• TovaLova

    ProgesterAll??

    Hej,

    Nu har jag köpt ProgesterAll men nu vet jag inte om jag vågar använda den!

    Vi har försökt att få barn nr 2 i 2 1/2 år men inget händer, vi har varit på utredning och allt visade sig vara bra.
    Jag har nog provat alla hemmakurer man kan tänka sig och nu var det ProgesterAlls tur men vågar jag??
    Någon som provat och finns det någon med goda erfarenheter av detta?? 

  • Svar på tråden ProgesterAll??
  • AlexandraViberg

    Hoppar in med en fråga, hur pass bra tycker ni ProgesterAll fungerar? Funderar på det inför försök 14 nu när vi fått förklarat att vi är friska och de förmodligen blåste bort stoppet i äggledaren :)

    Ser att någon plussat, pga krämen eller annan faktor? :D
    Grattis i vilket fall!


    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • oONinniOo
    AlexandraViberg skrev 2012-08-15 21:34:17 följande:
    Hoppar in med en fråga, hur pass bra tycker ni ProgesterAll fungerar? Funderar på det inför försök 14 nu när vi fått förklarat att vi är friska och de förmodligen blåste bort stoppet i äggledaren :)

    Ser att någon plussat, pga krämen eller annan faktor? :D
    Grattis i vilket fall!
    Jag upplever att den funkade bra förra cykeln. Mina besvär med växande bröst och andra PMS var som bortblåsta! Mensen sköts dock upp 8 dagar. Denna cykeln är jag osäker på hur den fungerar, för jag har diverse känningar (dock andra än jag brukar ha). Vet ej om det beror på att jag skulle kunna vara gravid, eller att den helt enkelt inte funkar lika bra denna gången.
    Den som letar efter fel, finner inget annat.
  • Barbalala

    Hej!

    Jag hade problem att bli gravid och läste om den här krämen. Mitt lutealfas var inte så lång och jag ville testa och se om det hjälpte med den här krämen. Jag blev gravid på första försöket efter att jag börjat använda krämen.
    Tyvärr visade det sig i vecka 18 att fostret hade en kromosomavvikelse (Trisomi 13) och vi avbröt graviditeten.
    Nu funderar jag på om det kan vara så att krämen förhindrade ett eventuellt naturligt missfall. Läkarna sa att jag borde ha fått missfall. Min fråga till er är, är det någon som fått missfall trots användande av krämen?
    Eller är det någon som råkat ut för samma sak som jag?
    Jag hoppas ingen tar illa upp, jag är bara osäker på om jag ska använda krämen om vi ska försöka igen...

  • Capiche
    Barbalala skrev 2012-08-15 21:40:22 följande:

    Hej!

    Jag hade problem att bli gravid och läste om den här krämen. Mitt lutealfas var inte så lång och jag ville testa och se om det hjälpte med den här krämen. Jag blev gravid på första försöket efter att jag börjat använda krämen.
    Tyvärr visade det sig i vecka 18 att fostret hade en kromosomavvikelse (Trisomi 13) och vi avbröt graviditeten.
    Nu funderar jag på om det kan vara så att krämen förhindrade ett eventuellt naturligt missfall. Läkarna sa att jag borde ha fått missfall. Min fråga till er är, är det någon som fått missfall trots användande av krämen?
    Eller är det någon som råkat ut för samma sak som jag?
    Jag hoppas ingen tar illa upp, jag är bara osäker på om jag ska använda krämen om vi ska försöka igen...


    Men gud jag blir jätte nervös av detta när du skrev nu. 
    :/
    Tar absolut inte illa upp däremot blev jag livrädd.
    Men jag har läst om krämen och det är jättemånga som skrivit att dom blivit gravida och det gått bra också så får hoppas det går bra för mig nu då och inte dåligt :(
    Berättade du om krämen till läkaren? vad sa dom?
    oONinniOo skrev 2012-08-15 21:37:57 följande:
    Jag upplever att den funkade bra förra cykeln. Mina besvär med växande bröst och andra PMS var som bortblåsta! Mensen sköts dock upp 8 dagar. Denna cykeln är jag osäker på hur den fungerar, för jag har diverse känningar (dock andra än jag brukar ha). Vet ej om det beror på att jag skulle kunna vara gravid, eller att den helt enkelt inte funkar lika bra denna gången.

