• Äldre 5 Feb 13:28
    1960 visningar
    5 svar
    5
    1960

    Kan man bli undantagen en regel, Kenya?

    Hej alla!

    Är det någon som vet om ett land kan tänka sig att göra ett undantag för en av deras regler? Det gäller då som rubriken säger Kenya och dess krav på giftermål. Jag och min har varit tillsammans i 5 år och är gifta sen i höstas. Vi passar in på allt annat och har även möjligheten att vara borta så länge det behövs men treårsregeln är ju omöjlig att nå i dagsläget.. Kenya har ju heller ingen väntetid så jag tänker att dom kanske kan vara mer villiga att göra undantag? Men jag har som sagt ingen aning..

  • Svar på tråden Kan man bli undantagen en regel, Kenya?
  • Äldre 5 Feb 17:17
    #1

    Jag tror tyvärr inte att de gör ett undantag, men det bästa och säkraste sättet att få reda på det är nog att fråga er organisation. Men intrycket jag fått är att alla länder är väldigt noga med sina regler.

  • Äldre 6 Feb 16:41
    #2

    Jag har erfarenheten av att de inte gör undantag. Jag och min man blev informerade om att Kenya var aktuellt för oss om vi väntade in vår 3:års dag för att kunna skicka ansökan till Kenya. Men kanske olika beroende på vilken org...

  • Äldre 6 Feb 21:44
    #3

    Mmm..dom har sagt det till oss oxå men jag tänkte mest att dom kanske kan ändra sig eller vara lite flexibla om det är många barn som väntar.

  • Äldre 6 Feb 22:04
    #4

    Vi har adopterat från Kenya och vår uppfattning är att deras krav står väldigt fast. Så det är nog bara att invänta den 3-åriga bröllopsdagen som gäller tyvärr.

  • MammaS­usan81
    Äldre 7 Feb 11:18
    #5

    Sydafrika räknar med sambotid om man inte uppfyller antal år som gifta.Dock inte Kenya.


    Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
Svar på tråden Kan man bli undantagen en regel, Kenya?