• modesty74

    Lön som "handläggare föräldraförsäkring" på Försäkringskassan?

    Någon som vet vad ingångslönen 2011 är om man handlägger föräldrapenning på Försäkringskassan.
    Jag har gymnasiekompetens och 17 års arbetslivserfarenhet av administration, bor i storstad.
    (jobbet är alltså som handläggare, ej kundtjänst).
    Jag vet ju att lönerna är dåliga, men HUR dåliga? Jättetacksam för svar, då jag skall på intervju imorgon.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-04 15:19
    Vilka arbetstider har man som handläggare i Göteborg (ej kundtjänst).

  • Svar på tråden Lön som "handläggare föräldraförsäkring" på Försäkringskassan?
  • mononoke
    Arbetstiden är 8-16:27 med möjligheter att flexa. De jag känner som arbetat på föräldraförsäkringen har gått in på runt 21 000 kronor i Göteborg.
  • Muffe

    Jag är mest nyiken på hur du skrev ditt personliga brev... söker just nu själv jobb på FK men får inget napp. Har samma erfarenhet som du, men även högskola... så det borde ju gå kan man tycka...
    Har du tips?

    Tror för övrigt att du borde tjäna mer än 22.500 kr enligt de bekanta jag har som jobbar där.

  • mononoke

    Sötfilur: arbetar dina bekanta som handläggare utan universitetsutbildning eller arbetar de som utredare med universitetsexamen? 

  • Muffe

    Aha, det kanske har betydelse såklart. De arbetar med examen

  • mononoke

    Jag tyckte det lät högt som ingångslön för en handläggartjänst... Har själv bekanta som tjänar mindre än så som utredare med universitetsexamen... Men det är oförskämt dåligt och såklart inget man ska jämföra med. 

  • Muffe

    Är det ändå inte ett rätt krävande jobb? Borde ge mer i lön!

  • modesty74

    mononoke: 16:27 :0) Det var exakt det! och lönen är väl ungefär det jag hade förväntat mig, då jag tidigare blev erbjuden liknande tjänst fast på kundtjänst rullande schema (tackade nej då). JObbar du själv på FK eller hur kan du veta så exakt med arbetstiderna?

    Sötfilur: Jag vet inte vad du har för erfarenhet, men för min del kan det kanske spela roll att jag i mitt personliga brev nämner att jag är mycket intresserad av just föräldradelen i socialförsäkringen? Detta är andra gången jag blir kallad till intervju (har avböjt innan pga att det var rullande schema). Vad har du läst på högskolan? Jag har bara enstaka kurser, bl a juridik (men inom arbetsrätt).
    Lönen ja, den är inte mycket att hurra för, men jag har intresset och tror att det kan vara otroligt lärorikt att jobba med detta. Själv sänker jag isf lönen med 5.500:-/månad, men jag är arbetssökande nu och kan inte jämföra med vad jag hade tidigare. Lönerna är mycket högre för högskoleutbildade, men jag tycker nog att lönerna borde vara högre över lag. Ja, det är nog rejält krävande att jobba på FK, men jag gillar utmaningar:0)

  • modesty74

    Ja just det ja; stort TACK för svaren...då vet jag vad jag kan förvänta mig OM jag lyckas ta mig hela vägen.

Svar på tråden Lön som "handläggare föräldraförsäkring" på Försäkringskassan?