     Hoppas du är gravid!!!! :D 
    AlexandraViberg skrev 2012-08-15 21:34:17 följande:
    Hoppar in med en fråga, hur pass bra tycker ni ProgesterAll fungerar? Funderar på det inför försök 14 nu när vi fått förklarat att vi är friska och de förmodligen blåste bort stoppet i äggledaren :)

    Ser att någon plussat, pga krämen eller annan faktor? :D
    Grattis i vilket fall!
    Hej Hej! 

    Det är första månaden jag testade den nu. Och jag blev ju gravid :) Det tog 1 /12 år med dom andra barnen att bli gravida och nu bara 3 försök sedan p piller stopp, helt galet. Overkligt. 

    Har inga PMS besvär , inga gravid symptom förutom att jag känner mig sjuk. Febrig fast jag inte har feber liksom.  Kissar lite oftare kanske. 

    Så jag vet inte om det är krämen som hjälpt eller inte :) 
     
    ~ Tredje försöket / ÄL 1/8 / BIM 14/8 = PLUS ÄL+ 14 , BF 24/4 ~ www.capiche.blogg.se ~
  • Barbalala

    Åh förlåt, det var inte meningen att skrämma någon. Skäms Jag berättade inte om krämen för läkarna eftersom jag befann mig i chock och inte tänkte på det då. Det är nu i efterhand som jag har börjat fundera.
    Jag har aldrig hört att någon drabbats av samma sak, utan precis som du, har jag bara hört att det gått bra för andra. Sedan är det ju så också att när man råkar ut för en sådan här sak så analyserar man och ältar i all oändlighet, man funderar på om man kunde gjort något annorlunda.

  • AlexandraViberg

    Capiche:

    Låter ju helt fantastiskt! vi har hållt på i 14 månader nu och är oförklarligt barnlösa enligt utredningen då, så man greppar ju efter halmstråna så att säga! Jag får pms ont i brösten typ 4 dagar efter äl så det kan hjälpa mot det med har jag hört. Kanon ju!
    Mitt första barn var ett p-piller byte barn, så hon fick man snabbt som 17 åring, men nu när man är gift och vill ha då sätter kroppen käppar i vagnen :P

    Fortsätter ni smörja nu eller slutar ni?


    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • Capiche
    AlexandraViberg skrev 2012-08-15 22:21:34 följande:
    Capiche:

    Låter ju helt fantastiskt! vi har hållt på i 14 månader nu och är oförklarligt barnlösa enligt utredningen då, så man greppar ju efter halmstråna så att säga! Jag får pms ont i brösten typ 4 dagar efter äl så det kan hjälpa mot det med har jag hört. Kanon ju!
    Mitt första barn var ett p-piller byte barn, så hon fick man snabbt som 17 åring, men nu när man är gift och vill ha då sätter kroppen käppar i vagnen :P

    Fortsätter ni smörja nu eller slutar ni?
    jag hade ju slutat för var så säkert mensen skulle komma men nu ska jag fortsätta smörja till iaf vecka 13
    ~ Tredje försöket / ÄL 1/8 / BIM 14/8 = PLUS ÄL+ 14 , BF 24/4 ~ www.capiche.blogg.se ~
  • AlexandraViberg

    Jag förstår! Ja vi får se, spolade äggledaren på dag 13 och äl förmodligen idag på 15 som vanligt.. har konstiga flytningar efteråt, inte likt det jag brukar så kändes meningslöst att försöka något denna månad.

    Vart har ni beställt ifrån och hur lång tid tog det att få hem?
    Jag pluggar i brist på jobb och maken har precis blivit arbetslös och får inkomst igen först i september så vill komma över så billigt som möjligt :)


    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • Elle77

    Alexandra: Jag köpte min på femalebalaceshop för 300. Snabb leverans, tog bara någon dag. Lycka till!!

    Update från mig: Jag har nu fått mens, så det blev alltså inget denna gång. Märkte inga större skillnader mot en vanlig cykel, annat än mindre spottings som kom senare. Fick mens sent igår på BIM+1 (såg att jag skrev att jag var på +2 ovan men det var fel, det var+1) knappt 1 1/2 dygn efter jag slutat med krämen. Har inte heller känt någon påverkan på huden. Slutade med krämen när jag testade neg på BIM. Då hade även tempen sjunkit. Känns som alltid tråkigt att behöva börja om men vi har tid för utredning snart så det är alltid nåt...

    Lycka till allihopa!

Svar på tråden ProgesterAll??