• Äldre 3 Dec 11:23
    18046 visningar
    7 svar
    7
    18046

    Erfarenheter av Liothyronin? (sköldkörtelmedicin)?

    Någon här som medicinerar eller som har medicinerat med Liothyronin vid sköldkörtelfel?

    I så fall; vad har du för erfarenheter av medicineringen?
    Fick du några biverkningar?
    Fick du några effekter? (Ex piggare, gladare, viktminskning etc etc)
    Hur lång tid tog det innan du började märka en förbättring (om du nu gjorde det)?
    Behövde du någon särskild dos för att effekt skulle märkas?

    Jag har underfunktion i sköldkörtel och trots Levaxin är jag fortfarande trött och jag har även depressioner etc. Jag hade läst forskning om Liothyronin och tjatade mig till att få prova. Jag blev varnad för att det var väldigt potent och effekter skulle infinna sig snabbt, med en gång. Jag gick ner från Levaxin 75 och nu har jag Levaxin 50 ich Liothyronin 10. Jag har bara haft denna medicinering i 1,5-2 veckor men än märker jag inget i alla fall. Det kan ju vara så att Liothyronin inte kommer att hjälpa just mig.


    Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
  • Svar på tråden Erfarenheter av Liothyronin? (sköldkörtelmedicin)?
  • Äldre 4 Dec 21:33
    #5
    Scream2 skrev 2011-12-03 15:38:15 följande:

    Jag vet!!!!

    Åt 75 mcg Levaxin men hade stora problem med svullnader. Och PMS...och tröthet och ja ni vet Jo, hade svår klåda, sår i hårbotten, äcklig tunga också...

    Så jag fick utskrivet Lio, minskade Levacin til 50 och skulle ta 10 Lio första veckorna. Första dagen tog jag 20 av misstag...och kände inget. Sen åt jag 10 ett tag och kan väl inte påstå att jag kände så mkt MEN det kom smygande. Plötsligt upptäcker jag att jag är ju glad! Mina barn säger, mamma, det är så roligt att du är så glad nu för tiden Efter 1 år ung märker jag att jag är mindre svullen. Går ner i vikt gör jag inte dock

    Kollade pulsen i början jämt...men den var som vanligt. Höjde till 20 mcg och idag, 1½ år senare äter jag 150 mcg Levaxin och 40 Lio! 

    Men jag är väldigt okänslig för medicinen, har aldrig kännt mig hyper eller så. Misstänker jag skulle kunna höja mer. Efter ett tag gick väl effekten ner lite, jo efter ca 6 veckor fick jag ringa min dr och var superlessen, för jag mådde skit igen...haha sa han jag har väntat på ditt telsamtal så det var det normala gången enl honom, då har kroppen vant sig och man behöver höja.        


    Tack så mycket för svaret! :)

    Sår i hårbotten har jag också
    Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
Svar på tråden Erfarenheter av Liothyronin? (sköldkörtelmedicin)?