• Anonym
    Äldre 20 Dec 09:00
    22074 visningar
    13 svar
    13
    22074

    jävla öron, vill bara skrika

    Skrev en tråd tidigare om öronproblem, mina öron knastrar, har lock i sig osv. Eländet började ju efter en flygresa, det konstiga var att jag landade förförra lördagen och då var öronen rätt okej. Sedan på måndagkväll stod jag lutad över badkaret och sköljde hårfärgning ur håret. När jag är färdig så blev öronen såhär. Precis som om jag varit ute och flugit. Innan jag var iväg på semester och flög hade jag varit rejält förkyld men var mkt, mkt bättre när vi startade vår resa. Kan förkyldningen, även om den var bättre, ligga till grund för detta?

    jag har varit hos läkare, denne såg inget. Har inte varit hos öronläkare så remiss dit krävs och det verkar inte VC se någon idé med ännu. Ringde VC imorse och ska få komma i kontakt med läkare under morgondagen.

    jag känner mig SVINTÄT i öronen, speciellt högra. Värst på morgonen, hade jag kunnat hade jag "snytit" örat. Tryckutjämna har jag gjort så jag nästan blivit blå. Det hjälper inte något större, visst ploppar det till men inte försvinner. Istället blir alla ljud runt mig jättehöga, jag hör mig själv jättehögt. Detta "höga" ljud består såvida jag inte drar in luft genom näsan och blir då kvitt höga ljuden. Men då känner man sig också fullständigt igenbommad i öronen.

    jag vet om att egentligen bara en läkare kan hjälpa mig och kanske just öronläkare men jag känner mig bara så frustrerad. Vaknar av detta på morgonen och är jättetät. Som om huvudet vore inlindat i bomull och då speciellt runt öronen. 

    vill väl mest skriva av mig. blir tokig känns det som, känns också som om ingen haft det såhär? vet ett par som haft lite krångel efter flygning men de vittnar om ett par dagar på sin höjd. Nu har jag haft skiten i en vecka.....=(((

  • Svar på tråden jävla öron, vill bara skrika
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 09:46
    #3

    Anser att jag också har bihåleproblem men har inte inflammation i örat. läkaren såg ingenting! störigt som fan att inte tugga o svälja utan att öronen kluckar o ploppar o jävlas :-@ samma sak vid gäspning. upplever pannbihålorna som täppta, känns konstigt.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 05:29
    #5

    Njae prövade att luta huvvet fram men det kändes kanske lite över bihålorna men det tryckte otrevligt i öronen. morgonen är värst! o det känns som om något ska ur öronen, precis som vatten. började gråta av frustration imorse. löjligt men det kluckar, sprakar, prasslar och det känns som tryck o tätt i öronen. hur kan något verkligen kännas som att det är något i öruat men ändå in kget kommer ur?? Jag blåser och blåser men inget händer. var gång jag gäspar lr "ploppar det till och ljud blir höa eko i hudet som om man hade huvuvskleig huvudet under vatten . kan detta verkligen vara som du säger!!? rädd att detta är något farligt

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 10:50
    #6

    Pratade nyss med en läkare, jag ska tydligen bara fortsätta med spray osv, hon menade det var örontrumpeten som krånglar och sånt går inget att göra åt. Vill bara dra täcket över huvudet nu, "försök att inte tänka på det" sa hon. n inte sån jävla lätt bara när det låter som en hel ocean som kluckar i öronen dessutom känns som om man har örat fyllt med snor....

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 11:20
    #7

    Åh, nu har jag läst om örontrumpeten o att det finns fall där det blir kroniskt. fy fan,,, fler med örontrumperbesvär?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 12:10
    #9
    Anonym (Samma) skrev 2011-12-21 11:45:42 följande:
    Det var precis vad de sa till mig på vårdcentralen, att det är örontrumpeten. Han sa dock att man ska använda kortison och/eller vanlig nässpray och fortsätta tryckutjämna varje dag, gärna flera ggr per dag. Till slut så brukar det släppa. Finns kortisonpreparat som de kan skriva ut så be att få det.

    men tryckutjämning för mig blir bara att det säger plopp och så är alla ljud hööga och så känns det som om man talar i en burk, eko-aktigt. Dessutom, om jag lätt "knackar" på pannan så låter det ihåligt :P men jag kanske inte så mkt där inne iaf....:P

    tycker liksom tryckutjämningen gör liksom nada för mig, dessutom var gång jag sväljer eller gäspar blir det likadant som vid tryckutjämning. Är bara så rätt att tillståndet ska bli kroniskt.......de sa att det kunde ta lång tid på VC....=( läkaren ringde alltså och pratade med mig, inte varit där sen jag kollade öronen första gången..   
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 12:17
    #10

    Jag har Nasonex, räcker det? just nu vill jag bara ösa på med sprayer eller nåt så skiten lugnar sig....:(

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 12:18
    #11

    Lite mer info kanske: jag var förkyld innan jag drog utomlands och hade jätteproblem med öronen vid landningarna med flyget. om jag inte varit förkyld så hade inte detta hänt? Eller?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 17:22
    #12

    ingen mer som kan delge sin erfarenhet eller så? känner mig skitensam i detta, så fort jag sväljer verkar dessa förbannade trumpeter öppna sig och sen inte stängs...jag får "snörvla" inåt för att de ska stängas och det läskiga höga ljuden runt mig ska sluta....

Svar på tråden jävla öron, vill bara skrika