• gosgroda

    Bacha bazi i Afghanistan, övergerpp mot små pojkar, fyyyy!

    Kvinnor får inte ha sex före äktenskap inom islam så istället utnyttjas små pojkar, fyyyyy faaaa...

      Bacha bazi
    är en utbredd pedofilrörelse i Afghanistan där unga pojkar tas ifrån sina (fattiga) familjer i 6-13 årsåldern som sexslavar till äldre män som ofta är rika affärsmän och krigsherrar. De unga pojkarna lär sig dansa och sjunga. De får sedan klä ut sig till kvinnor och dansa för äldre män. Sexuella övergrepp förekommer också mot pojkarna.


    Föräldrarna får pengar för att överlämna sina barn åt personer till denna verksamhet. De av pojkarna som försöker lämna rörelsen kan riskera sina liv. Enligt lagen i Afghanistan är den här typen av verksamhet förbjuden men lagen efterlevs inte i praktiken då myndigheterna väljer att inte agera och övergreppen bestraffas sällan.


    Källor  [redigera] Dokument utifrån, De dansande pojkarna i Afghanistan, SVT 1, 22/8-10.
  • Svar på tråden Bacha bazi i Afghanistan, övergerpp mot små pojkar, fyyyy!
  • Muslimska mamman

    Jag såg dokumentären om detta för en tid sedan. Fruktansvärt.

    Men tro inte att detta är tillåtet bara för att ett land inte har makt att kontrollera dem som utför detta. Homosexualitet är förbjudet att praktisera i islam, och samlag innan äktenskap är förbjudet oavsett om det är mellan kvinna och man eller kvinna och kvinna eller man och man. Finns inga undantag.

  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    gosgroda skrev 2012-01-02 11:42:34 följande:

    Kvinnor får inte ha sex före äktenskap inom islam 


    Det är ju sant.
    gosgroda skrev 2012-01-02 11:42:34 följande:

    så istället utnyttjas små pojkar, fyyyyy faaaa...


    Fast en muslim kan gifta sig med upp till fyra kvinnor, så detta du tar upp är något sjukt som inte har med islam att göra.

    Men jag undrar vad har din tråd med religion att göra? Tråden borde stå under tex politik.
  • bitte67

    Visst är det vidrigt. Men jag förstod inte din koppling till att kvinnor i islam inte får ha sex innan äktenskapet. Detta är inte, som The Straight way redan skrivit, inte förenligt med islam. Det är en helt sjuk företeelse av äckliga gubbar.

  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    bitte67 skrev 2012-01-02 23:07:09 följande:
    Visst är det vidrigt. Men jag förstod inte din koppling till att kvinnor i islam inte får ha sex innan äktenskapet. Detta är inte, som The Straight way redan skrivit, inte förenligt med islam. Det är en helt sjuk företeelse av äckliga gubbar.
    Vad jag förstod är att eftersom sex före äktenskapet är förbjuden i islam så har man tagit till att ha sex med små pojkar istället. Ja du vet, ingen mahr och inga ansvar.

    Kopplingen är helt bisarr tycker jag.
  • bitte67
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-02 23:11:53 följande:
    Vad jag förstod är att eftersom sex före äktenskapet är förbjuden i islam så har man tagit till att ha sex med små pojkar istället. Ja du vet, ingen mahr och inga ansvar.

    Kopplingen är helt bisarr tycker jag.
    Håller verkligen med!
  • gosgroda

    Kanske, men det är många ungdomar som kommer från detta land som förklarar det som jag skrev tyvärr....

  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    gosgroda skrev 2012-01-03 10:08:15 följande:

    Kanske, men det är många ungdomar som kommer från detta land som förklarar det som jag skrev tyvärr....


    Det finns sjuka människor överallt. Svenska män reser till Thailand för att knulla små pojkar också.
  • CallGirl

    Man skulle lika gärna kunna skriva om din text och med några få ord få den att handla om traffcing i Thailand. Unga flickor (och pojkar?) tas från fattiga familjer i norra Thailand, Burma och Laos för att säljas till västerlänska män i turistorterna. Prostitution är också förbjuden i Thailand. Skillnaden är dock att det inte görs för att sex innan äktenskap är förbjudet utan av andra orsaker. Att utnyttja andra och kräva rätten till någon annans kropp förekommer på en mängd platser i världen och har inget med religion att göra.

  • MickeN1973
    Muslimska mamman skrev 2012-01-02 22:39:39 följande:
    Jag såg dokumentären om detta för en tid sedan. Fruktansvärt.

