Inlägg från: Acelise |Visa alla inlägg
  • Acelise

    Råd? att tänka på vid resa till Egypten (Hurghada) ?

    Använd handsprit konstant, håll er ifrån mjölkprodukter och ouppvärmd mat. Magsjuka är nästan garanti...

    Ha med dig långärmade svala kläder och kjol/klänning som går över knäna om ni ska besöka moské! 

  • Acelise

    Jag bodde på ett femstjärnigt resort, låg vid poolen i bikini och skylde mig med sarong så fort jag skulle hämta dricka/gå på toa. Blev varenda gång tilltalad och flirtad med av hotellets manliga personal. De synade mig uppifrån och ned, smackade med läpparna mm. Hände även när jag hade byxor och långärmat.
    Det är ju en stark kulturell skillnad, men man bör vara medveten om den.

  • Acelise

    Ja, jag blev också fysiskt antastad ett par gånger, en gång när min pappa och bror gick ett par meter framför. Helt galet.

  • Acelise
    älskarlivet81 skrev 2011-12-25 05:32:08 följande:
    Ignorera säljarna var inga problem för oss heller, men säljarna skrek då efter oss, väldigt otrevligt och obehagligt. Jag har rest en massa men aldrig träffat på så otrevliga människor som i Hurghada.
    Kan bara hålla med.
    Men om jag blivit "varnad" såhär innan hade jag nog inte brytt mig lika mycket. Blev chockad! 
  • Acelise
    kajsaa skrev 2012-01-09 20:07:10 följande:
    Eh varför det? Det står väl ingenstans att det var hotellägaren som gjorde det?
    Nej, jag fattar inte varför jag skulle gjort det? 
     
Svar på tråden Råd? att tänka på vid resa till Egypten (Hurghada) ?