• Anonym (Ont i nacken­)
    Äldre 18 Nov 14:59
    56377 visningar
    5 svar
    5
    56377

    Ont i halsen och nacken... är detta "vanliga" förlkylningssymptom?

    Hej!
    Skriver av anledning att jag är lite nojig och orolig. 
    Sedan i förrgår hade jag lite ont i halsen, nu har det blivit mer och mer. Känns ju som om jag har en klump i halsen när jag sväljer. Igår började jag att få ont i nacken också, det gör lite ont när jag böjer på nacken framåt och bakåt.
    Är detta vanliga symptom vid förkylning? Eller kan det vara nåt annat?

    Innan idag skulle jag förbereda maten här hemma, och det var ett helvete att bara i 5 minuter böja nacken lite framåt. Det kändes helt fruktansvärt, vad ont det gjorde!
    Jag har inte haft feber (tror jag), men har varit väldigt trött senaste dagarna. Funderade först på om detta kan vara hjärnhinneinflammation, men det sägs ju då att man ska ha jättehög feber och ha ett kraftigt illamående.

    Jag brukar aldrig vara sjuk annars, så detta låter kanske knepigt: Jag vet knappt vad "vanliga" förkylningssymptom är, ens!

    Ber om ursäkt för denna ur-fåniga tråd...
    Men vill så gärna ha svar på mina frågor... 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-18 15:01
    Bör väl också tillägga att jag fått dåligare hörsel senaste 4-5-6 dagarna också.

  • Svar på tråden Ont i halsen och nacken... är detta "vanliga" förlkylningssymptom?
  • Anonym
    Äldre 18 Nov 15:04
    #1

    Ring sjukvårdsupplysningen och hör med dom

  • Äldre 18 Nov 15:48
    #2

    ja har samma dom trodde de kunde va hjärhinneinflammation, ring nu!!! nr 1177

  • Äldre 18 Nov 16:13
    #3

    Detta är en jättevanlig förkylningssymtom iom att körtlarna sitter i nacken som sväller vid förkylning. När man blir mer täppt påverkar dtta örongångarna också.

  • Äldre 18 Nov 19:27
    #4

    Tror inte det är så farligt. Speciellt inte om du inte har feber. När jag blir förkyld kan jag ha ont i halsen, få lock för öronen, snora och vara öm i nacken/ ryggen och typ hela kroppen.. Och självklart väldigt trött.
    Men är du orolig ska du självklart kolla upp det.

  • Anonym (Ont i nacken­) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 00:35
    #5

    Tack för era svar!
    Jag trodde också det kunde vara hjärnhinneinflammation ett tag... men inte.
    Det visade sig inte vara något allvarligt. Bara vanlig förkylning och symptomen har lagt sig REJÄLT nu... mår mycket bättre och är nästan frisk... nåja... NÄSTAN...
     

Svar på tråden Ont i halsen och nacken... är detta "vanliga" förlkylningssymptom?