• Stella Jaded
    Äldre 8 Feb 22:06
    8376 visningar
    61 svar
    61
    8376

    Vill bli slagen på rumpan, varför?

    Byt tjej. Så.

  • Stella Jaded
    Äldre 8 Feb 23:21
    #5
    Ericc skrev 2012-02-08 23:19:26 följande:
    Själv så har jag fortfarande lite problem med att kalla tjejen för hora, då det ligger så långt bortom mitt normala språkbruk. Men lite smisk, stryk och dominans är inga problem, där får hon så att hon blir nöjd.
    Du kan ge stryk men du kan inte kalla henne hora?
  • Stella Jaded
    Äldre 8 Feb 23:36
    #11
    och skrev 2012-02-08 23:33:00 följande:
    Säg inte så, då dödar du ju den väldigt spännande tråden.
    Drömmer

    Jag tycker att ni män som helt uppenbarligen inte är särskilt dominanta ska sluta låtsas och låt tjejerna skaffa sig en man som inte är rädd/vill detsamma osv.  
    Om TS däremot väldigt gärna VILL testa sig fram är det en annan sak men han verkar ju i det närmaste livrädd.  
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 01:05
    #15
    PrimitivMan skrev 2012-02-09 01:01:43 följande:
    Stryk låter så brutalt och rått. Föredrar att kalla det kärleksfullt hårdhänt

    Däremot  så har jag lite svårt för att spotta någon i ansiktet.
    Tycker du det?

    Alltså spott tänder jag inte på, stryk däremot.. Drömmer 
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 01:10
    #17
    och skrev 2012-02-09 01:07:08 följande:
    Om du var här nu hade jag med glädje gett dig en ordentlig omgång.
    Jag kommer?
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 01:13
    #19
    och skrev 2012-02-09 01:11:19 följande:
    Självklart gör du det.

    Är det nära? 
    Snart så.
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 10:35
    #27
    Trust me skrev 2012-02-09 08:15:31 följande:
    Låter som att du, TS, har klart sunda värderingar. Det är inget fel på din frus heller. Jag ser det som klart positivt att så många män har icke-våld i ryggmärgen och anser det sexuellt avtändande. Någon som vill att det ska vara annorlunda?
    Nalle
    Naaw. 

    Å andra sidan, tycker du det är rätt att TS kvinna ska behöva förtränga sina egna behov för att det är hans som är betydligt mer allmänt accepterade?
    Varför ska inte hon få det hon behöver, oavsett om du och TS förstår det eller inte?

    Jag tycker det vore intressant att få veta vad han är rädd för, det är faktiskt inte så farligt att ge någon som förtjänar det lite smisk. Drömmer    
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 11:26
    #29
    Pwen skrev 2012-02-09 11:17:07 följande:
    Håller med! Blir aldrig bra i slutändan om man låtsas om ngt man egentligen inte gillar och kan stå för.
    Jag själv skulle inte kunna hantera en "mjukiskille" och skulle han låtsas hade jag märkt det ganska snart. Vad är det för mening att försöka vara något man inte är? På vilket sätt gynnar det relationen och sexlivet?
    Ja det är bara dumt.
    Man MÅSTE liksom inte tända på förnedring, det är okej att inte göra det.
    Jag skulle förmodligen också märka ganska snart om det inte är "äkta", om det saknas inlevelse, jag vill att min partner njuter av det han gör, inte bara gör det för att jag vill det.
    Det är ju aldrig särskilt bra att bete sig så, oavsett vad för typ av verksamhet man ägnar sig åt.

    Däremot kan jag som sagt tycka att det är helt okej att vilja prova sig fram, allting är kanske inte lika bra, vissa saker funkar bättre än andra, men TS verkar så rädd. Då känns det inte som att det hans tjej vill är något för honom och då blir det ju inte braaaa.      
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 11:42
    #31
    Pwen skrev 2012-02-09 11:40:02 följande:
    Håller med dig igen!
    Självklart ska man testa (om man vill), men då med ett open mind. Testar man inte så kan man gå miste om mycket. 
    Människor får knulla och sexa hur de vill, så länge det inte skadar någon. Var och en har sina preferenser och det finns inga rätt eller fel. 
    Njut på, ha det skönt men gör ingenting du inte kan stå för eller som känns fel. 
    Ganska basic tankar och förhållningssätt som tål att upprepas.

    Och ja, ts verkar rädd och t. o. m. en smula förfärad? 
     
    Ja, det låter liksom lite som att detta är något han inte vill "sänka sig till", så förfärad var väl en bra beskrivning. 

    TS, är du förfärad?    
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 12:24
    #34
    Trust me skrev 2012-02-09 12:17:49 följande:
    Nu verkar du ha lite svårt för läsförståelsen. Jag säger inget om vems behov som ska ha företräde. Dat jag säger är att det är bra att de flesta män gör skillnad mellan all form av våld och sex. Även att de tar avstånd från användning av våld generellt är bra.

