• Trivelina73

    Varför "måste" man vara anonym på familjeliv?

    Varför "måste" man vara anonym på familjeliv?
    Jag är lite nyfiken på det, vissa har sitt förnamn och efternamn som nick och vissa så som jag har inte något infp om var jag bor och vad jag heter men har min bild istället.

    Jag har läst visserligen historier om att folk har anmält personer till soc och det då okända människor för den anmälde här på familjeliv. Hur sant är det? Menar, är det personer vilka har tyckt illa om någons svar och då anmält? 

    Hur vanligt är det egentligen med tackraserier genom familjeliv egentligen ifall man inte är  anonym?
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:37
    Kära familjelivmedlemmar, det går inte att göra enkäter vilka stämmer precis till 100 på var och en, för då skulle man få ha en enkät med ca 9000 alternativ, välj det som ligger närmast.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför "måste" man vara anonym på familjeliv?
  • Anonym
    Janice01 skrev 2012-01-12 10:37:26 följande:
    Jag tycker bara det är fega stackare som är anonyma! Vågar man inte stå för sina åsikter så....
    Det kanske inte handlar om att man inte vill stå för sina åsikter utan om att man vill diskutera personliga problem som man inte vill att vem som helst ska få reda på.

    Jag röstade på alternativ 3. Jag är anonym för att jag har blivit lite paranoid när det gäller trakasserier eftersom jag blev rejält mobbad under min skoltid. 
  • Trivelina73
    Anonym skrev 2012-01-12 10:42:30 följande:
    Det kanske inte handlar om att man inte vill stå för sina åsikter utan om att man vill diskutera personliga problem som man inte vill att vem som helst ska få reda på.

    Jag röstade på alternativ 3. Jag är anonym för att jag har blivit lite paranoid när det gäller trakasserier eftersom jag blev rejält mobbad under min skoltid. 
    Jag är halvparranoid, men röstade på samma!

    och se, jag dog inte för att jag röstade på något som itne stämde fullt ut på mig.. ojoj..
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Anonym

    Jag är anonym av olika anledningar, den främsta anledningen är för att jag vet att det finns folk här som vet vem jag är och vissa saker vill jag helt enkelt inte att de ska veta, tex att jag är gravid just nu... Ibland är jag anonym för att folk blir så hetsiga om man skriver nåt (även om det man skriver inte på något sätt är provocerande) och då vill jag lämna diskussionen utan att vara orolig att bli "förföljd" av nåt halv psyko...

  • Trivelina73
    Anonym skrev 2012-01-12 10:44:54 följande:
    Jag är anonym av olika anledningar, den främsta anledningen är för att jag vet att det finns folk här som vet vem jag är och vissa saker vill jag helt enkelt inte att de ska veta, tex att jag är gravid just nu... Ibland är jag anonym för att folk blir så hetsiga om man skriver nåt (även om det man skriver inte på något sätt är provocerande) och då vill jag lämna diskussionen utan att vara orolig att bli "förföljd" av nåt halv psyko...
    Har inte blivit förföljd in i mailen och så i alla fall även om jag aldrig skriver anonymt, men folk kan reta upp sig så in i helvette över mina åsikter ibland. Och det är där jag tänker ibland att de skulle få ider för sig att ringa soc och göra anonym orosanmälan, för att ja.. för att de lider av någon form av psykiska problem. Normalfuntat folk tycker bara pest om en i just den tråden, men i nästa tråd så är det ju annat. 
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Anonym

    Det finns säkert lika många anledningar som det finns anonyma användare, och jag tycker att det måste få vara upp till var och en.

    När jag var ny på nätet, stötte jag på i ett forum (inte familjelivs) en man som sökte unga flickor som han ville ha sex med.
    Jag och några till gick ut hårt och försökte få stopp på honom samt varna småtjejerna.
    Det gillade han förstås inte, som han skrev till en vän, vi skulle inte få stoppa honom ifrån att få småflicksfitta.
    Så han tog reda på saker om oss, han kontaktade min väns arbetsplats och spred lögner.
    Han telefontrakasserade en annan.

    Och han hotade mina barn.
    Där nånstans går min gräns   
    Väldigt, väldigt obehagligt.

    Sen dess är jag så anonym det går på nätet.             

  • IsDimma

    Jag borde säkert vara mer anonym än vad jag är men jag har just nu ett behov av att inte vara det alls. Den som läser min presentation och råkar känna mig irl vet att det är jag, pga omständigheter i mitt privatliv som gör att jag tvingast hålla tyst inför vissa personer irl gör att jag är extremt öppen här istället. Någonstans måste jag få vara jag. 


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (M)

    Jag är inte särskilt anonym i min presentation och jag skriver bara inlägg som mig själv i medlemsgrupper. Vill jag absolut svara i någon annan tråd så vill jag vara anonym annars svarar jag inte...även om det bara gäller ett svar på vad klockan är  

  • IsDimma
    Janice01 skrev 2012-01-12 10:37:26 följande:
    Jag tycker bara det är fega stackare som är anonyma! Vågar man inte stå för sina åsikter så....
    När jag väljer att vara anonym i trådar så har det att göra med att jag skriver om någon annan, jag har valt att finnas här men det har inte den jag skriver om. Jag lever dessutom med en man som är extremt privat av sig och det får jag så lov att försöka acceptera även om jag inte lyckas fullt ut  
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Cerrgweni

    Förstår att det inte kan finnas alternativ i denna omröstning som passar alla...men jag kände inte att jag kunde välja nåt..

    Jag är anonym i vissa trådar för att jag vet att vänner och familj oxå finns här och att det faktiskt är ganska lätt att springa på varann bland trådarna..  
    Så skulle man försöka skaffa barn tex. och diskuterar med andra i trådar om BIM och ägglossning osv så kankse man inte vill att ens vänner och bekanta får reda på det den vägen.. utan man vill berätta själv när man vill. 
    Eller nåt annat som man tycker att ingen man känner har med att göra.. Inte så konstigt tycker jag!

    Men jag är ju inte anonym för att jag är rädd för att bli trakasserad här på FL eller privat.  

    Bra att Anonym-alternativet finns i vissa trådar!        

  • tahira

    Jag är inte anonym. Har mitt förnamn som nick. Skulle tro att det är ganska lätt att ta reda på mitt efternamn, har skrivit ut både hemstad och bostadsort.

    Jag har även en blogg som avslöjar mycket av mitt liv. 

    Jag är kanske lite rädd för att råka ut för trakasserier, och därför skriver jag inte ut adress, telefonnummer eller vart jag planerar åka. Utflykter osv skiver jag bara om i efterhand och regelbundna träffar eller aktiviteter skriver jag inte om.

    Jag är samma person "på nätet" som jag är "i verkliga livet" och har ingenting att dölja. Tvärtom tycker jag om att vara öppen med vem jag är och jag tror att om alla var helt anonyma hade det varit ett ännu hårdare klimat på bloggar och forum. 

    Jag har dock aldrig råkat ut för några trakasserier. 

     


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
Svar på tråden Varför "måste" man vara anonym på familjeliv?