• Äldre 7 Feb 13:29
    1319 visningar
    1 svar
    1
    1319

    Tjänstledigt mitt i adoptionsprocessen

    Jag och min man ska adoptera och börjar vår medgivandeutredning inom kort. Jag jobbar idag heltid men vill till hösten ta tjänstledigt för att studera ett år. Jag känner att det är rätt i tiden innan barnet kommer men undrar om det skulle ställa till det för oss. Måste jag säga att jag har tankar om att göra det eller kan jag låta det vara osagt. Jag vet nämnligen inte förrens till sommaren om jag ens kommer in på skolan och förhoppningsvis är utredningen klar innan. Hur hade ni gjort?


  • Svar på tråden Tjänstledigt mitt i adoptionsprocessen
  • JRS
    Äldre 7 Feb 19:31
    #1

    jag vet inte om det kan variera mellan kommuner eller om det är standard men jag frågade den frågan när vi var på vårt informationsmöte. Vår utredare sa att det absolut inte va några problem att ta tjänstledigt för studier så länge jag hade ett fast heltidsjobb att kunna gå tillbaka till. Fast de ville att jag skulle informera om det skulle bli en sån förändring. Det gällde tex byte av bostad och jobb också. Jag hade nog vart ärlig och frågat för att vara på den säkra sidan så man inte "strular till det" i onödan.
    Hoppas det går bra! kram


Svar på tråden Tjänstledigt mitt i adoptionsprocessen