• Kajee

    Vad har du för smeknamn på ditt barn?

    Lite nyfiken på vad ni kallar era barn för. Då menar jag inte att man kallar Joakim för Jocke eller Louise för Lollo utan andra smeknamn som inte kan kopplas till namnet direkt. Berätta också gärna varför ni kallar dom för det. 

    Glad
     


    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Svar på tråden Vad har du för smeknamn på ditt barn?
  • Mammatillnoah

    Här kalkas sonen för Skit grisen, nosing/nosingen och kolle Gösta finns ju fler men detta är de vanligaste hör hämma! Sonen heter egentligen Noah

  • tiggercat

    Dottern;
    Loppan
    Fia-Lotta
    Fjompa-Lompa
    Gummsan
    ( sötis, hjärtat, fining,)

    Sonen;
    Grabb-halva
    Blåöga
    ( hjärtat, fining, Sötnos)

  • Fröken Susidus

    Vår äldsta son får heta allt möjligt.
    Jag kallar honom korven, hjärtat mest.. Medan hans pappa kallar honom för Chefen, Eskil, Fritjof, Nimron... ;)
    Vår bebis på 5 månader får heta PipIvar(det kallades 2-åringen också som bebis), bääbisen och Skälliott men så heter han iofs Elliot.
    Vår äldsta son heter Melvin...

  • xXxFrejaxXx

    Emeline kallas för Krösa-bit då hennes arbetsnamn i magen va krösa-maja. Selma; bor fortfarande i magen kallas för Larven då det va tänkt att hon eg. skulle heta Arven

  • Kyanita
    melwin11 skrev 2011-11-06 20:24:30 följande:
    buddha:) då han e lite knubbig å ser ut som en liten buddha staty
    Haha, kom på att det kallade vi mellankillen oxå!
  • mammatill2härligavildar

    Vår kille på 3 kallar vi för maskinen eller maskineriet när vi pratar om honom med varandra. Har gjort d sen han va några månader eftersom han har världens energi och är som en maskin (typ duracell kanin hålligång alltså). Låter ju kanske mysko, men vi säger d med kärlek:)
    Brorsan kallas han oxå, började när han skulle bli storebror. Bebben blir d oxå. Men inte med vanliga uttalet utan starkare e i början.  Älskling, gubben, Sassons (han säger själv så när han säger sitt namn, Alfons)
    När han va liten bebis kallade vi honom "lillfejjan" ett tag, för han hade så sött litet ansikte:)

    Vår tjej på 1 kallar vi mest Matamita, oxå när vi pratar om henne. Hon heter Greta och kallas "lilla margareta" (en låssas farmor till min sambo, som tycker sig vara lite finare än andra, tyckte visst inte Greta dög så hon sa "hej på dig lilla MARGARETA" med bestämd röst till henne och tittade menande på oss)  så efter d kallar vi henne lilla margareta, och sonen kan inte säga margareta utan säger "matamita" å d tycker vi är sött på nåt vis. Så matamita eller lilla margareta.
    Sen kallas hon Pulvret, sen hon låg i magen o va ett pulver.
    Lill tjockan säger jag ibland, för att hon är så rund o go, men d är inte nåt jag säger när storebror hör, för han tar ju efter allt:)

    Ja d va nog allt, tror jag. Många smeknamn blir d ju, några som stannar o några som bara hänger med ett kort tag.

  • Torelia

    Dottern (snart 5 år) heter Livia men kallas av oss för Skrutt, Livvi, pruttunge och pratkvarn. Twinkie (av sin faster), Blomman (av sin farfar) och Lilla gullhöna (av sin mormor).

    Sonen (2 månader) heter Nelson och kallas av oss för Lilla tjockisen, plutt och Gnällson.

    Han kallas även för Parton av sin morfar. Jag ville hemskt gärna gå och se Dolly Parton precis i slutet av graviditeten, men kunde inte pga foglossning och ville inte föda under konserten (det gick väldigt fort med dottern). Vi började skämta om att om bebisen kom under konserten så skulle den heta få heta Dolly om det blev en tjej och Parton om det blev en kille och det där fastnade hos min far helt enkelt

  • Furstinna

    Booztie. Det har hon kallats sen hon föddes. Hon bara är en Booztie :)

  • Mamma0311

    vi säger , koseklumpen, chefen, o hulipuli=) namnet hans e Julian. han säger hulipuli själv så e därför vi börjat kalla han de=)

Svar på tråden Vad har du för smeknamn på ditt barn?