    Sedan har du en väldigt naiv syn på vad det innebär att utöva våld. Den inre tillfredställelse den som tar emot framgår inte alltid av deras ansiktsuttryck mm. Den som ger måste därför lära sig att gilla eller åtminstone förstå vad det den gör skapar för känslor i den andra. Detta oavsett vilka känslor den som ger har.

    Är det så att man inte kopplar ihop våld och sex så måste man skapa denna koppling för att få ut något av det. Ska det bli en äkta känsla så måste man ta bort det tabu man har mot denna koppling. Gör man inte det blir det bara något man gör för den andra och som man gör mot sin egen övertygelse men för den andra.
    Det tror jag inte, men det är ju jättefint att du är villig att förtydliga dig.

    Förstår du att det är skillnad på våld och våld? För jag tycker det låter lite som att naiviteten syns i ditt inlägg.
    Det är även skillnad på sexuellt våld och sexuellt våld i en betydelse där samtycket saknas.
    Jag tror att det är det detta handlar om.

    Att en man, eller kvinna för den delen, inte är våldsam är väl givetvis bra men det är å andra sidan inte vad detta handlar om alls.
    Trust me skrev 2012-02-09 12:17:49 följande:
    Hur mycket smärta tycker du en kvinna ska gå med på för att jag inte ska behöva förtränga mina behov? För att jag ska få det jag behöver oavsett om hon förstår det eller inte?
    Som sagt handlar ju om ett samtycke. Mitt råd till TS var som du ser om du läser, att han ska skaffa en annan partner. En som vill detsamma som han vill. Det är inte frågan om att någon ska behöva göra saker mot sin vilja, varken den som förnedrar eller den som blir förnedrad.
    Trust me skrev 2012-02-09 12:17:49 följande:
    Vad har hon att vara rädd för, det är faktiskt inte så farligt för henne att få lite smisk när hon förtjänar det.
    Och det var ett skämt. Notade du inte smileyn? 
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 12:38
    #38
    Trust me skrev 2012-02-09 12:31:38 följande:
    Jag känner mycket väl till skillnaden. I detta fall saknas samtycke
    Bra det.

    Ja precis, i detta fall saknas samtyckte och jag tycker som sagt att TS då ska söka sig vidare. Vad får hans tjej ut av att han ska försöka låtsas och tvinga sig till något han inte själv njuter av?  
    Det är ju bara fånigt.
    Trust me skrev 2012-02-09 12:31:38 följande:
    Du verkar ha lite svårt att förstå att givandet är lika komplicerat som mottagandet.
    Inte alls. Jag tror inte du förstod att jag skämtade med det sista jag skrev där, och det är helt okej. Alla kan inte förstå allting.

       
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 12:45
    #40
    PrimitivMan skrev 2012-02-09 12:34:05 följande:
    Ja det är lite som att fejka orgasmer. Hur kul är det ifall det visar sig att ens partner hela tiden har fejkat?
    Det är nog väldigt tråkigt. Jag ser inte poängen med att fejka orgasm, tycker man ska knulla för att man gillar det.
    Men samtidigt är ju inte orgasm höjdpunkten för alla kvinnor, utifrån vad de själva säger iallafall. Att de då ändå väljer att fejka orgasm bottnar väl i nån slags dålig kommunikation med partnern antar jag.
    PrimitivMan skrev 2012-02-09 12:34:05 följande:
    Sen kan det ju vara lite flytande gränser mellan att göra något endast för någon annans skull och att njuta själv av det. Man kan ju tända på att göra något även om man i sig inte själv tänder på det, men att man tänder på det för att ens partner njuter av det. Det är i alla fall en god start att börja gilla något på "riktigt". Fast jag kan inte komma på något som jag har gjort bara för att ställa upp dock.
    Det tror jag också, och det är väl ändå till viss del vad detta kan handla om, i vissa situationer.
    Men det är ju en jättestor skillnad från att bara "ställa upp" vilket jag får intrycket av att TS syftar på. Men som sagt, det är ju inget som helst fel i att vilja testa sig fram.
    PrimitivMan skrev 2012-02-09 12:34:05 följande:
    Sen finns det ju klart gränser, skulle inte kunna tänka mig att ägna mig åt Scat oavsett hur mycket ens partner skulle tända på det.
    Förståeligt...
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 12:56
    #42
    PrimitivMan skrev 2012-02-09 12:53:54 följande:
    Jag får snarast intrycket av att TS snarast förfäras över att man kan gilla det. Men kanske han verkligen försöker förstå och kanske hitta sätt att möta henne. Lite svårt att veta vad TS är ute efter.
    Mm han verkar förfäras samtidigt som han ju bevisligen ställt upp, vad jag fattar. Nej det går inte att helt förstå vad han menar, i synnerhet då han inte förklarar.
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 14:18
    #46
    Trust me skrev 2012-02-09 14:11:58 följande:
    Det jag huvudsakligen reagerar mot är den här "men det är väl bara att prova"-attityden. Nu gäller den inte er båda på samma sätt. De flesta skulle säkert tycka att det vore väldigt olämpligt eller helt enkelt misshandel om en vaniljkvinna skulle "prova på" sex med mig som jag kan vilja ha det. Den här attityden är vanligt förekommande bland kvinnor som vill ha. Kvinnor som vill ha brukar också vara snabba att prata om behovet av samtycke från den som får och när det finns så är frågan om samtycke hanterad för båda parter.
    Varför är det fel av människor att testa sig fram, tycker du? Om vi snackar utifrån TS t ex, nånstans får man väl förmoda att han VILL testa detta. Är det fel av honom?

