• Anonym (Undrar)

    En tablett OxyNorm 5mg för ovan användare, är det farligt?

    Hoppas det är okej att jag frågar i denna kategorin.
    Kan det vara farligt för en som bara äter en panodil någon gång ibland att ta en oxynorm på 5mg vid ett tillfälle då h*n ska sitta några timmar och tatuera sig? Läste om den på fass och den låter hemskt stark..

  • Svar på tråden En tablett OxyNorm 5mg för ovan användare, är det farligt?
  • stabil grund
    For all I care skrev 2012-01-09 21:30:56 följande:
    Haha, ja. 20 citodontabletter/halvår känns ju osunt.. ;) Jag skrev bara att det inte är säkert att oxy hjälper som TS hoppas och att det kanske är dumt att testa starkare tabletter enkom för att tatuera sig. Tatuera sig är ju inte en sjukdom direkt. Det är ju inte ens säkert att TS kommer uppleva det som smärtsamt. Oftast är det ju hanterbart och inte alls smärtframkallande. Och så utgår jag från att TS kan fatta ett beslut som känns bra för denne, det är huvudsaken.
    På det sättet du beskriver att alvedon är sockerpiller och att du inte påverkad av citodon, så har jag svårt att tro på dig.
    För retoriken du använder så låter dey som du har ett mycket ohälsosamt förhållande med citodon.

    Jo, det är verkligen dumt att ta en oxynorm när man tatuerar sig, hur många gånger gör man detta på ett år?
    Antagligen mindre än 20 gånger per år.
  • Anonym (Undrar)

    Oj vad många inlägg det blev. Anledningen till att jag skrev detta inlägg var för jag läste informationen och blev skrämd över hur starkl den verkade vara, eller ja, är. Är inte intresserad av något rus eller att bli illamående.

    Grejen är att jag ska sitta i någonstan mellan tre till sex timmar och bli gaddad och efter ett tag tycker jag att det blir ganska outhärdligt. Ni som svarat att det inte känns, nej det kanske det inte gör på vissa delar av kroppen men på andra, och sen påverkar ju storlek och sitttid oxå. Det är inte min första och jag är inte rädd..
    Har ingen erfarenhet av dessa tabletter utan har använt typ citodon om jag suttit länge innan. Ja jag må väl vara smärtkänslig enligt en del av er då...
    Fick dessa av en arbetskompis och trodde inte att det skulle vara så starka grejer över huvud taget..
    Har mellan en del av ert gnabb sins emellan fått en del informativa och bra svar, tack!
     Så svaret på om jag kommer att ta den är nej (för jag fick bara en)

  • Linnea My Angel
    stabil grund skrev 2012-01-09 20:33:38 följande:
    Personen ifråga kanske behöver bättre smärtlindring för sitt besök, för det gör för ont annars.
    Saken var dock att du ifrågasatte et morfinpreparat men gladligen satte dig i ett annat, det var hyckleriet jag ville åt.
    Men förstår att du inte fattar detta.

    och om du ser citodon som vanliga alvedon och alvedon som sockerpiller.
    Då kan jag säga det är dax att se över din konsumtion av mediciner, ett osunt sätt och se på det som du nu just gjorde.
    Sen att du behöver smärtlindring för din huvudvärk är en helt annan sak.
    (*Den som vet sanningen om mig, är JAG själv*)
  • Anonym (Tandont :-()

    Jag måste bara fråga. Jga har en tablett på 5mg som jag fick när jag gjorde en abort som jag aldrig använde. Nu har jag en jävla tandvärk och fick ingen tid förrns på måndag. Om det blir så att jag inte står ut med smärtan, kan jag ta oxynormen?

  • Anonym
    Anonym (Tandont ) skrev 2012-03-29 10:28:00 följande:
    Jag måste bara fråga. Jga har en tablett på 5mg som jag fick när jag gjorde en abort som jag aldrig använde. Nu har jag en jävla tandvärk och fick ingen tid förrns på måndag. Om det blir så att jag inte står ut med smärtan, kan jag ta oxynormen?
    oxynorm är korttids verkande morfin, visst får du jätte ont men räkna inte med att effekten håller i sig. Testat ta 1 g alvedon/panodil tillsammans med 1 ipren?
  • Anonym (Tandont :-()
    Anonym skrev 2012-03-29 11:28:10 följande:
    oxynorm är korttids verkande morfin, visst får du jätte ont men räkna inte med att effekten håller i sig. Testat ta 1 g alvedon/panodil tillsammans med 1 ipren?
    Ja, det har jag gjort. Sen så har jag fått några citodon av min granne som jag ska ta om jag inte står ut. Hoppas dock att jag inte behöver ta mer än alvedon/ipren. Har även en påse med varmt vatten på kinden. Det lindrar.  Men då vet jag att den kan hjälpa OM jag får så ont så att jag blir tokig. De skulle höra av sig om det blev en tid ledig imorrn, hoppas.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-29 11:28:10 följande:
    oxynorm är korttids verkande morfin, visst får du jätte ont men räkna inte med att effekten håller i sig. Testat ta 1 g alvedon/panodil tillsammans med 1 ipren?
    LoL, alvedon och ipren, visst dom påverkar tandvärken att den inte är lika ihärdig.
    Men en sådan tablett kommer såga smärtan jäms fotknölarna om man är utan tolerans.
    Tror tom man kan dela den i två och ha 2 hyfsade smärtlindringar, givetvis i combo med alvedon och ipren.

    Ta det på natten eller inför natten, för det är den tiden som kan vara värst.
    Om det är tandinfektion av någon slag, så kan skölja med kallt vatten över tänderna ge tillfällig smärtlindring.
  • Anonym (Tandont :-()
    Anonym skrev 2012-03-29 15:35:42 följande:
    LoL, alvedon och ipren, visst dom påverkar tandvärken att den inte är lika ihärdig.
    Men en sådan tablett kommer såga smärtan jäms fotknölarna om man är utan tolerans.
    Tror tom man kan dela den i två och ha 2 hyfsade smärtlindringar, givetvis i combo med alvedon och ipren.

    Ta det på natten eller inför natten, för det är den tiden som kan vara värst.
    Om det är tandinfektion av någon slag, så kan skölja med kallt vatten över tänderna ge tillfällig smärtlindring.
    Tackar, det var just till natten jag tänkt på. Så man får sova... Men det känns lite bättre bu, kanske för tat jag ätit rätt mycket alvedon och Ipren hoppas att det håller sig så här tills på måndag.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-29 15:35:42 följande:
    LoL, alvedon och ipren, visst dom påverkar tandvärken att den inte är lika ihärdig.
    Men en sådan tablett kommer såga smärtan jäms fotknölarna om man är utan tolerans.
    Tror tom man kan dela den i två och ha 2 hyfsade smärtlindringar, givetvis i combo med alvedon och ipren.

    Ta det på natten eller inför natten, för det är den tiden som kan vara värst.
    Om det är tandinfektion av någon slag, så kan skölja med kallt vatten över tänderna ge tillfällig smärtlindring.
    Man ska absolut inte dela en morfin tablett själv
  • Anonym (ssk)
    Anonym skrev 2012-03-29 11:28:10 följande:
    oxynorm är korttids verkande morfin, visst får du jätte ont men räkna inte med att effekten håller i sig. Testat ta 1 g alvedon/panodil tillsammans med 1 ipren?

    Oxynorm är inte kortitdsverkande utan långtidsverkande. Och är ett morfinderivat, kemiska substanser som är härledda ur morfin.
Svar på tråden En tablett OxyNorm 5mg för ovan användare, är det farligt?