• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden okej att äta katt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Regnig måndag skrev 2012-01-03 11:53:57 följande:
    Jag tycker inte frågan är speciellt svår. "Vi" (svenskar) käkar gris men inte katt, andra käkar katt men inte gris, där är det same same. Nu skulle jag personligen inte kunna äta katt om jag inte var döende av svält men trots det så har jag svårt att se det moraliska dilemmat.
    Håller helt med dig om det. Man äter ju alla andra husdjur i stort sett förutom hund och katt, så varför är man egentligen emot just det? Även om det innerst inne i mig skriker att man inte ska äta katt eller hund för det är husdjur och står nära mitt hjärta men förstår ändå att andra gör det, det är ju kött.
    Så du har helt rätt i det du skriver!
  • Anonym (Kaffedraken)
    lollisen skrev 2012-01-03 11:52:50 följande:
    Eeeeh nej..? Det skulle verkligen vara något i stort sett alla hade hört talas om, för det om något hade varit kontroversiellt. Att i Kina är de kannibaler som äter aborterade foster. Nej nej.
    tror folk tror det för det finns en film där de äter aborterade foster för att få fin hy och ja, det kan ju misstolkas att det är på riktigt..
  • Anonym (Kaffedraken)
    mfe skrev 2012-01-03 12:50:07 följande:
    tror folk tror det för det finns en film där de äter aborterade foster för att få fin hy och ja, det kan ju misstolkas att det är på riktigt..
    Ok men det är ju inte på riktigt då. För det hade ju varit en världsnyhet, inget som några hade sett på internet...? Har sett massa dokumentärer om kannibalism, men aldrig hört talas om detta. Märkligt..
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (Kaffedraken)
    lollisen skrev 2012-01-03 12:54:17 följande:
    Ok men det är ju inte på riktigt då. För det hade ju varit en världsnyhet, inget som några hade sett på internet...? Har sett massa dokumentärer om kannibalism, men aldrig hört talas om detta. Märkligt..
    Nej, jag tror inte det!
    Däremot så aborterar de foster på svarta marknaden och så, men äter tror jag inte!
    Om man mot förmodan skulle äta foster så tror jag man skulle höra talas om det!
  • Anonym (Kaffedraken)
    mfe skrev 2012-01-03 12:57:43 följande:
    Nej, jag tror inte det!
    Däremot så aborterar de foster på svarta marknaden och så, men äter tror jag inte!
    Om man mot förmodan skulle äta foster så tror jag man skulle höra talas om det!
    Ja det är det jag menar. Att det hade varit något hela världen blivit medvetna om.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (Kaffedraken)
    lollisen skrev 2012-01-03 13:05:47 följande:
    Ja det är det jag menar. Att det hade varit något hela världen blivit medvetna om.
    Ja!
    Det hade nog gått ut lika mycket som att de äter och plågar hundar, om inte ännu större!
  • Anonym (Kaffedraken)
    mfe skrev 2012-01-03 13:17:34 följande:
    Ja!
    Det hade nog gått ut lika mycket som att de äter och plågar hundar, om inte ännu större!
    hahaha... Tror att det hade blivit liiiite större grej om man åt döda foster. Helt totalt olagligt och vedervärdigt jorden runt.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (Kaffedraken)
    lollisen skrev 2012-01-03 13:25:51 följande:
    hahaha... Tror att det hade blivit liiiite större grej om man åt döda foster. Helt totalt olagligt och vedervärdigt jorden runt.
    Haha ja!
    Finns säkert någon människa på jorden som gjort det, då världen är helsjuk egentligen - men att det händer dagligen är inte sant!
  • Anonym (Kaffedraken)
    neeext skrev 2012-01-03 13:49:14 följande:
    I kina äter man alla levande varelser.. vidrigt folk

    Och så går de på händerna och inte på fötterna som normalt folk.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Trots att jag är en enorm kattälskare (och djurälskare) så måste jag säja ja. Allt annat vore hyckleri.

    Jag jobbar på ett företag som säljer kött. I vårt jättestora lager finns allt mellan himmel o jord.
    Rådjur
    Lamm
    Kanin o hare
    Renkalvkött
    Springbock osv osv.

    Klart jag äter alla dessa djur oavsett hur söta de är. Dock är det mer kött på dessa än en katt (om än kanin är ganska snarlik).

    Själv skulle jag inte äta katt om inte jag var tvungen. Men att säja att det är fel för någon annan kan jag inte.

    Däremot har jag protester mot att ta katter som inte är avsedda för ändamålet. Vildkatter som ändå ska avlivas är en annan femma.            


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Anonym (Kaffedraken)

    Drömde att jag åt mjukost med kattsmak en gång och det var det äckligaste jag nånsin smakat. Så nej! ;)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Klart det är ok, men jag tycker allt att man inte får slakta katten hur som helst. Är nog bra om den som gör det vet exakt hur man skall gå till väga så det inte blir plågsamt för djuret. Men annars är det väl inga problem.
    Själv är jag dock vegetarian sedan 14år tillbaka och hemma hos så skulle det inte vara välkommet. Men äter man kött så äter man ju kött liksom. Onödigt att vara petig :P


  • Anonym (Kaffedraken)

    Om det är ok eller inte kan man bara avgöra själv. Däremot skulle jag personligen inte äta rovdjur eftersom jag inte kan tänka mig att köttet smakar speciellt gott.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Sen är ju det på bilderna kanin ;) Katter har i regel inte så långa framtänder

  • Anonym (Kaffedraken)
    faffner skrev 2012-01-03 16:58:49 följande:
    Om det är ok eller inte kan man bara avgöra själv. Däremot skulle jag personligen inte äta rovdjur eftersom jag inte kan tänka mig att köttet smakar speciellt gott.
    Björn räknas som rovdjur och det är bland det godaste jag ätit. Lite OT kanske
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Regnig måndag skrev 2012-01-03 17:43:55 följande:
    Björn räknas som rovdjur och det är bland det godaste jag ätit. Lite OT kanske
    Se där ja ^^ Men det är ju bra mycket vanligare att äta bytesdjur än rovdjur får man väl ändå säga :) Kan ju bero på att det finns fler bytesdjur än rovdjur så klart.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Björn och gris är allätare, precis som människan! Ett rovdjur är dock björnen ... men lever inte bara på kött.

  • Anonym (Kaffedraken)
    faffner skrev 2012-01-03 18:05:46 följande:
    Se där ja ^^ Men det är ju bra mycket vanligare att äta bytesdjur än rovdjur får man väl ändå säga :) Kan ju bero på att det finns fler bytesdjur än rovdjur så klart.
    Eller så var det en skicklig kock.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden okej att äta katt?