• Äldre 13 Dec 18:32
    8111 visningar
    7 svar
    7
    8111

    Vilken fågel passar mig bäst?

    Hej! 
    Har en hund på 3 år, jag vet att han skulle vara nyfiken på fågeln/fåglarna men sedan vänja sig. Vi har haft råttor här som vi passat och dom var superspännande i tio min sen la han sig och sov. Men skulle inte lämna honom ensam med fåglarna, utan kanske ha dom i badrummet eller köket när man är borta? Får man göra så? Eller mår de dåligt utav de?

    Under min barndom hade jag egna zebrafinkar, 2 st. Min mamma hade 4 nymfparakiter och en gultoffsad kakadua. Så är van vid de flesta typer.

    Men kommer inte ha suuuper mycket tid till att jobba med fågeln, så en gråjacko (även om det vore asballt och kul) kan jag inte ha. Sambon är inte van vid fåglar och vill nog ha något som inte skriker jättemycket.

    Jag har tittat på mindre fåglar som kom i olika färger, mins inte vad de hette dvärgpapagoja eller lessons. De såg fina ut och (fick jag höra) kan inte skrika.

    Men alla tips och bilder med mera är välkomna! Gärna burtips aktiveringsleksaker med mera också!   


    En dag i sänder.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 18:38
    ingen dvärgpapegoja utan en sparvpapegoja
  • Svar på tråden Vilken fågel passar mig bäst?
  • Äldre 13 Dec 18:38
    #1

    lessons kan vist skrika kan ja lova dig.. min än förder upp burfåglar han har 17 olika sorter/ater..
    varför ska du ha fågel om den inte ska göra ljud eller du inte har tid? ska du ha nån som inte kräver din tid så två små finkar e de enda som skulle passa dig

  • Äldre 13 Dec 18:39
    #2

    de e dessutom lag på o ha två, du får inte bara ha en burfågel, utan minst två, gäller ej större pappegojor dock, men dom kräver ju mer sällskap av dig 'n va en hund gör

  • Äldre 13 Dec 20:16
    #3

    Ja, jag hade tänkt köpa två och det är inte det att den inte får skrika eller att jag inte har tid. Men alla som har fåglar är väl inte hemma 24 tim/dygnet. Jag har ett jobb som alla andra och om de är två så har jag hört att de klara sig rätt bra själva några timmar om dynget.
     


    En dag i sänder.
  • Äldre 13 Dec 20:38
    #4
    Never ending story skrev 2011-12-13 18:39:39 följande:
    de e dessutom lag på o ha två, du får inte bara ha en burfågel, utan minst två, gäller ej större pappegojor dock, men dom kräver ju mer sällskap av dig 'n va en hund gör
    Jag har som sagt haft fåglar tidigare. Så behöver inte få allt bokstaverat för mig. Och med tanke på hur himla trevlig du var mot mig i den andra tråden så kan du bespara mig dina tips också. 
    En dag i sänder.
  • Raym
    Äldre 27 Dec 22:15
    #5

    Köp du 2 Nymfparakiter dom är otroligt charmerande har själv 17 st,

  • Äldre 29 Dec 03:10
    #6
    Raym skrev 2011-12-27 22:15:09 följande:
    Köp du 2 Nymfparakiter dom är otroligt charmerande har själv 17 st,
    Hade sådana när jag var liten. Vill gärna ha något annorlunda. 
    Har bestämt mig för sparv-papegojor och har pratat med en uppfödare. Kommer inte kunna köpa dom jag vill ha förrän i mars men då hinner jag läsa på och skaffa en fin bur med mera =)
    En dag i sänder.
  • Äldre 18 Dec 20:53
    #7

    hej  jag ska  köpa två Nymfparakiter  som är 1 år dom är inte hand tama  och undrar  jag går det  få dom tam  eller  inte

Svar på tråden Vilken fågel passar mig bäst?