• any19877

    Hera mvc sollentuna

    Hej!finns det någon som har erfarenhet av Hera mvc Sollentuna sjukhus? Tack

  • Svar på tråden Hera mvc sollentuna
  • any19877

    Hej! Det gick bra! Har en underbar bm som heter Mali, henne rekommenderar jag starkt;) i vilken v är du nu? Bor du i Sollentuna då?

  • any19877

    Va kull!! Grattis förresten;) är det första barnet då? Jag ska få tvillingar och är i v 15 nu så är skälv ganska i början av graviditeten;) var på inskrivning i v 6:) har du redan kontaktat de?

  • Karla79

    Å grattis till tvillingar :) då har du redan gjort ultraljud? Nej det är andra barnet, själv då? Ska kanske ringa dem imorgon.

  • Karla79

    PÅ hemsidan står det att Mali jobbar på familjecentralen, d vs inte på sollentuna sjukhus, men det stämmer inte då?

  • any19877

    Nej, för jag går ju på sollentuna sjukhus;) har en vän som går till en annan barnmorska och hon är också bra;)jag fick göra kub när jag var i v 12. Kubbtestet gjordes i läkarhuset i odenplan och de var jättebra där med;) vart i Sollentuna bor du? Hur gammal är du?

  • Karla79

    Nu har jag fått tid om 2 veckor, de kallade det för hälsosamtal, hoppas att det blir inskrivning samtidigt som du hade :)

  • Tacksamma mamman

    Jag har väldigt negativ erfarenhet av Hera barnmorskor. Det är på många sätt en oseriös klinik, ex för oss med komplicerade graviditeter så gör sig bristen på tillgång till kompetenta läkare sig påmind. Jag bytte till en klinik med flera läkare, psykologer, ultraljud etc i en och samma klinik. Hera var verkligen en hemsk upplevelse, förutom läkarbristen så fick jag böna, be och gråta för en remiss till Aurora barnmorska vilket på den andra kliniken var rutin.

  • Swinka
    Tacksamma mamman skrev 2017-04-26 22:16:32 följande:

    Jag har väldigt negativ erfarenhet av Hera barnmorskor. Det är på många sätt en oseriös klinik, ex för oss med komplicerade graviditeter så gör sig bristen på tillgång till kompetenta läkare sig påmind. Jag bytte till en klinik med flera läkare, psykologer, ultraljud etc i en och samma klinik. Hera var verkligen en hemsk upplevelse, förutom läkarbristen så fick jag böna, be och gråta för en remiss till Aurora barnmorska vilket på den andra kliniken var rutin.


    Vilken bytte du till.

    jag går till hera ska dit den 3 maj igen och träffa läkaren pga illamående. Tänkte ta upp min fölossningsrädsla i samma veva men tänkte kerstin byta om de förminskar mig och.min rädsla.
  • Tacksamma mamman

    Hej, ursäkta sent svar. Jag bytte till Mama Mia och var nöjd med dem med det finns även andra kliniker med allt under samma tak. Som jag minns Hera kom läkaren bara dit en gång i månaden vilket inte är så lyckat om det uppstår komplikationer. Hoppas det gick bra för dig iaf och att du hade en bättre upplevelse än mig. 

Svar på tråden Hera mvc sollentuna