• Freja10

    Vilken veterinär har du och är du nöjd? (Stockholm)

    Jag har själv bara varit på ett enda ställe med min katt så varför jag frågar är för att jag inte har något att jämföra med och för att jag & min katt, har fått blandad kvalitet på vård och bemötande.

    Så var tar ni era katter när de är sjuka?
    Har ni någonsin bytt ställe eller veterinär?

    Jag är nyfken och funderar på att ev. byta själv.

  • Svar på tråden Vilken veterinär har du och är du nöjd? (Stockholm)
  • Svanflikkan85

    Jag har var med min katt på södra djursjukhuset enbart och är supernöjda med dom dom är verkligen bra, dom lyssnar, har god vård med djuren =)
     Min svärmor går dit med sin katt med och är lika nöjd som jag

  • Freja10
    Svanflikkan85 skrev 2012-01-05 21:02:42 följande:
    Jag har var med min katt på södra djursjukhuset enbart och är supernöjda med dom dom är verkligen bra, dom lyssnar, har god vård med djuren =)
     Min svärmor går dit med sin katt med och är lika nöjd som jag
    Intressant att höra, just Södra är ett ställe som jag tänkte kolla närmare på. En kollega går där med sin hund och de är jättenöjda..

    tack för svar!
  • enavmig

    Går på Albano Djursjukhus, mycket nöjda då det finns bred kompetens.

  • Svanflikkan85
    Freja10 skrev 2012-01-05 22:17:06 följande:
    Intressant att höra, just Södra är ett ställe som jag tänkte kolla närmare på. En kollega går där med sin hund och de är jättenöjda..

    tack för svar!
    Men dom är verkligen jättebra där =)
  • Pussesnuttan

    Rinkeby Djurklinik. De är mest inriktade på katter. All personal är kunnig och proffsig och alla älskar katter.

  • Stora B

    Ahlbergs veterinär på Söder. Dom har tyvärr ingen hemsida och själva kliniken är inte så "mysig", men dom har jättebra hand om djuren och väldigt kunniga och trevliga. Har tidigare bara varit på Alviks veterinär och där kändes det mer som "löpande band". Vi bytte dock främst för att vi flyttade.

  • Snabbapuckar

    Jag har ett "måndagsexemplar" till katt och har därför varit flitig besökare på både Albano, Bagarmossens Djursjukhus och Djurkliniken Roslagstull (Valhallavägen). Alla är superbra, men värt att tänka på är att de två djursjukhusen är rätt mycket dyrare än de vanliga klinikerna, så om det inte är akut på helg eller på natten, så är det bättre att börja på vanlig klinik. De remitterar vidare om det behövs.

  • woopie

    Blackebergs Veterinärpraktik. Ellen är duktig, närvarande och tillmötesgående. Rekommenderas varmt! 


    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • PumpkinQueen

    Jag har varit på Djurkliniken Roslagstull och är både nöjd och missnöjd med dem. De har ju flera personer i personalen som är jättetrevliga och verkar kunniga, men sen finns det några som jag verkligen inte förstår mig på. Det var en tant som påstod att de kastrerade honor från 7 månader, sen fick jag höra att de gör det från 5 månader. Kändes rätt uselt eftersom jag hade två kattsyskon hemma (bror och syster) och oroade mig för att de skulle bli fertila och föda inavlade kattungar.

    Sen var den en annan tant (eller om det kanske var samma?) som kom med dumma kommentarer om att min sköldpaddsfärgade katt skulle vara knäpp "för hon är ju tri-color och de är ju galna allihop". Det kändes nästan lite...rasistiskt Förvånad Speciellt eftersom det inte stämmer, min padda är världens snällaste och goaste. Så det så.

  • nemo1

    Jag rekommenderar INTE djurakuten vid Odenplan, stressade och lite nonchalanta. På ett så stort ställe behöver dom kanske inte vara trevliga eftersom dom ändå har kunder så det räcker..vad vet jag?? Dom verkar även ha inställningen att hemlösa katter ska man avliva, när jag varit där med sjuka hemlösa katter.

Svar på tråden Vilken veterinär har du och är du nöjd? (Stockholm)