• Anonym (Kaffedraken)

    Vad tycker tjejer om bisexuella killar?

    Hej!
    Jag är en 31-årig kille och skulle nog mest beskriva mig som bisexuell, om jag måste beskriva min läggning. Kan bli kär i och tända på bägge könen. Jag har senast haft en relation med en kille, och undrar vad tjejer tycker om att vara ihop med en bisexuell kille egentligen. Kan ni tänka er det? Tror ni att killen skulle vänstra, överge er eller vara rädda att han inte tände på er, ogilla den tidigare erfarenheten med killar (typ tycka det är äckligt och att killen är "smutsig" och liksom förbrukad), eller skulle ni tycka det var bra med en kille som kanske har en hyfsat känslig sida och är lite mer omhändertagande?
    Tacksam för era tankar.

  • Svar på tråden Vad tycker tjejer om bisexuella killar?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker bisexualitet hos män (för all del hos kvinnor också) är sexigt och jag skulle inte känna mig hotad av det ett dugg mer än om han var helt straight. Otrohet är otrohet oavsett könet på den man är otrogen med, så jag skulle bli lika vansinnig i vilket fall. Det finns ju t ex många män som tycker att ens bisexuella fru bara är riktigt otrogen om hon är det med en man och att "tjejsex" är något snällare och mildare och inte lika farligt. Så kan jag inte känna alls! Det är fortfarande en annan person. Så hade han lovat mig trohet hade jag litat lika mycket på honom om han var bisexuell som om han vore straight.

    I övrigt skulle jag inte bli så bitter om han t ex gjorde slut för att bli ihop med en annan kille (förutom det allmänna "superledsen över att ha blivit dumpad"-tillståndet jag naturligtvis skulle hamna i först och främst) eftersom då skulle jag kunna känna att det inte var mig det var fel på som person - han ville bara hellre vara med en kille. Kanske inte sant och kanske ett naivt sätt att se det, men det skulle i alla fall kännas bra att kunna tänka så. Så det skulle kännas lättare än om han blev ihop med en annan tjej efter mig.


    funderande skrev 2011-11-04 17:15:54 följande:
    eller skulle ni tycka det var bra med en kille som kanske har en hyfsat känslig sida och är lite mer omhändertagande?
    Inte för att jag vet om det är egenskaper som är specifikt just för bisexuella killar, men visst - hyfsat känslig och omhändertagande är absolut något jag värderar högt hos en kille. Rentav något av det viktigaste.
    The truth takes time
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för svaret Derevko. Tror att ditt mod inte är så vanligt. Förstår det med att du skulle bli mindre bitter om en bi-kille skulle dumpa dig för en kille. Så skulle jag också känna om en tjej dumpade mig för en annan tjej.

    Jag hoppas och tycker  väl att det räcker om man lovar trohet precis som vanligt. Å andra sidan är väl tjejer liksom de flesta oroliga för vad andra ska tycka. Säkert finns det en del som inte skulle klara osäkerheten? Funderar på om det kanske skulle vara enklare att vara ihop med en bi-tjej om jag skulle vara ihop med en tjej. Om de flesta straighta tjejer inte skulle klara av det kan jag ju lika gärna låta bli att ragga på dem. Men blir mer svårraggat att hitta bi-tjejer. Och om man speciellt söker efter bitjejer på nätet kanske man mest hittar de som vill ha öppna förhållanden, vilket jag inte är så intresserad av. Knepigt!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mitt ex var bisexuell och påstod att han va kär i mig och blev kåt på mig men vihade bara sex ca tre gr den tiden vi va ihop, han fick inte upp den. Jag blev jätte sårad och har sen dess blivit orolig att min nuvarande kille inte tänder på mig. Men det vet jag att han gör eftersom vi varit tillsammans förut i flera år. Jag kan tänka mig vara ihop med en bi kille men jag har pojkvän och tror inte att någon kille skulle va intresserad då jag har kille vill gärna prova på att ha en bi kille också, du är modig som vågar säga att du kan bli kär i båda könen inte många som vågar erkäna kärleken bara sexet.Har du ngåon du är med nu?

  • Anonym (Kaffedraken)

    trist läste att du inte kan va med någon som har pojkvän , hur ska man annars kunna hitta någon att prova med om man inte vill ge upp det man har redan? undra bara man måste ju få prova även om man har kille kan jag tycka

  • Anonym (Kaffedraken)

    Förmodligen hade det blivit ett himla liv på tjejerna om deras män hade gullat med en annan kille. Men för bitjejerna i andra trådar här på fl, läser man att vissa har så förstående män som tillåter dem att gulla med andra tjejer. Jag är helt övertygad om att de tjejerna inte tyckt det varit lika kul om det varit tvärtom!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (skrutt) skrev 2011-11-09 07:09:21 följande:
    Förmodligen hade det blivit ett himla liv på tjejerna om deras män hade gullat med en annan kille. Men för bitjejerna i andra trådar här på fl, läser man att vissa har så förstående män som tillåter dem att gulla med andra tjejer. Jag är helt övertygad om att de tjejerna inte tyckt det varit lika kul om det varit tvärtom!
    Ett elefantinlägg. Stor och grå står den mitt i rummet men ignoreras aktivt av alla. Flört
    Let me corrupt you
  • Anonym (Kaffedraken)
    Trust me skrev 2011-11-09 08:39:12 följande:
    Ett elefantinlägg. Stor och grå står den mitt i rummet men ignoreras aktivt av alla. Flört
    Elefanten skakar på sitt stora huvud och traskar vidare till en annan tråd. Adios
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (skrutt) skrev 2011-11-09 14:25:51 följande:
    Elefanten skakar på sitt stora huvud och traskar vidare till en annan tråd. Adios
    Jag tror den här elefanten kommer vara kvar i rummet/tråden många år till tyvärr. Obestämd
    Let me corrupt you
  • Anonym (Kaffedraken)

