Inlägg från: Ulf Harrys Farsa |Visa alla inlägg
  • Ulf Harrys Farsa

    Spionprogram i iPhone/Android?

    En iPhone som inte jailbreakats kan man inte installera några spionappar på. Androide däremot är det en helt annan risk med.

  • Ulf Harrys Farsa

    Du har helt klart ingen koll lille vän. =)
    Tråkigt att du försöker framstå som "utbildad" när det lyser "Data-körkort från Komvux" i pannan på dig.

    DU kan inte installera en APP i min iPhone, om inte APPEN finns på Appstore och du har tillgång till mitt Appstore konto, ALLA appar på Appstore är kontrollerade, Du kan inte installera en APP i min iPhone remote/via mail/ Virus etc, det fungerar inte så.

    Du kan få söka i Microsofts Googlekopia hur mycket du vill, och redovisa här en instruktion hur du installerar appar i min iPhone remote, eller smittar den med virus, vill du kan jag skapa en alldeles egen mailadress till den, och jag lovar att köra/öppna allt du mailar till den.

    Är telefonen Jailbreakad kan man stoppa in ful-appar, det är en helt annan femma, och är man dum nog att jailbreaka luren så får man skylla sig själv.

    Alla Appar i en iPhone lever i en "egen" session, Appar kan inte prata med varandra, dom kan hämta information från samma ställe (t.ex Game Center, vilket är en Apple APP) men inget annat.
    Förklaring: En app med ett virus, skulle bara kunna smitta sig själv med viruset, appen kan inte "sprida" sig eftersom den inte vet att det finns/kan prata med andra appar

    Du verkar tro på allt som man kan binga fram, men du kanske borde fördjupa dig i hur en iPhones OS är uppbyggt istället för att TRO.

  • Ulf Harrys Farsa
    LÄS vilken version på OSét som har luckan.

    Ska vi börja dra upp alla hål i ditt älskade Windows, så nitar nog Familjelivs databas.
    Du har fortfarande ingen koll, försök sälja dina installationsscript till Windows istället, dom är sääääkert jättebra.

    Bara så du vet rullar det Ios 5.0.1 just nu.

    DU kan inte installera appar på min lur, om du inte tar den fysiskt, jailbreakar den och installerar din app.
    En iPhone som inte är jailbreakad kan inte bli smittad av virus/trojaner/whatever

    Har du en Android kan du få i vad som helst efter ett besök på android market, dom har ingen koll på vad apparna gör.
  • Ulf Harrys Farsa

    Suck.

    Så envis, så korkad....

    JA man kan installera appar på en jailbreakad lur, självklart kan man jailbreaka en lur, har jag sagt att det inte går? jailbreak me öppnar ett säkerhetshål som underlättar jailbreak, t.ex Cydia.

    Det kräver dock att du kommer åt telefonen och har lite mer tid än en "dusch"

    Får jag tillgång till din dator kan jag lätt ordna så att den aldrig blir som förr på mindre än 5 min.

    Vi ska inte börja jämföra erfarenheter från IT branschen, du skulle bara bli avundsjuk, att göra installationsscript lär man sig i förskolan.

    Den här tråden om dig på Sweclockers är rätt intressant.
    www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/496802-tsv14-bara-skit/

Svar på tråden Spionprogram i iPhone/Android?