• che71

    gravid med första barnet

    Tänkte höra mig för om det finns några andra därute som precis plussat o som inte har barn sen innan?
    Jag är 40 år, vi har försökt i 1½ år nu, med ett tidigt missfall för 1 år sen, så det här är väldigt efterlängtat!
    Om jag räknat rätt är jag i v3+6 idag, BF 3 okt
    Hade varit kul att följas åt o ventilera oro o glädje.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-03 07:48
    Hej igen!
    Tillbaka igen efter ytterligare ett missfall i Mars i v 11.
    Imorse fick jag ett svagt streck på stickan!
    (trodde mensen kom i förrgår men blödde bara lite på kvällen, sen ingenting.)
    Hoppas det är vår tur nu...3:e gången gillt!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 11:50
    Missfall igen v8+1
    31/7

  • Svar på tråden gravid med första barnet
  • che71

    v7+1 idag
    illamående vissa dagar, molvärk om nätterna ibland
    VUL på tisdag - spännande!!!

    Finns det någon som är ungefär lika långt gången som jag, som vill följas åt?

  • Bara en människa

    Hej! 

    Jag är 38, fyller 39 i vår. Jag väntar det första barnet och har BF i augusti.

    Blev gravid första gången i januari 2011 men fick missfall i mars. Denna gång verkar det gå bättre :)

    Hoppas allt går bra för dig!       

  • che71
    Bara en människa skrev 2012-03-07 18:12:55 följande:
    Hej! 

    Jag är 38, fyller 39 i vår. Jag väntar det första barnet och har BF i augusti.

    Blev gravid första gången i januari 2011 men fick missfall i mars. Denna gång verkar det gå bättre :)

    Hoppas allt går bra för dig!       
    Hej!
    Va kul att du hittade hit!!!Glad
    Vilken vecka är du i ?
    Hur mår du?
    Jag hade ju också ett missfall (i v 6 i samband med influensa Gråter) förra nyår, så det tog över 1 år att bli gravid igen, med hjälp av Pergotime på slutet.

    VUL visade en liten krabat, vi såg det fladdrande lilla hjärtat!!!

    v 9+5 idag...går in i vecka 11 på fredag...BF 4 okt
    KUB är den 30/3 men första barnmorskebesöket inte förrän 16/4
    Har du redan gjort KUB eller?
  • Bara en människa
    che71 skrev 2012-03-07 19:20:15 följande:
    Hej!
    Va kul att du hittade hit!!!Glad
    Vilken vecka är du i ?
    Hur mår du?
    Jag hade ju också ett missfall (i v 6 i samband med influensa Gråter) förra nyår, så det tog över 1 år att bli gravid igen, med hjälp av Pergotime på slutet.

    VUL visade en liten krabat, vi såg det fladdrande lilla hjärtat!!!

    v 9+5 idag...går in i vecka 11 på fredag...BF 4 okt
    KUB är den 30/3 men första barnmorskebesöket inte förrän 16/4
    Har du redan gjort KUB eller?
    Är i v 16+3

    Nu mår jag helt ok men de första månaderna var inte roliga, mådde väldigt illa och orkade ingenting. Varje dag var en kamp, att tvätta, städa och fixa vardagssysslor var lika jobbiga som att bestiga berg :) 
    Helt plötsligt gick illamåendet över och nu mår jag nästan som jag gjorde innan graviditeten.
    Jag är väldigt tung och har de senaste dagarna fått ont i ryggen och benen, tror att min kropp protesterar mot att bli ännu större.

    Har gjort KUB men det misslyckades tyvärr. Vi fick inte till några bra bilder, gjorde två försök på två dagar men inget gick vägen. BM kunde i alla fall säga att det hon såg verkade vara ok.  Det är en livlig liten krabat där inne :)

    Ska på vanligt rutinultraljud i slutet av mars. Om de ser något som verkar konstigt kanske vi gör ett fostervattenprov men annars hoppar vi nog över det. Är rädd att framkalla ett missfall.

