• Trashie

    Ni som gjort en bukoperation (kejsarsnitt, blindtarm etc)

    Hur blev ert ärr efteråt? Mitt sitter liksom fast i vävnaden under så att det blir som på bilden. Jag hade helt platt mage förut så det är inte för att jag är tjock som det hänger över sådär utan ärret är liksom indragit och huden under är väldigt spänd. Ärret går som inte att flytta heller utan sitter verkligen fast i underliggande vävnad där det sitter. Det här är ca en månad efter min operation.


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som gjort en bukoperation (kejsarsnitt, blindtarm etc)
  • Aoife

    Mitt ärr är indraget.


    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Sixxty

    Mitt ät indraget och fäst i vävnaden som du beskriver. Det är ett blindtarmsärr, ca 20 cm långt. Dock gjort när jag var tre år och självläkt efter en reoperation så det är kanske inte riktigt representativt.

  • elizaa
    Trashie skrev 2011-11-07 14:47:07 följande:
    Hur blev ert ärr efteråt? Mitt sitter liksom fast i vävnaden under så att det blir som på bilden. Jag hade helt platt mage förut så det är inte för att jag är tjock som det hänger över sådär utan ärret är liksom indragit och huden under är väldigt spänd. Ärret går som inte att flytta heller utan sitter verkligen fast i underliggande vävnad där det sitter. Det här är ca en månad efter min operation.

     


    Det är en väldigt dålig bild men på mig som fick en blindtarmsoperation för 20 år sedan är det spänt och platt under ärret och magen som väller ut över ärret
    har alltid varit så och med tanke på hur länge det varit så kommer det nog aldrig förändras men jag bryr mig inte, det är mitt ärr och det är en del av mig
  • Madja82

    Opererat tarmarna, och gjort ett KS, och inget av ärren är som din bild/beskrivning


    Storebror 051114, Lillasyster 100825
  • Trashie

    Det verkar som att de flesta är indragna sådär =S Jag hade hoppats på att många skulle ta det tredje alternativet. Min läkare tror nämligen på det, men jag själv är ju rädd att det inte ska förändras... förstår inte hur det -kan- förändras. Går det att plastikoperera (om man betalar själv)? Jag är själv lite halvfobisk för operationsärr och tycker att det är jätteotrevligt att titta på/ta på min mage nu och skulle gärna vilja göra det jämnt, om det går...

  • Muslimska mamman

    Gjort kejsarsnitt för några månader sedan men syns knappt. Har fortfarande gravidkilon kvar så klart kan vara svårt att se just nu, men kan ändå se att det ser fint ut och bara ett litet platt ärr på 2-3 decimeter.

  • Playing the angel

    Två kejsarsnittsärr halvt på varandra och ja de är också indragna och ser ut sådär. Extra mycket på ena sidan dessutom.

  • Kreolskan

    Tyvärr rätt så fult indraget ärr (har gjort två ks) och dessutom snett så att maghullet liksom hänger snett över ärret. Ett ärr att bada i vassen med, så att säga.     

  • Margarit

    Jag har ett tre veckor gammalt ärr som är indraget i ena kanten, så det blir som en liten grop. I övrigt är det platt. Ser rätt konstigt ut m gropen.

Svar på tråden Ni som gjort en bukoperation (kejsarsnitt, blindtarm etc)