• Thezzz

    Får bara skit för namnet Dexter :-(

    Hej, Har en son på 6 veckor som vi har gett namnet Dexter.. detta har medfört problem från folk runtomkring.. För det första frågar folk varför vi döpt honom efter en mördare, andra frågar om det är ett namn och vi får upprepa namnet 1000ggr när någon frågar vad han heter.. för de förstår inte namnet.. Nu är det ju så' att vi hasrju inte döpt honom efter tv-serien. Utan vi valde namnet för att vi tyckte det lät häftigt Till mitt dilemma, ska jag byta namn på min lilla son, så att han ska slippa alla de här frågorna? Är rädd för att namnet medför problem av något slag :/ tex vill inte svärmor använda namnet dexter, hon kallar honom för ett smeknamn hon kallat killen min när han var liten, samt att min farmor ch farfar har stora problem med att förstå namnet.. Mina andra förslag på namn är neo, jake och melvin.. storasyster heter ronja Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Får bara skit för namnet Dexter :-(
  • Bedhead

    Jag har en Dexter och jag tänker att TV-programmet kommer att vara glömt långt innan han var vuxen.
    Du kan alltid säga att han är döpt efter barnprogrammet Dexter laboratorium.
    Min är döpt efter den här låten:
    ">


    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Thezzz

    Det som gör mig arg är att om den där jäkla tv-serien inte fanns skulle folk inte tycka det var lika konstigt.. skulle bli väldigt nöjd med namnet neo också iof.. men byta pga att namnet dexter är för ovanligt och hundaktigt?

  • Tussi

    jag tycker absolut inte ni ska byta namn om det är det namnet ni tycker om.
    omgivning får bara se till o inse, Dexter är ett fint namn jag vet en som heter det jag med. 

    Stå på er med ert namnval :) 

  • vampyria2

    Jag älskar det namnet och om jag mot f.örmodan skulle få en son till så skulle jag absolut d.öpa honom till det namnet.


     


    Jag har en son som heter Loke och hamnade i samma situation som dig, alla frågade om vi var rasister (vilet vi absolut inte är) några sa att vi lika gärna kunde ha d.öpt honom till Belsibub (djävulen)  m.m


    Nu är sonen 4 år och jag är så glad .över att vi struntade i vad alla andra tyckte, vi älskar namnet och det är faktiskt det viktigaste, så strunta i folk och f.örsök att skratta bort alla idiot komentarer.

  • Najje79

    Dexter är ett jättefint namn. Håller med Bedhead, hur länge kommer tv-serien kommas ihåg? Behåll namnet tycker jag.

  • Tessa76

    Äh!! Jag tycker det var ett jättefint namn! "äldre" personer har ofta problem med lite annorlunda namn. Ex döpte vi vår dotter till Junie och båda mina föräldrar o svärisar rynkade på näsan o tyckte det var konstigt, tyckte vi skulle döpa henne till Anna, karin, Lena eller typ Britta istället.. Nu har de dock vant sig vid namnet o tycker inte det är ett dugg annorlunda längre..
    Mao, byt absolut inte namn på er prins!! Det är jättefint o vänner/omgivning vänjer sig snabbt!

    Lycka till!

Svar på tråden Får bara skit för namnet Dexter :-(