    Personligen har jag svårt att förstå problemet med att min man skulle ha varit ihop med en annan man innan. Snarare skulle det vara ett plus eftersom jag med säkerhet skulle veta att han i alla fall inte är homofob, för det är det osexigaste som finns. Om han vill vara ihop med mig förmodar jag att det är mig han vill vara med, det gäller alla män. Jag förstår inte varför man skulle vänstra mer bara för att man är bi? Eller skulle det vara omöjligt att "nöja" sig med sex med personer av ett kön? Det verkar ju vrickat!? Men framför allt skulle jag inte ha något emot en karl som har funderat över det här med genus och det tvingas man nog göra om har sådana erfarenheter. Frågor om kön och sexualitet är ju ganska intimt sammankopplade.

    Du behöver nog inte oroa dig, visst finns det personer som tycker att homo- och bisexualitet är synd och äckligt, men dem vill du inte vara ihop med ändå. De flesta av oss letar efter någon som älskar oss här och nu och som vi kan älska tillbaka. Vem personen ifråga har älskat tidigare är historia.     

  • Anonym (Kaffedraken)

    Finns en del kvinnor som tycker det är omanligt med män som har sex med män.

    Sjäv tänder jag inte på män och skulle aldrig kunna tänka mig ett förhållande med en man. Men har haft och kan tänka mig igen ha sex med män. Förstår att en del kvinnor gilla suga kuk för det är upphetsande att göra. Vore väldigt trevligt att ha en trekant MMK där alla har sex med alla.  

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (skrutt) skrev 2011-11-09 07:09:21 följande:
    Förmodligen hade det blivit ett himla liv på tjejerna om deras män hade gullat med en annan kille. Men för bitjejerna i andra trådar här på fl, läser man att vissa har så förstående män som tillåter dem att gulla med andra tjejer. Jag är helt övertygad om att de tjejerna inte tyckt det varit lika kul om det varit tvärtom!
    Håller med dig här! Många tjejer som verkar tycka att det är o.k att flirta, hångla eller tom gå i säng med en annan tjej men om en kille skulle skriva liknande så skulle moralpanik utbryta. Garanterat.

    Ts. Jag är tjej och lever med en kille. Jag har tänkt mycket på det där. Jag skulle känna mig rädd för smitta (HIV) kan jag erkänna och skulle säkert köra förhör på hur min kille skyddat sig då han haft sex med andra män. Det tycker jag att alla som lever med en riskgruppspartner (manlig homosexuell eller missbrukare etc) borde göra. Även fast det säkert känns integritetskränkande och låter nojjigt i vissas öron.

    Sedan skulle jag nog bli lite svartsjuk och rädd. Jobbigt att ens kille kan byta ut mig mot alla, typ. Nu lever jag med en straight man så jag har bara 50% av befolkningen att konkurrera med

    Annars. Grattis till din tjej om hon får en "feminin man". Jag gillar sådana, de är sexiga och intressanta.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur kan du tro att tjejer är en homogen grupp som tänker likadant? Och vad har ditt omhändertagande att göra med dina sexuella preferenser?

    Jag är tjej och min pojkvän är bi, vilket jag tycker är en bonus. Men jag kan ju bara svara för mig.

    Jag känner inte igen att det skulle råda någon större moralpanik angående att killar går i säng med killar emellanåt heller. Det finns många bin i min bekantskapskrets men ingen upplever så vitt jag vet att det skulle vara något problem. De som arbetar med traditionellt "manliga" yrken som snickare tenderar dock att inte vara öppen gentemot sina arbetskamrater. Jargongen är tydligen jävligt jobbig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (skrutt) skrev 2011-11-09 07:09:21 följande:
    Förmodligen hade det blivit ett himla liv på tjejerna om deras män hade gullat med en annan kille. Men för bitjejerna i andra trådar här på fl, läser man att vissa har så förstående män som tillåter dem att gulla med andra tjejer. Jag är helt övertygad om att de tjejerna inte tyckt det varit lika kul om det varit tvärtom!
    Min erfarenhet är att tjejer jublar när killar hånglar.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har svårt för killar med andra killar. Känns omanligt för mig.
    Har inga problem med en kille som blir kåt på en annan tjej däremot, det känns naturligare. Och jag kräver aldrig ensamrätt. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min särbo är bisexuell. Jag älskar honom enormt och bryr mig inte ett dugg om att han också tänder på killar. Sex och kärlek är vackert.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Pussan skrev 2017-04-07 23:20:53 följande:

    Har svårt för killar med andra killar. Känns omanligt för mig.
    Har inga problem med en kille som blir kåt på en annan tjej däremot, det känns naturligare. Och jag kräver aldrig ensamrätt. 


    Tjejer med andra tjejer, är det okvinnligt?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag finner det direkt oattraktivt. Vetskapen att min man tänder på män liksom. Ännu värre hade det varit om han hade haft sex med en man tidigare. Nej, jag skulle aldrig kunna dejta en bisexuell och har även dissat 3 stycken bisexuella män som ville dejta mig. Det känns bara omanligt, oattraktivt och fel för mig att ha en partner som är sån.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Derevko47 skrev 2011-11-04 17:48:19 följande:

    Jag tycker bisexualitet hos män (för all del hos kvinnor också) är sexigt 


    Samma här. Träffar en tre år äldre kille och han är bisexuell. Tycker det är spännande, och skulle vilja se honom göra saker med en kille. Är en onanifantasi jag använt i duschen ibland Flört
Svar på tråden Vad tycker tjejer om bisexuella killar?