomhändertagna måste vara helt normalstörda föräldrar helt utan några som helst problem, eller?
    Jag känner några fall med omhändertagna barn, i alla fallen har det varit det rätt beslutet. I ett fall var det mamman själv som insåg att hon inte just då kunde ta hand om sitt barn och SoL placerade det tills hon blev frisk. I andra fallen har det blivit LVU och med rätta. 
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Anonym (Oproffsiga)
    Dr Mupp skrev 2011-11-04 02:22:47 följande:
    Ja självklart tar soc barn från välfungerande föräldrar. Soc gör aldrig rätt och biologiska föräldrar  är alltid bäst för barnen. 

    Vänta ska jag hälsa det till mina syskon, de lever tack vare att soc omhändertog dem. Fast den verkligheten stämmer ju inte utan de fick ett helvete för att soc tog dem, det hade varit mycket bättre för dem att växa upp med mamma. Det är bara lögn och hitte på från soc sida att deras mamma skulle ha misshandlat den ena till utveckligsstörning och att hon spräckte skallen på den andra. 

    Japp så är det, finns inga dåliga föräldrar bara onda soc-tanter som får extra mycket betalt när de lyckas sno barn.  
    Jag fick en lång, besvärlig, integritetskränkande utredning efter ett allmänt och rutinmässigt faderskapsbesök på Soc. Jag hade inte sovit tillräckligt på flera månader pga barnet som vaknar på nätterna, hade haft en dunderförkylning och var allmänt utpumpad (en realitet som förmodligen alla /ensamstående/ föräldrar kan relatera till!). Har alltid tyckt gott om Soc, aldrig haft några problem, och anförtrodde mig under besöket hur jobbigt det var att vara ensamstående när man har feber och samtidigt har ett barn med kolik att ta hand om. Följande dagar var jag mycket piggare och friskare och vi lekte som vanligt och gick på föräldraträffar och gungade i lekparken och allt annat som hör till, då telefonen en dag ringer och socialsekreteraren från det tidigare mötet berättar att de startat en utredning om min lämplighet som förälder då de tyckte att jag verkade "labil", "slutkörd" och "oförmögen att ta hand om mitt barn". Tilläggas kan också att de under mötet var väldigt trevliga och vänliga, tonen i telefonsamtalet och alla efterföljande samtal var helt annorlunda och det hela var väldigt obehagligt. Efter detta är mitt förtroende för dem helt förbrukat, och jag har numera inte alls svårt att förstå ifall barn skulle bli omhändertagna, och föräldrar bli misstänkliggjorda, på väldigt, väldigt lösa grunder.

    Intressant är också att folk slänger med termen "Soc-kärringar", då jag själv endast träffat unga nyutexaminerade soc-tjejer och soc-killar.

    Och NEJ, jag tycker inte man ska lämna alla stackars barn vind för våg hos knarklangande barnmisshandlande incestföräldrar, men att "slå larm" på idiotiskt lösa grunder (som jag anser det) skapar bara stress hos föräldrarna helt i onödan. Socialsekreterarna kanske får provision på antalet påbörjade utredningar? Eller åtminstone en stjärna i kanten.
  • Anonym (Soc.)

    Japp så är det. Vi är en hel yrkesgrupp som till största delen består av maffia som enbart vill förstöra välfungerande familjer för vårt eget höga nöjes skull. Det som få vet men som jag nu avslöjar är att vi får bonus för varje omhändertaget barn. Nu är det ju snart jul och man behöver lite extra julklappspengar varför jag har siktat in mig på ett par familjer här i kommunen som det lär vara lätt att köra över. Många barn har de också. Får jag tag i de ungarna så blir det ett nätt tillskott i kassan innan jul *gnuggar händerna*

  • pluvdo
    Anonym (Soc.) skrev 2011-11-04 09:29:24 följande:
    Japp så är det. Vi är en hel yrkesgrupp som till största delen består av maffia som enbart vill förstöra välfungerande familjer för vårt eget höga nöjes skull. Det som få vet men som jag nu avslöjar är att vi får bonus för varje omhändertaget barn. Nu är det ju snart jul och man behöver lite extra julklappspengar varför jag har siktat in mig på ett par familjer här i kommunen som det lär vara lätt att köra över. Många barn har de också. Får jag tag i de ungarna så blir det ett nätt tillskott i kassan innan jul *gnuggar händerna*
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2011-11-04 09:29:24 följande:
    Japp så är det. Vi är en hel yrkesgrupp som till största delen består av maffia som enbart vill förstöra välfungerande familjer för vårt eget höga nöjes skull. Det som få vet men som jag nu avslöjar är att vi får bonus för varje omhändertaget barn. Nu är det ju snart jul och man behöver lite extra julklappspengar varför jag har siktat in mig på ett par familjer här i kommunen som det lär vara lätt att köra över. Många barn har de också. Får jag tag i de ungarna så blir det ett nätt tillskott i kassan innan jul *gnuggar händerna*
    Hahahahaha.....kunde ge mig fan på att det blev ett extra klirr i kassan för varje barn ni lyckas roffa åt er!
    Bra jobbat!
    Och systemet har ju blivit strålande ju trots våran regering, äntligen får man valuta för pengarna - ju fler omhändertagna/placerade barn desto högre lön!
    Ni borde även få en extra utbetalning för alla mammor som helst plötsligt insjuknar i "psykiska åkommor endast pga soc omhändertagande", mammor som alltid innan varit så välmående och så välfungerande och så omsorgsfulla, ja världens bästa mammor helt eneklt  men pga av soc plötsligt insjuknar och blir fullkomligt Rabiata! 
    Skulle kunna göra listan lång för alla extra utbetalningar ni borde få.
        
Svar på tråden Socialtjänsten snor barn!! korrupta och maffioso!