• Biene

    Nån som söker böcker om adoption?

    Jag har två böcker om adoption som jag tänkte ge bort mot ersättning för porto om det är någon som vill ha.

    Helt ny bok "När du föddes i Kina" av Sara Dorow. Blev annat adoptionsland för mig.
    Helt ny men äldre upplaga (2001) "Längtansbarnen" av Kerstin Weigl. Råkade köpa två...

    Om någon är intresserad så hör av er.


    Crazy enough to have fun all the time
  • Svar på tråden Nån som söker böcker om adoption?
  • Biene

    På baksidan av "Längtansbarnen" står det:

    Varje år adopteras omkring ettusen barn till Sverige. De kommer som svar på en het längtan. Deras nya föräldrar har väntat länge och tvingats gå i närkamp med många svåra frågor: Vill du ha mig, fast vi inte kan får >>egna<< barn? Och varför vill vi egentligen ha barn? Vilka barn finns för oss - och vilka vill vi ha? Spelar kön, hudfärg och ålder någon roll? Klarar vi att bli föräldrar åt ett sjukt eller deprimerat barn och hur påverkasd vår familj av främlingsfientligheten?
    Journalisten Kerstin Weigl, själv mamma till två små flickor från Kina och Vietnam, skriver självutlämnande om provrörsbefruktningar, utredningar, grubbel och väntan. Med sin berättelse och genom lyhörda intervjuer med andra adoptivföräldrar ha hon åstadkommit en både informativ och gripande skildring av detta annorlunda och berikande föräldraskap.
    Boken är illustrerad med fotografier av Caroline Roosmark.


    Crazy enough to have fun all the time
  • Blåiris

    Jag är jätte intresserad av Längtansbarnen!!!!! Har letat i varje bokhandel såväl på stan omså nätet m den är slut😒så om inte Pippi vill ha den vill jag ha den!!!!!

  • Biene

    OK, Längtansbarnen är nu bortlovad. Är det nån som intresserar sig för den andra boken? Den är helt oanvänd, tror inte ens jag har bläddrat i den ens. Solig


    Crazy enough to have fun all the time
Svar på tråden Nån som söker böcker om adoption?