• Annaoc­hKatar­ina
    Äldre 8 Nov 11:05
    16191 visningar
    8 svar
    8
    16191

    Itunes drar pengar från mitt konto

    När jag loggade in på mitt swedbankkonto igår upptäckte jag att itunes hade dragit 49 kr vid två tillfällen förra veckan. Jag har inte köpt någonting och kan inte heller se mer än just summan och att det är från appel itunes. Försökte rapples support men det är ju omöjligt att få tala med en riktig människa. Detta har inte hänt innan om jag inte köpt något förstås men det har jag absolut inte gjort nu. Vad ska jag göra? Själva funktionen kan ju inte kosta någonting? Jag har haft det sedan i juni och detta har aldrig hänt innan!

  • Svar på tråden Itunes drar pengar från mitt konto
  • Äldre 8 Nov 11:34
    #1

    Har du anmält ditt kontonummer eller skarpa kreditkortsnummer till dem?
    Ring banken och spärra i så fall.
    Swedbank har ju en suverän gratistjänst som heter E-kort, med fiktiva kortnummer..

  • Lacey
    Äldre 8 Nov 23:58
    #2

    Har du en iPhone? Ingen som kommit åt att köpa appar? Eller ett barn som köpt till sin telefon via ditt kort?

  • Lacey
    Äldre 8 Nov 23:58
    #3

    Har du startat iTunes och kollat där?

  • Äldre 5 Jun 13:17
    #4

    Det dras pengar från mitt konto två ggr per månad och jag vill att de ska avsluta för jag har inte köpt något. Så vet någon vad jag kan göra?

  • Äldre 5 Jun 13:39
    #5
    Sakiba skrev 2016-06-05 13:17:47 följande:

    Det dras pengar från mitt konto två ggr per månad och jag vill att de ska avsluta för jag har inte köpt något. Så vet någon vad jag kan göra?


    Du börjar med att ta reda på vad det är de debiterar för. Logga in i iTunes och kolla din köphistorik.
  • Äldre 24 Aug 00:47
    #6

    Hej. Ni dragit i min konto 895 kr och jag vet inte varför. Jag vill ha Nin pengar komma tillbaka i min konto och jag köpt ingen app eller nånting. Ni kan even ringa Nin tel nr. 0728588695

  • Äldre 24 Aug 09:47
    #7
    Diar skrev 2016-08-24 00:47:58 följande:
    Hej. Ni dragit i min konto 895 kr och jag vet inte varför. Jag vill ha Nin pengar komma tillbaka i min konto och jag köpt ingen app eller nånting. Ni kan even ringa Nin tel nr. 0728588695
    Är du medveten om att du skriver på Familjeliv och att Apple skiter helt i vad du skriver här?
    Det är du som får ta ansvar för att kolla upp vad pengarna är dragna för och att det inte är något du köpt. Sen kontaktar du Apple och driver ärendet mot dem. Det finns säkert något standardformulär på deras webbsida.
  • Äldre 26 Jan 09:10
    #8

    iTunes tagit penga i mitt konto ja vill ha till baka

Svar på tråden Itunes drar pengar från mitt konto