    Men tro inte att detta är tillåtet bara för att ett land inte har makt att kontrollera dem som utför detta. Homosexualitet är förbjudet att praktisera i islam, och samlag innan äktenskap är förbjudet oavsett om det är mellan kvinna och man eller kvinna och kvinna eller man och man. Finns inga undantag.
    MM  men man spöar gladeligen upp kvinnor som förbryter sig mot reglerna.....  och bränner ner flickskolor, kastar syra i ansiktet på kvinnor

    men det är genast annorlunda när det handlar om män som  bryter reglerna 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    MickeN1973 skrev 2012-01-03 10:23:02 följande:
    MM  men man spöar gladeligen upp kvinnor som förbryter sig mot reglerna.....  och bränner ner flickskolor, kastar syra i ansiktet på kvinnor

    men det är genast annorlunda när det handlar om män som  bryter reglerna 
    1. Straff i islam gäller män och kvinnor.

    2. Bränna ner skolor är inte förenligt med islam.

    3. Kasta syra på ansikte är inte förenligt med islam.

    4. Ha sex med små pojkar/män är inte förenligt med islam.

    Summasummarum, alla dessa handlingar har inte med islam att göra. Punkt.
  • MickeN1973
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-03 10:26:47 följande:
    1. Straff i islam gäller män och kvinnor.

    2. Bränna ner skolor är inte förenligt med islam.

    3. Kasta syra på ansikte är inte förenligt med islam.

    4. Ha sex med små pojkar/män är inte förenligt med islam.

    Summasummarum, alla dessa handlingar har inte med islam att göra. Punkt.
    Tja varför gör då islamiska partier motstånd när det handlar om regler mot hedersmord? 

     
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    MickeN1973 skrev 2012-01-03 10:29:41 följande:
    Tja varför gör då islamiska partier motstånd när det handlar om regler mot hedersmord? 

     
    Förstår inte. Utveckla!
  • Muslimska mamman
    MickeN1973 skrev 2012-01-03 10:23:02 följande:
    MM  men man spöar gladeligen upp kvinnor som förbryter sig mot reglerna.....  och bränner ner flickskolor, kastar syra i ansiktet på kvinnor

    men det är genast annorlunda när det handlar om män som  bryter reglerna 
    Fast det är ju inte från islam. Muslimer, både män och kvinnor, uppmanas att söka kunskap och lära sig saker för att vara kunniga. Skolor behövs således både för män och kvinnor. Och att slå sin fru finns det så strikta regler om så att det blir omöjligt för någon man att ens få slå sin fru någon gång. Hedersvåld är förbjudet. Vad mer behöver vi ta upp som inte kommer från islam och som galna hatiska människor gör bara för att de följer sina känslor istället för religionen?
  • hysteria
    Muslimska mamman skrev 2012-01-03 15:54:01 följande:
    Fast det är ju inte från islam. Muslimer, både män och kvinnor, uppmanas att söka kunskap och lära sig saker för att vara kunniga. Skolor behövs således både för män och kvinnor. Och att slå sin fru finns det så strikta regler om så att det blir omöjligt för någon man att ens få slå sin fru någon gång. Hedersvåld är förbjudet. Vad mer behöver vi ta upp som inte kommer från islam och som galna hatiska människor gör bara för att de följer sina känslor istället för religionen?
    Tråkigt att folk är så otroligt jävla trångsynta när det gäller just islam.. Så fort en muslim beter sig illa så är det p.g.a sin religion, Men kristna kan bete sig hur som helst för att dom är ju inte  troende. 

    Jag gillar dina inlägg och tycker det är bra att du står upp för din religion (om du nu är muslim) 
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • bitte67
    MickeN1973 skrev 2012-01-03 10:29:41 följande:
    Tja varför gör då islamiska partier motstånd när det handlar om regler mot hedersmord? 

     
    Gör dom? Var då? Hedersmord är inte förenligt med islam.
    hysteria skrev 2012-01-03 16:00:00 följande:
    Tråkigt att folk är så otroligt jävla trångsynta när det gäller just islam.. Så fort en muslim beter sig illa så är det p.g.a sin religion, Men kristna kan bete sig hur som helst för att dom är ju inte så troende. 

    Jag gillar dina inlägg och tycker det är bra att du står upp för din religion (om du nu är muslim) 
    Håller verkligen med.
  • Muslimska mamman
    hysteria skrev 2012-01-03 16:00:00 följande:
    Tråkigt att folk är så otroligt jävla trångsynta när det gäller just islam.. Så fort en muslim beter sig illa så är det p.g.a sin religion, Men kristna kan bete sig hur som helst för att dom är ju inte så troende. 

    Jag gillar dina inlägg och tycker det är bra att du står upp för din religion (om du nu är muslim) 
    Klart jag är muslim :)
Svar på tråden Bacha bazi i Afghanistan, övergerpp mot små pojkar, fyyyy!