• Anonym

    Ni som har csn-lån. Hur mycket betalar ni tillbaka i månaden?

    Som rubriken. Ni som har csn-lån, hur mycket betalar ni tillbaka/mån? Hur mycket i lån har ni? Hur stor/liten är räntan? Och hur lång tid har ni på er att betala tillbaka allt?

  • Svar på tråden Ni som har csn-lån. Hur mycket betalar ni tillbaka i månaden?
  • tjej87

    Jag ska precis börja betala tillbaka, kommer betala ca 1000 kr/månaden de första åren och sen öka till max 1400 kr/månad under de 25 åren som min plan ligger på. Jag har lånat ca 280 000 och räntan är just nu på 1,5% iaf.

  • Majandra

    243' och betalar runt 2500 i kvartalet det här året som kommer. Det är väl  ganska allmänt fördelat för personer så att manhar 25år på sig att betala tillbaka och det är en minimisumma per månad om man har mindre skuld? :)

  • Petronella01

    Jag har ett specialavtal och betalar just nu 800 i månaden. Gör sista betalningen i augusti i år


    If you´re not part of the freaks, you´re part of the boredom
  • Catbride

    Kommer att betala 909:- i månaden detta år. Har en resterande skuld på ca 35000, kommer inte ihåg vad den var från början. Ränta 1,5% tror jag.

  • Petronella01

    Mitt studielån var på en enstaka kurs och låg på drygt 60 000 från början.


    If you´re not part of the freaks, you´re part of the boredom
  • Anonym

    Jag börjar betala den här månaden och kommer betala 500:- i månaden, just nu iallafall, får se om jag kan öka senare. Har 70 000 i lån.

  • Anonym

    Detta år ska jag betala 641 kr/månad för att jag är skriven utomlands. Då får jag betala 5 procent av min skuld.
    Räntan är 1.5 procent.

    Skulden är nu nere i 154.000 men då har jag betalat på den i 14 år.

  • Anonym (2000)
    Petrellie skrev 2012-01-16 16:02:44 följande:
    Betalar man inte längre baserat på inkomst?
    jo det gör man väl. Jag betalar lite över 2000kr im månaden, det tycker jag är mycket,.
  • Anonym
    Petrellie skrev 2012-01-16 16:02:44 följande:
    Betalar man inte längre baserat på inkomst?
    Det beror på om man har lån i gamla eller nya systemet. Gamla systemet betalade du baserat på inkomst. I nya systemet räknar man på hur långt du har kvar till pension och sen läggs amorteringarna upp så att skulden är avbetald då. Om du får sänkning på lånet ett år, får du betala mer ett annat år.
Svar på tråden Ni som har csn-lån. Hur mycket betalar ni tillbaka i månaden?