• Anonym (Vad kan det vara)

    Titthålsoperation 28/11, tog bort äggstock + äggledare + cysta. Ont 10 cm ovanför ett av snitten. Beror på?

    Den 28/11 gjorde jag en titthålsoperation. Dom gjorde ett snitt i naveln, ett litet kryss rakt på kissblåsan 10 cm nedanför naveln och ett ett i vänster ljumske som är ca. Jag opererade bort en tvillingcysta som satt i min äggstock, den var 5 cm och hade dödat hela äggstocken så dom tog bort äggstock, äggledare och cystan. Hade väldigt ont i över en vecka efter operationen. Sen var det som bra.

    För lite mer än en vecka sen nu så har det börjat ta himla ont 10 cm ovanför snittet i ljumsken, bara när man tar på huden lite hårdare, som att det trycker nånstans där i. När jag ska lägga mig ner på mage gör det ont när jag lägger mig för det sträcker så fruktansvärt. Jag är som "för kort" på ena sidan. Skitjobbigt.
    Ska ringa läkaren på tisdag som opererade mig och se vad det kan bero på, så tänkte om någon vart med om liknande?

    Svara gärna vad ni tror och om det kanske är normalt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-25 20:35
    Såret i ljumsken är ca. 2 cm.

  • Svar på tråden Titthålsoperation 28/11, tog bort äggstock + äggledare + cysta. Ont 10 cm ovanför ett av snitten. Beror på?
  • Anonym (frugan)

    har oxå gjort titthålsop. tog riktigt lång tid tills de slutade göra ont, tror faktiskt det är helt normalt.

    måste bara få fråga om din cysta, hur kom det sig att dom gjorde titthål ?

    har nämnligen en cysta som är 3,5cm (vad jag vet) fick inga bra svar sist, sitter på min äggstock, gått 8 veckor och den är ej borta, har skrivit en tråd om det precis.

    du behöver självklart inte svara om du inte vill..

  • Anonym (Vad kan det vara)
    Anonym (frugan) skrev 2011-12-25 20:56:54 följande:
    har oxå gjort titthålsop. tog riktigt lång tid tills de slutade göra ont, tror faktiskt det är helt normalt.

    måste bara få fråga om din cysta, hur kom det sig att dom gjorde titthål ?

    har nämnligen en cysta som är 3,5cm (vad jag vet) fick inga bra svar sist, sitter på min äggstock, gått 8 veckor och den är ej borta, har skrivit en tråd om det precis.

    du behöver självklart inte svara om du inte vill..
    den satt inne i min äggstock och spände ut den så dom var rädd att den skulle spricka + att jag hade fruktansvärt ont :S
  • FruZäll

    Ok tack. Kommer förmodligen oxå få ta bort :( tur man klarar sig på 1. Där den sitter har jag ingen äggledare ändå dom tog bort den i våras. Men ring din läkare så din får kolla upp det. Men minns att jag var sjukskriven 2 veckor.

  • Anonym (Vad kan det vara)
    FruZäll skrev 2011-12-26 11:12:34 följande:
    Ok tack. Kommer förmodligen oxå få ta bort :( tur man klarar sig på 1. Där den sitter har jag ingen äggledare ändå dom tog bort den i våras. Men ring din läkare så din får kolla upp det. Men minns att jag var sjukskriven 2 veckor.
    Hmm okej. Ja man ska klara sig utmärkt med en tydligen :) Så det känns ju skönt. Jo ska ringa läkaren imorgon! :)
  • Beata

    Operera mig 5/3, fick ta bort cysta, äggstocken och äggledare,

    Fick tömma en cysta på högersida.

    Väntar provsvar om 4 veckor, håller tummarna

Svar på tråden Titthålsoperation 28/11, tog bort äggstock + äggledare + cysta. Ont 10 cm ovanför ett av snitten. Beror på?