Inlägg från: Anonym (djungel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (djungel)

    Någon som vet en bra revisor som kan internationell beskattning till privatpersoner?

    Nu har jag försökt att få ihop min deklaration (sen jag vet...). Men det är omöjligt att veta hur jag skall göra eftersom jag har tillgångar, jobb etc i både England och Sverige.

    Alla revisorer jag hittar som kan internationell beskattning riktar sig till företag förutom de riktigt stora företagen som kostar skjortan!

    Är det någon som har ngt tips på revisor som kan hjälpa mig? Det gäller endast den svenska deklarationen, den Engelska deklarationen har jag en revisor i England som gör.

    Gärna i Stockholmsområdet då jag helst vill träffa revisorn och gå igenom alla formulär.

  • Svar på tråden Någon som vet en bra revisor som kan internationell beskattning till privatpersoner?
  • Anonym (djungel)
    Anonym skrev 2011-12-10 19:42:00 följande:
    Men alltså, skatteverket har sina egna experter - på området internationell beskattning privatpersoner. Och det bästa är att de är gratis att boka in ett besök hos...

    Vänd dig absulot inte till någon dyr skattejurist det vore rätt oklokt. Svenska skatteverket vet hur man ska deklarera på den svenska blanketten.

    Är du företagare eller är det som privatperson måste du uppge när du ringer för de har olika experter beroende på vilket det är.
    Jag har varit i kontakt med dem och de har hjälpt en del men inte tillräckligt för mig att göra deklarationen och de verkar inte särkilt intresserade. Jag skulle dessutom behöva sitta ner med någon och gå igenom alla blanketter etc. och det gör inte de på skatteverket har jag fått till svar Rynkar på näsan
Svar på tråden Någon som vet en bra revisor som kan internationell beskattning till privatpersoner?