• hymafr

    Varning för nätköp

    Hej!

    Vill bara varna för alla de nätföretag som anlitar Klarna som inkasseringsföretag.

    Jag köpte från Ginza, CDON, Coolstuff samt Mirabling innan jul och avgifterna och påminnelserna från Klarna vill aldrig ta slut.

    Det är påminnelser och avgifter på fakturor som jag aldrig fått samt extraavgifter hit och dit hela tiden.

    Det är tydligen i stort sett omöjligt att INTE få ett konto upplagt om man handlar (det lär finnas någon liten ruta någonstans att klicka i om man inte vill ha det, men du måste nästan jobba där för att känna till det).

    Uppläggningsavgift är 29 kronor. Betala inget nu - betala i februari. Kostar inget. Pyttsan! Ränta tillkommer också (förutom uppläggningsavgiften). Jag ville inte ha konto, men hade missat en liten ruta. Visst ja, jag glömde 29 kronor i administrativa kostnader också. Plus som sagt, 50 kronor i påminnelseavgift samt 50 kronor i förseningsavgift på en faktura jag aldrig ens fått.     

    OBS! Jag är en person som har ordning och reda på mina papper och inga problem att betala mina räkningar i tid - om jag bara får dem! Mitt fel, javisst. Jag skulle efterlyst en faktura som jag inte fick. Men, påminnelsen kom innan rimlig betaltid löpt ut. Tänkte faktiskt inte på att en faktura på varor jag fått veckan innan jul förmodligen skulle vara betald innan årsskiftet!  

    Någon annan som har liknande erfarenheter? 
             

  • Svar på tråden Varning för nätköp
  • MHM

    Jag har handlat med klarna och fick en faktura jag inte skulle fått... fel datum och månad. mailade och det löste sig på en gång. Jag tycker att dom är väl samarbetsvilliga...

  • hymafr
    MHM skrev 2012-02-17 10:03:49 följande:
    Jag har handlat med klarna och fick en faktura jag inte skulle fått... fel datum och månad. mailade och det löste sig på en gång. Jag tycker att dom är väl samarbetsvilliga...
    Ja, jag fick bort uppläggningsavgiften på en av fakturorna bara för att se att den kom tillbaka på nästa faktura...
  • hymafr
    RocketQueen skrev 2012-02-17 10:09:25 följande:
    Jag har heller aldrig haft några problem, tycker att det är smidigt att allt hamnar på samma faktura.

    Jag har hela tiden fått en faktura för varje köptillfälle...
  • Kooffe

    Titeln är lite missvisande. Bättre att skriva "Varning vid nätköp"


    eVett.se - Överlev på internet. Tips för att undvika internets faror.
  • Coyote

    Sist jag försökte handla med Klarna påstod de att jag nått min kreditgräns och måste betala min tidigare skuld innan jag fick handla igen. Den tidigare fakturan (också den enda...) betalades ett år tidigare, så nej, det känns som att det finns risk att det strular till sig med dem...

  • Amy27

    Handlar med Klarna jämt. Inga problem.
    Tråkigt att din erfarenhet inte är lika bra.

  • MoaElis

    Har också upplevt problem med klarna, det skickat även om man betalat..

Svar på tråden Varning för nätköp