• 3 barns mamma84

En hund inne i bilen

Jag var ute kl 13.40 och skulle prata med en vännina och insåg att inne i bilparkeringen så är det något som rör sig inne i bilen.
    Jag går fram inte helt in mot bilen utan står längre bort och ser en stor labrador inne i bilen ensam.
    Nu vet jag inte om det finns vatten eller mat men tror verkligen inte det som den hunden går omkring och tittar ut likom.
    Vet inte vems hund det är alls.
    men någon är i området iaf.
    Då det inte är så många utan äldre par som bor här.
    Misstänker en som bor granne med oss men jag e inte 100 på det.
    Det är svin kallt ute och det snöar.
    Så det lär ju vara kallt inne i bilen med tyvärr.
    Var ute nyss kl 14.20 och bilen e kvar och hunden inne.
    Sambon kommer snart hem så vad ska jag göra ????          

• Svar på tråden En hund inne i bilen
  • 3 barns mamma84

ska jag vänta några timmar till eller tills sambon kommer hem eller ska jag ringa polisen ?

• RS89

varför ska du ringa polisen? det är väl någon som har lämnat sin hund i bilen och går och gör ärenden eller nått. MEN du kan ju vänta ett par timmar till och kolla igen.

det är ingen fara med att det är kallt, djur är mer tåliga för kyla än vi är. det är isåfall om det skulle vara för varmt som det blir fara att hunden dör. 

• 3 barns mamma84
    RS89 skrev 2012-02-03 14:30:30 följande:
    varför ska du ringa polisen? det är väl någon som har lämnat sin hund i bilen och går och gör ärenden eller nått. MEN du kan ju vänta ett par timmar till och kolla igen.

det är ingen fara med att det är kallt, djur är mer tåliga för kyla än vi är. det är isåfall om det skulle vara för varmt som det blir fara att hunden dör. 
    Okej nej men jag är bara så himla djurvän alltså.
    Tycker så synd om hunden
    Tror bilne varit på parkeringen i många timmar nämligen.  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Majsan70

Hunden har det säkert jättebra. De har päls o fryser inte i första taget om de sitter isolerade från kyla o vind i en bil. de klarar sig även utan vatten o mat en bra tsund.
    Min hund sitter ofta i bilen när vi är i stallet.
    Stor skillnad på vinter o på sommaren när det snabbt blir livsfarligt.

• 3 barns mamma84
    Majsan70 skrev 2012-02-03 14:34:28 följande:
    Hunden har det säkert jättebra. De har päls o fryser inte i första taget om de sitter isolerade från kyla o vind i en bil. de klarar sig även utan vatten o mat en bra tsund.
    Min hund sitter ofta i bilen när vi är i stallet.
    Stor skillnad på vinter o på sommaren när det snabbt blir livsfarligt.

Okej.
    Jag skulle aldrig lämna en hund ute inne i en bil varken varmt eller kallt ute.
    Nu har jag ingen hund alls.
    Okej om man skulle gå till affären och handla likom.
    Men nu är detta en liten by och ingen affär alls här utan bara massa villa områden och bilen/bilarna står inte i parkeringen.    
  • RS89
    3 barns mamma84 skrev 2012-02-03 14:32:11 följande:
    Okej nej men jag är bara så himla djurvän alltså.
    Tycker så synd om hunden
    Tror bilne varit på parkeringen i många timmar nämligen.  
    du säger att du såg den först för en timme sen...
    det är nog ingen fara med hunden alltså, många lämnar sina hundar i bilen.
  • 3 barns mamma84
    RS89 skrev 2012-02-03 14:39:07 följande:
    du säger att du såg den först för en timme sen...
    det är nog ingen fara med hunden alltså, många lämnar sina hundar i bilen.

ja jag skulle ju ut och röka och gick till parkeringen sen såg ajg något som röre dig inne i bilen och såg att det var en större hund.
    Men kännslan säger att hunden varit inne i bilen några timmar innan jag gick ut. 
  • Frontline

Min förra grannes hundar satt ute i sin hundgård i stort sett dygnet runt året runt och överlevde.
    Visst låter man en hund sitta i en hundgård så mycket som dessa hundar kan man tycka det är oansvarigt vilket jag påtala för grannen flera gånger men vad hjälpte det..

En hund som sitter i bilen en halv dag klarar sig bra nu när det inte är sommar..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline

Bra att du reagerar TS men det är ingen fara, hade det varit mitt i sommaren hade jag bett dig slå sönder en ruta på bilen...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Jag1977

Är det varmt är det otroligt ansvarslöst. Är det vinter är det ingen fara. Man ser ju om hunden fryser (skakar) om det nu är jättejättekallt, men hundar är inte så känsliga för kyla. Bra ändå ts att du reagerar, men nu tror jag inte det är någon fara.

Svar på tråden En hund inne i bilen