• Anonym (Kluven)

    Min mamma har sex med små pojkar!

    Jag vet inte var jag ska börja med risk för att tråden blir lång men önskar ändå era åsikter.

    Mina föräldrar var ett par sedan tonåren och höll ihop tills vi barn blev äldre trots en hel del motgångar. Min pappa gick sedan bort för några år sedan och vi fick se sidor av vår mamma som vi aldrig gjort tidigare.

    Kan börja med att berätta att vår mamma gjort en del sjuka saker i sitt liv. Jag har två äldre syskon som fått tio tusentals skulder hos Kronofogden för att hon beställde grejer i deras namn när de fortfarande bodde hemma.
    Saker som gjort att mina syskon inte kan ta ett lån, öppna ett abonnemang eller knappt få en lägenhet.

    Med min mamma bor fortfarande våra yngre syskon. En utav dem är myndig den andra går på gymnasiet. När jag fattade misstankar att min äldsta lillebror också riskerade att hamna hos KF pga beställda varor så gjorde jag tillsammans med ett äldre syskon en "kontroll". Och det stämde. Ut över det befarades de bli vräkta då mamma inte betalat hyran som hon ska. Konfrontationerna var många men som alltid så slutar det i tårar och hon tycker synd om sig själv.

    Så varför betalar hon inte räkningar? Hon går hellre ut på krogen!

    Min mamma är närmare 50 och hänger ute på krogen 2,3,4 dagar i veckan. Ibland så desperat att hon går ut själv! Ut över de så släpar hon hem invandrar killar (som inte ens är folkbokförda eller har arbetstillstånd i Sverige) och som är lika gamla som jag och mina syskon. Det vill säga någonstans mellan 20 - 30 år.

    Jag flyttade för ett år sedan ifrån denna mindre stad till en större men får ändå höra om hennes bravader och jag skäms ihjäl.

    Så pass att jag blev förbannad för några veckor sedan och bad henne välja. Vi barn, eller hennes "nöjesliv". Hon valde nöjeslivet!

    Ibland är jag i valet och kvalet om jag i stället ska försöka hjälpa henne(har dock försökt men det är omöjligt då hon väljer att ljuga). Men hon är trots allt min mamma.

    Vet egentligen inte vad jag ville med detta. Kanske bara höra några råd eller åsikter?

  • Svar på tråden Min mamma har sex med små pojkar!
  • Krusiduller

    När jag läste rubriken så trodde jag det handlade om pedofili... små pojkar.. Så du är en liten flicka då eftersom du också är i den åldern ?

  • Anonym (Kluven)
    Krusiduller skrev 2012-02-20 09:11:55 följande:
    När jag läste rubriken så trodde jag det handlade om pedofili... små pojkar.. Så du är en liten flicka då eftersom du också är i den åldern ?
    I mina ögon är det lite pedofili varning när hon är 50 och har sex med killar i 20 års åldern. För henne borde det väll vara småpojkar. Eller har jag fel?
  • koas

    Det måste vara skitjobbigt för dig och dina syskon. Tänk på att det är Hennes val, det hon gör. Det är också extra svårt att påverka någon som är ens förälder, du har ju provat det också. Tror du/ni gör rätt i att försöka skapa lite distans till henne, för er egen skull. Det där med pengarna undrar jag lite över, tycker det är helt åt helvete att samhället tillåter föräldrar att skuldsätta sina barn. Jag skulle prata med en jurist och höra om det gick att göra något åt. 

  • Ruggugglan
    koas skrev 2012-02-20 09:16:00 följande:
    Det måste vara skitjobbigt för dig och dina syskon. Tänk på att det är Hennes val, det hon gör. Det är också extra svårt att påverka någon som är ens förälder, du har ju provat det också. Tror du/ni gör rätt i att försöka skapa lite distans till henne, för er egen skull. Det där med pengarna undrar jag lite över, tycker det är helt åt helvete att samhället tillåter föräldrar att skuldsätta sina barn. Jag skulle prata med en jurist och höra om det gick att göra något åt. 
    Det är väl inte lagligt att skuldsätta någon annan utan personens tillåtelse? Så samhället tillåter det inte.
  • koas
    litenlitenliten skrev 2012-02-20 09:19:04 följande:
    Det är väl inte lagligt att skuldsätta någon annan utan personens tillåtelse? Så samhället tillåter det inte.
    Dåså. Då borde det heller inte vara något problem för syskonen med lån och lägenhet, det är ju bra. 
  • Lazur

    Pedofili är inte åldersskillnad utan en dragning till barn som inte kommit in i puberteten. 20 års ålderskillnad kan aldrig bli pedofili!

    Sen är det upp till henne att leva det liv hon vill, du/ni kan tycka vad ni vill om det men vill hon ligga med unga killar, så får hon det. Är de bara myndiga har du ingenting med det att göra helt enkelt.

  • Anonym

    Din mamma är en egen person med en egen vilja, vill hon inte ändra på sig kan ingen i världen hjälpa henne, tyvärr. Det enda du kan göra är att vänta, eller gå vidare. 
    Dessutom är det inte lagligt att beställa saker i andras namn heller,  fortsätter hon kan du alltid gå vidare med det.
    Tråkigt att det blev såhär, ta hand om er! 

  • Anonym (tok)

    Din mamma är myndig och hon får ha sex med vem som helst som är över 15 år.
    Förstår att det är jobbigt att höra ryktena och lite osmidigt av henne att bete sig så, men det är fortfarande inte olagligt eller ens konstigt, tycker jag. Det finns många i den åldern som tänder på yngre män, precis som att det finns män som tänder på yngre kvinnor.

    Du får helt enkelt jobba på att känslan att inse att ni båda är två vuxna individer som  faktiskt inte har med varandras liv att göra. Om du tycker detta är så fel är väl det bästa du kan göra att inte göra samma sak själv när du är 50. Något annat kan du inte göra.

  • Anonym (jobbigt)

    Jag förstår dig och dina syskon, men det värsta tycker jag faktiskt är den ekonomiska biten och den ekonomiska skada hon åsamkat dina syskon. Hon verkar absolut inte må bra, och det går ut över er.

Svar på tråden Min mamma har sex med små pojkar!