    Om en vaniljkvinna skulle vilja testa att ligga med dig får man väl ändå utgå från att du är tydlig från start med vad du är intresserad av, eller hur? Samtycker hon så är det inte frågan om misshandel.
    Trust me skrev 2012-02-09 14:11:58 följande:

     Måste säga att jag börjar bli förbannat trött då de av båda könen som anser att de har rätt till sex på det sätt de vill ha.
    Varför det? 
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 14:34
    #48
    Trust me skrev 2012-02-09 14:32:53 följande:

    Var i trådstarten står det att han vill testa? Det enda jag kan hitta är detta:
    "För mig är detta extremt avtändande, och jag vet inte vad jag ska göra, jag gillar verkligen den här kvinnan och vill fortsätta se henne. Men jag vet inte hur jag ska tackla situvationen?"
    Låter inte direkt som att han vill testa.

    Visst jag kan vara tydlig med vad jag tycker om. Om hon skulle tycka det är extremt avtändande så ska jag naturligtvis tolka det som att man nånstans får förmoda att hon vill testa det.


    Jag skrev inte att det stod i trådstarten, utan att man (jag) utifrån den förmodar att så är fallet. Annars ser jag inte riktigt poängen med tråden, såvida det inte gäller att enbart förfasas och fördöma. Men jag väljer att tro något bättre än så om syftet.

    Okej, vi säger så.
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 14:48
    #50
    Trust me skrev 2012-02-09 14:45:51 följande:
    Han vill förstå den kvinna han träffat. Det går inte att läsa att han vill ha praktiska råd om hur han ska göra för att "slå" henne.
    Du menar att han har fått praktiska råd om hur han ska göra för att slå henne?
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 15:41
    #54
    Pwen skrev 2012-02-09 15:36:17 följande:
    Så du skriver alltid i förhållande vad som efterfrågas i ts? Tycker inte alls att det är en naturligt att diskussionen i tråden tar andra vägar?
    Dessutom, han frågar hur han ska tackla situationen? Är det på ngt vis ett sidospår att då skriva att han inte ska kompromissa om han känner ett starkt obehag, att det märks tydligt om han inte egentligen är med på det?

    Det andra stycket du skriver är det så låg nivå på att jag med enkelhet skulle kunna byta ut ord och innehåll i det, men ändå få fram samma syfte och mening om jag skulle sätta mig vid valfri sandlåda och återge ett samtal mellan två st fyraåringar som tjafsar lika ologiskt över ngn struntsak.
    Jag måste erkänna att jag inte riktigt ens förstått exakt vad det är herr Trust me opponerar sig emot. Obestämd
    Första inlägget gör gällande att det är sunt att skilja våld från sex. Att det är skillnad på våld och våld och att man kan samtycka till misshandel är vi visst överens om. Det är dock uppenbart att ironi och humor inte biter.
    Jag tror att vi är mer överens än det verkar men det skulle vara mer givande om han var tydlig och höll sig något mer saklig, men det är tydligt att det finns starka känslor inblandade här.
    Man kan bara spekulera...   
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 15:54
    #56
    Pwen skrev 2012-02-09 15:50:36 följande:
    Trust me, har nog inte som syfte att vi ska förstå? Han är medveten om vad han skriver och på vilket sätt. 
    Sarkasm skulle jag sätta som etikett på hans inlägg.
     
    Hoppas att iallafall TS fått ut något av herr Trust me och hans sunda värderingar?
    Ja.  

    Jag är tillfreds med att inte förstå.  
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 16:01
    #58
    Pwen skrev 2012-02-09 15:59:50 följande:
    Du är coolare än mig som är tillfreds med att inte förstå  
    Jag själv har svårt att förstå syftet med att göra sig dummare än vad man är och provoceras av det. 
    Kanske han bara behöver lite smisk? FörvånadTystRynkar på näsanDrömmer

    Har en hårborste här.  
  • Stella Jaded
    Äldre 9 Feb 22:57
    #61
    PrimitivMan skrev 2012-02-09 22:46:28 följande:
    Herr Trust me/RUSI2 tycker om att diskutera för diskuterandets egen skull. Finns det inte en oenighet om något så hittar han den. Inte konstigare än så tror jag .
    Men tulle då.
Svar på tråden Vill bli slagen på rumpan, varför?