• Miad73

    Kina, Lianyungang

    Min man och jag har en spännande resa framför oss. Till våren/sommaren kommer vi att resa till Kina för att hämta hem vår efterlängtade pojke. Han är 3 år och ett s.k. SN (special need) barn med dövhet.
    Skulle gärna vilja komma i kontakt med er som även ska adoptera från Kina snart eller har tidigare gjort det. Särskilt från staden Lianyungang. 

  • Svar på tråden Kina, Lianyungang
  • morgonsolan

    GRATTIS!!! Så fantastiskt att få en liten kille till våren/sommaren . Vi åker till Kina i februari för att hämta hem vår son från Guangzhou. Vi adopterar via bv, vilken organisation har ni?

  • Tellus1977

    Hej!
    Stort grattis till sonen! {#emotions_dlg.flower} 

    Vi väntar på LOA för vår dotter som är 4 år, hon har också sn. Vi hoppas på att vi kan få åka innan vintern är slut men antagligen kommer vi få åka i vår någon gång. Vi adopterar från en annan stad & provins som ligger en bra bit västerut från Lianyungang.

    Hur långt har ni kommit i processen?  

  • Miad73

    Tacktack och grattis till er med som även ska hämta ett Kina barn! Visst är det spännande just nu särskilt när man fått barnbesked! Vi går via adoptionscentrum. Vi har redan fått foton samt rapport på vår pojke. Det som händer för oss just nu är att våra handlingar (Kinas hälsointyg, foton på oss etc) är på väg till Kina och enligt AC tar det upp till ca 8-10 veckor tills det är klart. Därefter hoppas vi verkligen på att få resebesked! Hur gör ni för att stå ut med denna eviga väntan?

  • Tellus1977

    Tack Miad73! Glad Ja, det är verkligen spännande! 

    Jag blir lite förvirrad, vad är det för extra hälsointyg och foton ni måste skicka ner? 
    Har ni fått LOA eller är det det ni kommer få efter 8-10 veckor?
    Vet inte om det kan vara så att BV och AC arbetar på olika sätt eller att de kallar de olika stegen för olika saker...
    Sorry om jag är lite trög, får skylla på att det är mitt i natten! Flört 

    Vi spenderar väntan med att jobba på som vanligt  på våra jobb och renovera lägenheten. Dessutom har vi en dotter som kräver sitt under tiden också. Allt det får självklart tiden att gå men jag kan ju helt ärligt säga att jag inte vill vänta en dag till på vårt LOA, trots att vi sysselsätter oss under tiden! Flört

    Har ni barn sedan tidigare eller är sonen ert första barn? Vad gör ni under väntan?

    Hoppas er process rullar på snabbt och smidigt!

  • fabbemam

    Grattis Miad 73! Er andra har jag ju redan grattuleratFlört.

    Ursäkta om jag lägger mig i men jag kan som ganska nybliven "Kina mamma" inte låta bli att läsa såna här trådar och glädjas med er.

    Jag tror (vet) att organisationerna jobbar på samma sätt med papper i samma ordning även om inte alla papper är exakt lika. Kan det vara så att du Miad fick ert barnbesked innan ni skickat eran stora ansökan till Kina (förkortas på engelska DTC)?  Man kan ju göra så om barnet finns på den så kallade Special Fokus listan för de barnen kan man ju ansöka om INNAN man skickat DTC dvs. den stora huvudansökan till Kina.

  • Miad73

    Gott nytt år på er alla!
    Ja det är precis så som fabbemam skrev att vi fick vårt barnbesked innan vi skickade vår ansökan till Kina. Nu håller vi bara alla tummar ,och tår, så hårt vi kan för att Kina ska acceptera oss. Men det ska nog inte vara några problem enligt AC. Hoppas att de har rätt!
    Hur länge var ni i Kina när ni skulle hämta era barn och hur gick överlämningen till? Berätta gärna om ni vill, är lite nyfiken.. 

  • TinaE

    Grattis till lillkillen.
    Vi har en pojke från Kina, även han från sn-listan, som vi träffade första gången oktober -08, han kommer från Shenyang city. Vi skickade en syskonansökan nu i oktober och väntar (otåligt) på barnbesked Drömmer

  • fabbemam
    Miad73 skrev 2011-12-31 17:28:51 följande:
    Gott nytt år på er alla!
    Ja det är precis så som fabbemam skrev att vi fick vårt barnbesked innan vi skickade vår ansökan till Kina. Nu håller vi bara alla tummar ,och tår, så hårt vi kan för att Kina ska acceptera oss. Men det ska nog inte vara några problem enligt AC. Hoppas att de har rätt!
    Hur länge var ni i Kina när ni skulle hämta era barn och hur gick överlämningen till? Berätta gärna om ni vill, är lite nyfiken.. 
    Vi åkte till Peking 13 feb 2011, den 19/2 flög vi till Nanjing som är provinshuvudstad i Jiangsu som vår kille kommer ifrån. Lyckodagen då vi fick honom på CCAA:s (hette så då) kontor var måndagen den 21/2 och vi fick då ta med honom till hotellet för ett "lära känna" dygn för att på tisdagen åka tillbaka till kontoret för att skriva under på att vi ville bli hans föräldrar för evigt. Alla papper och fotografering skedde på detta kontor så vi slapp åka runt till fotografer och olika kontor som man får göra i en del provinser det var skönt.
  • fabbemam

    Oj, jag blev så känsofylld över att tänka på de lyckliga omtumlande dagarna att jag glömde avsluta inlägget!!!

    Vi åkte sedan från Nanjing på lördagen den 26/2 och från Peking till Sverige den 2 mars.

  • Salacious Crumb

    Grattis till barnbesked Jag har inte varit inne på forumet på länge och det är alltid lika kul att titta in här och upptäcka att fler fått sina efterlängtade telefonsamtal.

    Vi kom hem från Shenyang (Liaoning-provinsen i nordöstra Kina) med vår lille pojk för knappt en månad sedan. Det är en fantastisk resa ni har framför er! Min man uttryckte det som att vi fått åka på en otrolig semester och ta med oss världens bästa souvernir hem, och jag kan inte annat än hålla med 

Svar på tråden Kina, Lianyungang