• Sandia

    Estia förskola Uppsala

    Hej,
    Någon här som har sitt/sina barn på Estia förskola i Uppsala? Är det lika illa där som man har målat upp i media (UNT) med oklara rutiner, barn utan vantar i kylan och outbildad personal etc etc? Tacksam för info!

  • Svar på tråden Estia förskola Uppsala
  • upmam

    Hej, jag har mitt barn på Estia och hon trivs bra. Är glad varje gång man hämtar. Det har varit rörigt på förskolan. Många turer kring personalen har det varit men känns nu som att dom har börjat få en stabilitet som saknades i början. Har du fått en plats där?

  • Cornette

    Jag funderar lite på samma. Ansökte precis om förskoleplats och valde andra än Estia just pga ryktena men vi bor ändå på Järneksg så det är ju jättenära. Nu ska vi inte ha plats förrän i Augusti men jag gissar att vi hamnar på Estia ändå eftersom det är den enda som har lediga platser som det ser ut nu...

  • upmam

    All personal som saknades enligt Uppsala Kommun är nu anställd och förskolechef också. Som jag skrev så trivs min dotter kanon. Gå förbi och hälsa på om du bor nära. Bättre att skaffa sig en egen uppfattning än att lyssna på rykten.

  • Cornette

    Jo jag ska försöka få till ett besök, men jag pluggar heltid så det är inte lätt att hinna. Nu ska vi iofs inte ha plats förrän augusti så tills dess ska det väl gå :)

  • Strongmom

    Jag har mitt barn på Estia och valde att inte lyssna på ryktena och bilda min egna uppfattning.

    Jag är glad att jag tog det beslutet för att med egna ögon se vad som försegår där.

    Det anställs personal som kan svenska men inte riktigt förstår när man ska prata med dom.

    Har hämtat mitt barn och då har både personal och föreståndare STAVROS inte haft någon aning vart mitt barn är och på det var grinden öppen!!!!!

    Vill tillägga att mitt barn är 2 år.

    OCH det är inte första gången men denna gång kunde det ha gått riktigt illa!

    Diskussioner om schema då det var föreståndarens uppgift att uppdatera skyller han på pedagogerna.

    Att barn blir sjuka händer men när föreståndare bestämmer att ett barn ska hem för att jävlas med föräldrarna och även letar efter fel för att jävlas.

    Allt det har vi påpekat och det är där skon klämmer , som föreståndare ska man kunna ta kritik och inte skylla på andra eller slingra sig som en orm.

    Har en vän på UNT som ska kika på detta och jag hoppas det blir en ändring.

    Har talat med flera i kommun och även personal dom håller med mig.

    förstår mig fullt ut och att jag har deras fulla stöd.

  • julay

    Jag undrar oxå hur det är där. Det skulle vara det bästa stället rent praktiskt för mig att ha till mitt barn, bor nära och syskon på Johannesbäckskolan. Men jag har svårt för om de inte kan prata ren svenska på förskola och så dessa dåliga rykten... Får väl gå och hälsa på när det blir aktuellt.

  • Orri
    Mitt barn erbjuds plats i Estia.  Jag har läst vad som har skrivits här och ville veta hur saker är nu på Estia? 
Svar på tråden Estia förskola Uppsala