• Alexandra 085

    misstänkt komjölks allergi!!

    Hej

    Jag hoppas verkligen att du kan hjälpa mig att få lite mer kött på bena för som förstföderska är det en djungel.

    Här är lite bakgrund på en väldigt lång historia..
    Våran son som nu är 3 månader började få ont i magen ungefär vid 1 månads ålder.
    Han fick även röda torra utslag över hela kroppen och bajsade grönt.

    Fick rådet på BVC att pröva att utesluta komjölks produkter även soja samt ägg och symtomen försvann på ca 1 vecka.
    Nästa gång jag besökte BVC pratade vi om att börja försöka testa så smått igen och då prövade jag att steka kötet i vanligt margarin och då blossade dom röda prickarna upp igen även magont och grönt bajs. stoppade med mjölk där. En vecka senare provade jag att ha soja mjölk i kaffet och samma sak hände även då. 

    Vi fick även rådet ifrån BVC att prova att ge honom Althera ersättningen och eftersom jag pumpar ur och ger honom min bröstmjölk så tänkte jag att jag kunde prova och fortsätta pumpa som vanligt. Men han blev väldigt konstig i magen utav det också så vi slutade efter 1 vecka.

    Så nu tror jag att jag har fått med hela bakgrunden, nu till idag.

    Hade tid hos BVC och tänkte att jag skulle få svar på hur vi ska gå tillväga nu för jag känner att jag vill sluta pumpa. tänkte om dom kanske hade något tips på hur övergången till Althera är bäst för hans mage.

    Fick till svar att det var bäst att jag fortsatte pumpa i 2 veckor till för sen kan vi börja ge honom mjölkfri gröt och smak portioner.
    Det är som sagt mitt första barn så jag vet inte så mycket om det här men det känns lite konstigt att han bara ska äta gröt ifrån 4 månader. han kan ju inte ens sitta ordentligt.

    Frågade även om dom inte skulle göra något test för att se vilka livsmedel han är allergisk mot (hade varit skönt att verkligen veta) men då började hon prata om något annat typ att jag ska vara glad att han inte har cancer.

    Jag hoppas du kan ge mig lite fakta så jag vet hur jag ska tackla det nästa gång jag ska ditt... El om jag ska ta kontakt själv med en barnläkare?

    hoppas det inte blev för långt och jobbigt. 
    tack så jätte mycket
    mvh/ Alexandra
     

  • Svar på tråden misstänkt komjölks allergi!!
  • Alexandra 085

    Glömde en sak.. Idag fick han även första dosen vaccin som dom får när dom är 3 månader! Han har varit jätte konstig i magen hela dagen efter det. Läste någonstans att vissa vacciner innehåller ägg, är det något av dom vaccinerna som gör det?

Svar på tråden misstänkt komjölks allergi!!