• JMN
    Äldre 9 Nov 11:18
    11802 visningar
    17 svar
    17
    11802

    Bra barnmorska i Umeå

    Hej,
    Jag börjar den här tråden för att få lite tips om bra barnmorskor i Umeå. Det kan kanske verka som en konstig fråga  men under min första graviditet gick jag hos en barnmorska som bara fick mig att känna mig förvirrad och orolig istf lugn och trygg. Nu när vi försöker bli gravida igen så vill jag vara lite mer förberedd på vart jag ska vända mig när det blir dags för inskrivning. Så tips från er som haft en bra barnmorska i Umeå vore toppen. Berätta gärna vilken vårdcentral och ev. namn på den barnmorska ni haft. 

    Jag måste också säga att den här tråden inte är menad som någon kritik till mödravården i Umeå. Jag är övertygad om att Umeås barnmorskor är duktiga, kunniga och gör ettt bra jobb. Jag bara råkade ha oturen att få en barnmorska som inte passade mig vid min första graviditet.
     
    Ha det bra all Umeå mammor (och alla andra för den delen) {#emotions_dlg.flower}
      

  • Svar på tråden Bra barnmorska i Umeå
  • Äldre 10 Nov 19:30
    #1

    hallå!

    Jag hade även jag en barnmorska som inte alls passade mig första graviditeten, hon snurrade till allt och tyckte inte att hon kunde svara på något. andra gången och nu tredje gången har jag fått en super trevlig barnmorska på mariehems vårdcentral som heter vivan, hon är hur gullig som hellst tycker jag!!

  • JMN
    Äldre 11 Nov 10:11
    #2
    Gossow skrev 2011-11-10 19:30:49 följande:
    hallå!

    Jag hade även jag en barnmorska som inte alls passade mig första graviditeten, hon snurrade till allt och tyckte inte att hon kunde svara på något. andra gången och nu tredje gången har jag fått en super trevlig barnmorska på mariehems vårdcentral som heter vivan, hon är hur gullig som hellst tycker jag!!
    Tack så mycket för tippset! Mariehem ligger i näheten så det passar perfekt! Ska kolla om det finns möjlighet att komma dit nästa gång.

    Ha det bra
  • Äldre 19 Jan 10:44
    #3

    Puffar!!

    Finns det någon som kan rekommendera en bra BM på Ålidhems MVC? En mjuk, klok och vänlig människa med stor erfarenhet och kompetens? Helst en supermänniska som aldrig gör fel också förresten! ;)

  • Äldre 19 Jan 21:10
    #4
    emselott skrev 2012-01-19 10:44:18 följande:
    Puffar!!

    Finns det någon som kan rekommendera en bra BM på Ålidhems MVC? En mjuk, klok och vänlig människa med stor erfarenhet och kompetens? Helst en supermänniska som aldrig gör fel också förresten! ;)
    Jag tycker att Helena Nilsson på Ålidhem MVC är den bästa där.
  • Äldre 20 Jan 09:33
    #5
    Katarina76 skrev 2012-01-19 21:10:15 följande:
    Jag tycker att Helena Nilsson på Ålidhem MVC är den bästa där.
    Tack så jättemycket för tipset!! Jag ska önska henne och hoppas på att kemin är bra! :)
  • Äldre 20 Jan 09:36
    #6

    Kristina på Tegs hälsocentral är super hon är på Teg måndag och fredag och varannan onsdag Tis tors i hörnefors samt varannan onsdag... 

    helt super går hos henne nu och är mkt nöjd 

  • Äldre 20 Jan 09:36
    #7

    Jag jobbar på Teg och är lite i valet och kvalet om jag ska gå där eller på Ålidhem som är min VC. Har någon några rekommendationer ang Ålidhem vs Teg eller tips på BM på Teg?

  • Äldre 20 Jan 10:32
    #8
    emselott skrev 2012-01-20 09:36:51 följande:

    Jag jobbar på Teg och är lite i valet och kvalet om jag ska gå där eller på Ålidhem som är min VC. Har någon några rekommendationer ang Ålidhem vs Teg eller tips på BM på Teg?


    Tidigare inlägg skrev jag om Kristina tror hon heter Jonsson i efternamn hon är superbra enligt mig och min sambo iaf.. 

     
  • Äldre 20 Jan 10:36
    #9

    På teg har jag haft två av de som finns, o jag kan rekomedera både Kristina och Lena.
    Suyveräna båda två.

  • Mrs Firren
    Äldre 20 Jan 11:03
    #10

    Hej, jag tror som dej att det är viktigt att hitta en BM som passar en själv, och att det kan variera från person till person. Jag tror också att det är viktigt att man funderar över vad det är för behov man själv har - vad behöver jag möta för person som ger mig trygghet, vad förväntar jag mej.

    Jag gick på Västra Ersboda familjecentral och träffade BM Gun F som passade mej/oss perfekt. Jag upplevde henne som lugn, trygg, kunnig och professionell. Hon hade empati och förståelse för mina funderingar och känslor samtidigt som hon var tydlig och ärlig mot mej/oss. Mjuk men ändå raka besked. 

    Hoppas du hittar en BM som du fastnar för.    

  • Äldre 23 Mar 11:43
    #11

    Jag kan uppdatera och säga att jag fick Ann-Katrin Olofsson på Ålidhems MVC. Jag har varit på inskrivining och än så länge känns det bara bra!

  • Äldre 23 Mar 20:20
    #12

    Och vi älskade vår barnmorska Maria Bryndahl på Backens MVC. Haft henne båda graviditeterna.


    Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • Äldre 23 Mar 20:23
    #13

    Har en jättefin som heter Gun-Marie på dragonens MVC!


  • Äldre 23 Mar 21:01
    #15

    Jag gick hos Lena på Tegs familjecentral. Hon var jättetillmötesgående och tog sig tid för min sambo också. Nu har vi BVC där också och är helnöjda med båda.

  • Äldre 12 Apr 21:12
    #15

    Ann-Katrin olofsson på ålidhems!

  • Äldre 5 May 22:25
    #16

    jag har Inger på åhems vårdcentral och har enbart varit på inskrivningen.. hon har lovat att vi ska höra hjärtljuden på nästa träff som är nu på måndag... det tycker jag var gulligt av henne att erbjuda när man är så orolig osv =)

  • Äldre 9 Feb 18:44
    #18

    LENA på teg! :)

Svar på tråden Bra barnmorska i Umeå