• Hot924

    Om ni är barfota i skorna, tar ni av er skorna när ni kommer hem till andra?

    Är säker på att minst 90% svarar alternativ 1, i alla fall i detta landet.

    Enligt min etik är inneskor det rätta, alltså att gäster tar med sig inneskor alternativt att värden lånar några ifall gästerna inte har eller glömt ta med sig. Men det är klart, ifall gästerna glömt ta med sig eller inte har inneskor och värden dessutom inte har några att låna ut är det preferabelt att gästerna är barfota.

          

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ni är barfota i skorna, tar ni av er skorna när ni kommer hem till andra?
  • Hot924
    Hallonmumsan skrev 2012-01-18 17:12:04 följande:
    Jag brukar ha ett par låga strumpor med mig som är lätta att trä på.

    Och ifall du glömmer?
  • Majsan70

    Självklart tar jag av mig skorna..är ju hemma hos vänner o familj. På jobbet däremot tar jag på tossor om jag är barfota i skorna.

  • Hot924
    Majsan70 skrev 2012-01-18 17:21:10 följande:
    Självklart tar jag av mig skorna..är ju hemma hos vänner o familj. På jobbet däremot tar jag på tossor om jag är barfota i skorna.

    Men om du kommer hem till en mindre bekant, hur gör du då?
  • Majsan70
    Hot924 skrev 2012-01-18 17:31:31 följande:
    Men om du kommer hem till en mindre bekant, hur gör du då?
    Jag tar av mig barfota..jag känner ju personen ifråga och är inte officiell på jobbet. Min fötter är rena snygga o luktar inte illa o jag har inte för vana att lägga upp dem på bordet. Ser inget konstigt i det alls.

    Har du månne fotfobi?
  • Anna Paulita

    På vår och sommar så har jag aldrig strumpor om jag inte hartyp gympaskor och då går jag barfota. Vad exakt är det med nakna fötter som är så läskigt att man borde ha inneskor på sig? Inte fan springer jag omkring med ett par inneskor i handväskan liksom...


  • Hot924
    Anna Paulita skrev 2012-01-18 17:33:21 följande:

    På vår och sommar så har jag aldrig strumpor om jag inte hartyp gympaskor och då går jag barfota. Vad exakt är det med nakna fötter som är så läskigt att man borde ha inneskor på sig? Inte fan springer jag omkring med ett par inneskor i handväskan liksom...


    Det är inte att det är läskigt, men jag anser att
    det är mer anständigt att ha inneskor . 
  • annca

    Självklart tar man av sig skorna.

    Är det fest har man möjligen inneskor med sig, men inte normalt.


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Om ni är barfota i skorna, tar ni av er skorna när ni kommer hem till andra?