• Svar på tråden När frun tappat lusten...
  • Anonym (kommunikation)

    Hej,
    Jätte tråkigt att läsa det du skriver, sexlivet är en sån otroligt stor del!!

    Jag var själv likadan i mitt förhållande till min man innan han friade, då tändes nått nytt inom mig.
    Vet inte vad det var.

    Ibland bara blir det så utan att man egentligen vet varför, och när vi väl hade sex så var det jätte bra!

    Jag var på väg att köpa sådana Lust tabletter på apoteket innan det vände för oss sist.
    För finns inte lusten är det svårt att få sig själv att vilja av egen tvång.
    Speciellt när hon vet hur "mycket" sex du söker, det kan vara en stressfaktor som triggas och då blir det ännu mindre lust hos henne...

    Men dels så måste du sätta dig ner med din Fru och prata med henne, få henne att förstå vilket problem detta är för dig. Prata i normal ton och inte bara något du tar upp framför tv´n i soffan.
    Få henne att fatta, prata tjejspråk!! :)

    Sedan får du föreslå för henne att ni ska ha sex varje dag i 2v. (väl beprövad metod)
    När man har det så sätts något igång i en och man bli atomatiskt mer sugen än innan.

    Prova lust tabletter, det ökar ju hennes sexlust.

    Lycka till och hoppas ni kommer fram till en lösning!

  • Anonym (Gift å k*t)

    Tack för ditt svar!

    Lusttabletter har jag varit på väg att köpa, men vet inte vilka som fungerar..
    Stressfaktorn pga min lust är precis som du säger, ganska vanlig..
    Jag har föreslagit just det kontinuerliga sexet, bara för att få upp ångan, men då känner hon att hon gör det mot sin vilja, eftersom ofta inte vill pga utebliven lust eller behov. Dock hade vi en svacka för ngt år sedan, då var det kontinuerliga sexet det som höll oss samman och som delvis byggde upp oss igen, men efter en tid så rann det ut i sanden...

    Jag tycker det bitvis är jättesvårt att prata om, "jag tänker ju bara på sex" enligt henne och då är vi tillbaka på stressfaktorn... jag tror att HON skulle behöva en knuff från annat håll, så det inte bara är jag som pratar med henne om våra problem eller hennes uteblivna sexlust.

  • jonte02

    ...kunde varit jag som skrev det jag just läste :/

    Jag misstänker att hormonspiralen (mirena) spökar till det lite för min fru och hennes lust. Min fru säger att hon vill men att hon inte orkar. Jag har förklarat för henne att jag har lust även om jag är trött, men det viftas bort då vi pratar om det. Vi går upp tidigt och jobbar fulltid med 3 barn o så, så visst är vi trötta båda två, men jag kan ändå känna lusten krypa på när vi lagt barnen och har lite tid till varandra. Vi har för det mesta sex på helgerna då hon känner sig utvilad och det är väl ok, men jag hade tyckt de va ortoligt gött att få till det nån gång mitt i veckan me.

    Jag har bara så svårt att förstå hur man kan vilja ha sex men inte orka. För mig är lusten viljan och orken en annan? Kanske tänker jag fel? Vi jobbar långa dagar båda två och min fru i en hektisk industri så jag förstår om hon är fysiskt trött på vardagarna, men jag förstår inte varför lusten inte finns där.

  • Annemone

    ..Kan det i vissa fall kanske bero på hennes ,man ?

  • Anonym (Gift å k*t)

    Jonte02- precis! Även om man är trött så finns lusten och viljan där, eftersom man vill bibehålla ett bra samliv!

    Annemone- klart det kan vara mitt fel att hon inte har ngn sexlust, men som jag skrev så har vi det enormt bra tillsammans i övrigt, när vi väl har sex så njuter vi enormt båda två! Vi ser båda till att hålla oss i form så jag kär inte direkt Y-front, folköl och nätbrynja framför teven....
    Vilka fel på mannen är det som du syftar på?
    Nu är det ju dock inte JAG som har problem med min sexlust eller sexvilja..

  • Anonym (fru)

     Jag är en sån där fru som inte har speciellt stor lust någon gång. Men jag försöker verkligen. Min man hade nog velat ha sex varje dag, jag har lust som mest en gång i månaden, och kan tänka mig att göra det en gång i veckan... Tycker synd om honom och har sex lite oftare än det, men det är ett problem att jag inte har lika stor lust som honom!

  • Anonym (hallå där)

    Jag känner precis som dig och jag är kvinna! Min man har tappat lusten helt och hållet!
    Dock vet jag varför, han säger, "det är något som jag går igenom, jag mår inte bra och jag är inte kåt längre"
    det gör mig ledsen för sexet, tycker jag, är något som binder två par samman, och nej, sex är inte allt, det finns mycket mer i vårt förhållande och jag ser honom som mycket mer än sex, men jag är kåt och jag vill ha honom nära för jag behöver den fysiska intimiteten! Nu har vi inte haft sex på flera månader och det gör ont i mig..
    Jag har frågat helt ärligt, vad det är för fel, om det är fel på mig? Men jag får till svar att han tänder väldigt mycket på mig och att det inte är mig det är fel på! Jag får ofta höra hur vacker jag är.
    För mig spelar det ingen roll, det spelar ingen roll om han skulle lukta, spara på skägg och gå upp till över 100 kg! (jaaa han börjar luta åt det, utseendemässigt, men jag bryr mig inte!) , Det enda jag vill, är att ha sex med honom! Hur länge ska jag behöva vänta? ='( känner mig svulten, jag skulle aldrig kunna vara otrogen, men det är många ggr i ren frustration som jag tänkt tanken och det gör mig arg på på honom och mig själv.

  • Tutilure

    Som jag ser det så ligger problemet hos er båda.
    Hos henne pga att hon inte har lust och hos dig för att du vill för ofta.
    Jag hade inte velat ha sex upp till 5 ggr/vecka, det är ju nästan varje dag.
    Hade jag varit du så hade jag inte pressat henne mer, att köpa lusttabletter åt henne är att pressa henne. Det måste komma från henne själv, annars blir det som hon själv säger, mot hennes vilja.

    Sexterapeut kanske kunde vara något?
    Det är ju uppenbarligen ett problem för er och att prata om saken hos en sexterapeut kan vara ett sätt att prata om saken utan press och utan att det blir "tjat" från din sida.


    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Anonym (Gift å k*t)

    Hej "Hallå där".
    Javisst vill man få utlopp för sitt behov!! sen accepterar jag att det int blir lika ofta, men jag vill att det ska vara naturligt för oss båda!
    Har åxå ställt frågan, "är det mig det är fel på" etc men hon säger själv att hon helt enkelt inte har lust längre.
    Och jag tänder ju henne på alla sätt hon önskar de gånger som vi har sex..
    Jag vill inte heller vara otrogen, men sexdriften/behovet är så stor del av min vardag!

Svar på tråden När frun tappat lusten...