    Känner du dig orolig? Jag är den sortens människa som tror att så länge ingen säger att nåt är fel så är allt bra. Jag är alltså inte orolig utan hoppas att naturen gör sitt jobb...           
  • che71

    Va synd att de inte kunde se ordentligt med KUB ...sa de varför?

    Jag ska göra KUB (mest för att få se en gång till !) men sen tror jag inte att jag vågar gå vidare med fostervattensprov i vilket fall som helst. Det känns som vår enda chans till barn, jag fyller ju 41 i sommar.

    Men visst är jag orolig ibland. Kollar automatiskt efter blod när jag är på toa. Innan missfallet var jag inte så orolig, men nu vet jag vad som kan hända. Men innerst inne känns det bra, det här kommer att gå vägen! Glad

    Hur mycket har du gått upp hittills? Jag har redan ökat 2 kg, äter massor, konstant hungrig!

    När har du beräknad förlossning?

  • Bara en människa

    Beräknad förlossning 18 augusti

    Bilderna blev inte bra för dels låg han/hon inte på rätt sätt. Jag fick gå och kissa flera gånger, hoppa omkring på golvet och ruska på mig för att läget skulle förändras och dels blev det ingen bra skärpa på bilderna. Jag har rätt mycket fett på magen, tror att det påverkade skärpan en del Skäms

    Jag tycker fostervattenprov verkar lite läskigt, det är ju mycket större risk att framkalla ett missfall än att det skulle vara något fel på barnet

    Jag har gått upp två kilo men har blivit tillsagd att helst ska jag inte gå upp något alls eftersom jag redan är för tung. Jag har fått ont i knän och fötter så jag försöker verkligen tänka på vad jag äter. Inte så lätt eftersom jag också är vrålhungrig mest hela tiden. Eller rättare sagt, antingen är jag proppmätt så jag nästan mår illa eller så är jag så hungrig så jag känner mig svimfärdig. Det finns inget mellanting

    Min oro för missfall har gått över, är ju redan i vecka 16+5. Men man kan ju aldrig vara säker.

    Har du barn sen tidigare? Vad säger han/hon?          

  • che71
    Bara en människa skrev 2012-03-09 08:43:46 följande:
    Beräknad förlossning 18 augusti

    Bilderna blev inte bra för dels låg han/hon inte på rätt sätt. Jag fick gå och kissa flera gånger, hoppa omkring på golvet och ruska på mig för att läget skulle förändras och dels blev det ingen bra skärpa på bilderna. Jag har rätt mycket fett på magen, tror att det påverkade skärpan en del Skäms

    Jag tycker fostervattenprov verkar lite läskigt, det är ju mycket större risk att framkalla ett missfall än att det skulle vara något fel på barnet

    Jag har gått upp två kilo men har blivit tillsagd att helst ska jag inte gå upp något alls eftersom jag redan är för tung. Jag har fått ont i knän och fötter så jag försöker verkligen tänka på vad jag äter. Inte så lätt eftersom jag också är vrålhungrig mest hela tiden. Eller rättare sagt, antingen är jag proppmätt så jag nästan mår illa eller så är jag så hungrig så jag känner mig svimfärdig. Det finns inget mellanting

    Min oro för missfall har gått över, är ju redan i vecka 16+5. Men man kan ju aldrig vara säker.

    Har du barn sen tidigare? Vad säger han/hon?          
    Måste vara skönt att ha kommit så långt !
    Jag är på 10+0 idag ...  11:e veckan börjar .. Glad

    Vilken vecka gjorde du KUB ? Jag ska göra det när jag är i v 13+0 .
  • Bara en människa

    Samma här, v 13 var det. 

