• Tre Barnsmorsan

    Mens vilken ålder

    När fick er/era döttrar sin första mens? Hur stora var dom då (ålder/längd/vikt) på ett ungefär? Hur gammal var du själv när fick den?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mens vilken ålder
  • Ruggugglan

    Jag var själv 11 år gammal. Hur stor jag var minns jag inte. Min dotter fyller 9 i år och jag hoppas hon får vänta lite längre än vad jag fick med mensen.

  • Lajkie

    Jag var ungefär 11 år, 150 cm, 45 kg kanske.. Minns inte. Lite rund var jag allt.

    Flickorna är än så länge bara 7 och 5, så det får man se sedan!

  • Mellanmjölkens land

    Jag hade precis fyllt 12, var 169,5cm och vägde 65kg (hade varit till skolsköterskan ett par v tidigare och eftersom min vikt legat i stort sett still sen dess har jag haft anledning att komma ihåg det). Det var några i klassen som fått mens tidigare men de var födda i början på året medan jag var ett decemberbarn

  • cattus

    Jag var nog inte mer än 9-10 år. Fruktansvärt. Måste ha levt i en skyddad värld men visste inte alls vad som hände.

  • Pojkmamma2

    Jag har inga döttrar men jag själv var 9 år å mamma ville avdramatisera det hela så hon ställde till med "menskalas" vilket medförde att jag skämdes för nått så naturligt ända fram till 14-15 års ålder!

  • Kina79

    Jag var ca 10 1/2. Vet inte alls jur. lång jag var då eller vad jag vägde. Men jag blev 160 cm lång.
    Äldsta dottern har precis fyllt 10, brösten har börja växa, så vi får väl se hur länge det dröjer

  • Pojkmamma2

    Jag kan tillägga att ja va nog runt 140-145cm när ja fick mens o vägde nog runt 35-40 kg, blev 158cm o slutade växa ganska snabbt.

  • fluu
    Pojkmamma2 skrev 2014-05-01 10:32:19 följande:
    Jag har inga döttrar men jag själv var 9 år å mamma ville avdramatisera det hela så hon ställde till med "menskalas" vilket medförde att jag skämdes för nått så naturligt ända fram till 14-15 års ålder!
    Sett det i många amerikanska program, verkar inte helt ovanligt där. Tyvärr stackarna....
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Stinen10

    Tänkte gå mot strömmen lite här, var faktiskt 18 år när jag fick min mens. 163 cm och 46 kg tunn... Nu som vuxen har jag bekräftad PCO så det var säkert orsaken?...

  • FlyffyUnicorn

    Jag var 140cm och vägde 30kg i sjuan, fick mens i nian och hade då dubblat min vikt och vägde 65kg, längden har jag inte superkoll på men jag är ca.160cm nu. Min mamma fick mens väldigt tidigt och är nu 158cm och min syster fick också mens tidigt. Däremot trodde sjuksköterskan att min "sena" mens hade med min vikt att göra eftersom jag var extremt tunn, hade även lite taskiga familjeförhållanden som ansågs spela in i varför jag var sen.  


  • Almisen

    Jag var 10 år, vägde ungefär 50 kg och var ca 170 cm lång. Jag började få bröst när jag var 8 ( har alltid varit tidig med sånt där). Idag är jag 13 år och både beter mig och ser ut som en 18-åring och jag gillar det inte.

  • GrönaDruvan

    Jag var 14 år. Vet att jag längtade lite efter att få den. Längd o vikt vet jag ej, men har alltid varit tunn och smal och kort. Minst i klassen typ.

Svar på tråden Mens vilken ålder