• oOOo  oOOo

    Vilka sort skridskor köper ni till era barn?

    Tycker det verkar väldigt könsstereotypt med skridskor. Alla flickor skall ha konståkning och pojkar skall ha hockyrör. Hur gör ni genusmedvetna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka sort skridskor köper ni till era barn?
  • Hallonmumsan

    Vår son har hockeyskridskor och utrustning. Han har aldrig visat intresse för konståkning och hans pappa spelade hockey som barn så det var en självklarhet att vi valde så. Får vi någon gång en dotter så kommer hon antagligen få hockey utrustning också om hon nu inte visar intresse för konståkning.

  • Majsan70

    De har fått välja själva och det innebar konståkningsskridskor till tjejerna o hockeyrör till killen. Själv fick jag enbart Hockeyrör o hatade dem där o då o skulle aldrig tvinga på mina barn något de inte vill ha bara för att.

  • VilligaVera

    Min son kommer att få riktiga hockeyskridskor.
    Skulle aldrig köpa konståkningsskridskor.
    Hade inte köpt det till en dotter heller  

  • oOOo  oOOo
    Hallonmumsan skrev 2012-02-19 21:07:14 följande:
    Vår son har hockeyskridskor och utrustning. Han har aldrig visat intresse för konståkning och hans pappa spelade hockey som barn så det var en självklarhet att vi valde så. Får vi någon gång en dotter så kommer hon antagligen få hockey utrustning också om hon nu inte visar intresse för konståkning.
    Ja, då kan jag tänka mig att det är ganska givet men för många visar barnet inget speciellt intresse utan det är mer en trevlig aktivitet, tex med skolan och då behövs det köpas skridskor. Verkar som de flesta köper väldigt stereotypt i just dessa fallen. Det  tycker jag är intressant.
  • RedheadGirl

    Jag kommer köpa hockeyrör till min dotter.. Enbart för jag hade ett rent he*vete att hålla mig på benen med konståkningsskridskorna själv, men inte några problem med hockeyrören..

  • RedheadGirl
    RedheadGirl skrev 2012-02-19 21:11:19 följande:
    Jag kommer köpa hockeyrör till min dotter.. Enbart för jag hade ett rent he*vete att hålla mig på benen med konståkningsskridskorna själv, men inte några problem med hockeyrören..
    Snarare blir de första skridskorna hockeyrör, sen får hon välja själv när hon blir större..
  • oOOo  oOOo
    Lena skrev 2012-02-19 21:12:08 följande:
    Hockeyrör för de är lättare att åka med. Jag har haft båda som barn.
    Jag har själv bara haft hockeyrör men det var jag helt ensam om i min klass som tjej. Men det kanske håller på att ändras

    I min sons klass har alla tjejerna konståkningsskridskor och pojkarna hockeyrör
  • Fenna

    Hockeyskridskor, om sonen inte vill halla pa med konstakning förstass. Det hade alla i min klass med undantag för tva tjejer. Jag växte upp i en liten stad där hockeyn var stor sa det kanske spelade in.

     

Svar på tråden Vilka sort skridskor köper ni till era barn?