• Ilsa

    Barn och onani

    Min dotter, 4 1/2 onanerar/leker med sin snippa/ gnider sig mot diverse saker etc mer eller mindre i olika perioder.
    Jag har väldigt svårt att hitta rätt i detta och att inte skambelägga henne etc. Jag (och min man) blir nämligen ganska obehagliga till mods. Vad gör man?

    Exempel: hon ligger på soffan och tittar på film samtidigt som hon tar sig på snippan- Då brukar vi inte säga till. Ibland blir det väldigt intensivt och då brukar vi be henne gå upp på sitt rum (alltså inte som straff såklart).

    Exempel: jag läser saga och hon ligger bredvid och onanerar. Jag ber henne sluta, att hon får göra det när jag går därifrån.

    Jag har sagt att jag blir generad när hon gör det när jag är med och att jag själv brukar föredra att vara ifred under täcket när jag gör samma.

    Jag vet inte, det känns liksom inte bra att säga till henne att sluta men samtidigt blir jag så pass illa till mods av det att jag känner att hon går över min gräns. Jättesvårt. Hur gör ni? 

  • Svar på tråden Barn och onani
  • munterlitensak

    Jag har väldigt svårt att se en flicka ha de behoven redan då. En pojke får erektion redan som spädbarn. Men om man som kvinna tänker tillbaka när man var kåt eller onanerade för första gången. Jag var runt 12 i alla fall. 

    Så jag skulle nog börjat undra om det kanske kliar eller något sådant? 


    Om du tror att du är bra på någonting så finns det alltid en asiat på YouTube som är bättre
  • Ilsa
    munterlitensak skrev 2012-01-09 12:22:26 följande:
    Jag har väldigt svårt att se en flicka ha de behoven redan då. En pojke får erektion redan som spädbarn. Men om man som kvinna tänker tillbaka när man var kåt eller onanerade för första gången. Jag var runt 12 i alla fall. 

    Så jag skulle nog börjat undra om det kanske kliar eller något sådant? 
    Haha, nej  är nog samma för båda könen. Själv minns jag att jag började nån gång i förskoleåldern.
  • munterlitensak
    Ilsa skrev 2012-01-09 12:24:38 följande:
    Haha, nej  är nog samma för båda könen. Själv minns jag att jag började nån gång i förskoleåldern.
    Jaså? Jag är faktiskt lite förvånad över hur tidigt många har upptäckt sin sexualitet....

    Vi har en liten som "gräver". Men det kliar, hon onanerar inte... Vi ska åka till läkaren med det denna veckan.
    Om du tror att du är bra på någonting så finns det alltid en asiat på YouTube som är bättre
  • Ilsa
    munterlitensak skrev 2012-01-09 12:27:17 följande:
    Jaså? Jag är faktiskt lite förvånad över hur tidigt många har upptäckt sin sexualitet....

    Vi har en liten som "gräver". Men det kliar, hon onanerar inte... Vi ska åka till läkaren med det denna veckan.
    Fast det behöver ju inte vara sexuellt. Men det känns ju extra skönt att ta sig just där. Det är väl inte så konstigt att när de upptäcker det så gör de det igen?
  • munterlitensak
    Ilsa skrev 2012-01-09 12:31:02 följande:
    Fast det behöver ju inte vara sexuellt. Men det känns ju extra skönt att ta sig just där. Det är väl inte så konstigt att när de upptäcker det så gör de det igen?
    Om det är skönt och nere vid snippan så är det väl ändå sexuellt? :S 
    Om du tror att du är bra på någonting så finns det alltid en asiat på YouTube som är bättre
  • Ilsa

    Och det är helt klart inte fråga om att det kliar. Det är ju därför det gör mig så generad. Ok om hon bara tog sig på snippan, det skulle jag knappt reflektera över. Men det är så uppenbart att det rör sig om något annat.

  • Ilsa
    munterlitensak skrev 2012-01-09 12:32:11 följande:
    Om det är skönt och nere vid snippan så är det väl ändå sexuellt? :S 
    Ja, det beror ju på hur man definierar sexualitet.
  • pojkens

    jag har inget bra tips direkt men bvill gärna se vad andra säger. min son på 3 haer börjat upptäcka att hans snopp "växer" som han säger och ibland på natten sre jag att han håller handen där, antagligen för att det är skönt. än så länge är det inget problem direkt men jag vill gärna ha tips på hur man ska prata om det

  • Alisa

    Ja barn onanerar för att det känns bra, lugnar osv. 

    Min dotter onanerar, liksom sonen gjorde, ingen könsskillnad där inte. Och som i allt annat så får vi lära henne när det är okej och när det inte är okej. Ute bland folk, inte. Hemma framför tv'n när andra är där, inte. På sitt rum, ja. Generellt när hon är själv och har möjlighet att ta det lugnt.

    Men precis som att alla småpojkar inte drar i snoppen och frekvensen så är det naturligtvis samma med tjejer.

    Vi har inte pratat med henne ordentligt ännu, men när det kommer får vi säga att "visst det känns bra, men du får göra det när du är själv." För oss är det viktigt att vi menar att det känns bra och är okej, men inte var som helst. Precis som för vuxna.   

  • Ilsa
    Alisa skrev 2012-01-11 15:05:40 följande:
    Ja barn onanerar för att det känns bra, lugnar osv. 

    Min dotter onanerar, liksom sonen gjorde, ingen könsskillnad där inte. Och som i allt annat så får vi lära henne när det är okej och när det inte är okej. Ute bland folk, inte. Hemma framför tv'n när andra är där, inte. På sitt rum, ja. Generellt när hon är själv och har möjlighet att ta det lugnt.

    Men precis som att alla småpojkar inte drar i snoppen och frekvensen så är det naturligtvis samma med tjejer.

    Vi har inte pratat med henne ordentligt ännu, men när det kommer får vi säga att "visst det känns bra, men du får göra det när du är själv." För oss är det viktigt att vi menar att det känns bra och är okej, men inte var som helst. Precis som för vuxna.   
    Ja, så har vi också gjort. Men jag har läst på flera ställen att man helst inte ska säga någonting utan att de lär sig på egen hand var gränsen går.
Svar på tråden Barn och onani