    Syns det något på dig? På mig har det börjats synas nu sista veckan. Har alltid haft mage men nu börjar den ändra form och det går inte längre att hålla in den   

  • kotten91

    Hur räknar du då TS?
    Jag är i v3+5 och på alla uträknade så blir bf 19-20 nov :)
    Bara tänkte höra :)

  • che71
    kotten91 skrev 2012-03-11 22:30:39 följande:
    Hur räknar du då TS?
    Jag är i v3+5 och på alla uträknade så blir bf 19-20 nov :)
    Bara tänkte höra :)
    v 10+3 idag

    Trådstarten är från Januari!

    Blöder mycket sen igår o har som rejäl menssmärta Gråter..ska in kl 11 idag o kolla.
    Det får inte vara missfall igen, det tog ju över 1 år att bli gravid igen efter förra missfallet!
  • che71

    Missfall Gråter

    VUL idag på KK visade bara rester, fick tabletter som ska få ut det som är kvar.
    Är så ledsen, blöder mycket o en stor klump kom ut nyss!
    Har ont som rejäl mensvärk, det hade jag inte vid förra missfallet, fast det var ju redan i v 6
    Konstigt att det kan bli så, vi såg ju hjärtat som slog, o allt verkade bra för knappt 3 veckor sen.
    Vet inte vad vi ska göra sen...först måste vi sörja.

  • Bara en människa
    Rynkar på näsan

    Lider verkligen med dig. Ibland är det för orättvist. Det som många tar för givet är inte så självklart.
    Förstår att du är ledsen och säkert väldigt tom. Jag hoppas den fysiska smärtan snabbt går över och att du slipper blöda allt för länge
    Jag hoppas också att ni när den värsta sorgen lagt sig har ork att kämpa vidare
       
  • melinas
    che71 skrev 2012-03-12 13:25:57 följande:
    Missfall Gråter

    VUL idag på KK visade bara rester, fick tabletter som ska få ut det som är kvar.
    Är så ledsen, blöder mycket o en stor klump kom ut nyss!
    Har ont som rejäl mensvärk, det hade jag inte vid förra missfallet, fast det var ju redan i v 6
    Konstigt att det kan bli så, vi såg ju hjärtat som slog, o allt verkade bra för knappt 3 veckor sen.
    Vet inte vad vi ska göra sen...först måste vi sörja.
    Tråkigt, hoppas det känns lite bättre nu. Hände mig i v 11 för en tid sen.
  • che71
    melinas skrev 2012-04-24 11:37:20 följande:
    Jag fyller 40 i år och är i fjärde veckan nu Cool
    Hej o Grattis!Glad
    Är det ditt första barn?
    Har ni försökt länge?

    Jo, tack det är bra nu...6 veckor sen missfallet...vårt andra..det första i v 6 på Nyår 2010/11
    o sen lyckades vi efter över 1 år bli gravid igen, men så misfall igenGråter
    Det är så sorgligt o det känns så orättvist ibland...men 3:e gången gillt hoppas vi på!
    I sommar är det  2 år sen vi började försöka (med ÄL stickor o koll varje månad)
    Nu har jag precis haft ÄL  o eftersom jag hade Pergotime kvar att hämta ut har jag tagit dem för att öka chansen!
  • melinas
    che71 skrev 2012-04-25 19:57:19 följande:
    Hej o Grattis!Glad
    Är det ditt första barn?
    Har ni försökt länge?

    Jo, tack det är bra nu...6 veckor sen missfallet...vårt andra..det första i v 6 på Nyår 2010/11
    o sen lyckades vi efter över 1 år bli gravid igen, men så misfall igenGråter
    Det är så sorgligt o det känns så orättvist ibland...men 3:e gången gillt hoppas vi på!
    I sommar är det  2 år sen vi började försöka (med ÄL stickor o koll varje månad)
    Nu har jag precis haft ÄL  o eftersom jag hade Pergotime kvar att hämta ut har jag tagit dem för att öka chansen!
    Tack{#emotions_dlg.flower}. ja det är första o vi har inte försökt så himla länge.
    Ibland är det orättvist och svårt att förstå. Men jag hoppas och tror med dig att det kommer att gå vägen för oss båda! 
Svar på tråden gravid med första barnet