• Äldre 21 Feb 12:08
    10869 visningar
    155 svar
    155
    10869

    Fantastiska Ceasar Millan!

    Beundras starkt av  Millan´s direkta och djupa hontakt med de hundar han möter. Han är fantastisk!
    Gillar dessutom hans sätt att se på det hela, att han rehabliterar människor för det är ju hon dem som  felet ligger (nästan alltid).

    Han har ju föreläst i Stockholm och gör han det igen ska jag försöka ta mig dit. Vore storslaget att se denna människa med några hundar live.


    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Svar på tråden Fantastiska Ceasar Millan!
  • Äldre 21 Feb 12:18
    #1

    han ska föreläsa i göteborg i maj tror jag, jag köpte biljetter dit till min far o hans fru i julklapp .)

  • Äldre 21 Feb 12:21
    #2
    Snäckan84 skrev 2012-02-21 12:18:16 följande:
    han ska föreläsa i göteborg i maj tror jag, jag köpte biljetter dit till min far o hans fru i julklapp .)
    Spännande! Hoppas det tycker det blir intressant! :)
    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Äldre 21 Feb 13:42
    #3
    -1

    Så himla blandade åsikter det finns om Cesar, jag personligen gillar inte många av de metoder han använder. 

  • Äldre 21 Feb 14:51
    #4

    D jag har sett tycker jag är bra, men nu är jag inget inbitet fan som kollar jämt på hans program utan d händer om d inte finns något annat på tv och d brukar väl bli typ 1 gång i månaden så

  • Äldre 21 Feb 14:57
    #5
    tattines skrev 2012-02-21 13:42:08 följande:
    Så himla blandade åsikter det finns om Cesar, jag personligen gillar inte många av de metoder han använder. 
    Varför?
    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Äldre 21 Feb 14:57
    #6
    Snäckan84 skrev 2012-02-21 14:51:17 följande:
    D jag har sett tycker jag är bra, men nu är jag inget inbitet fan som kollar jämt på hans program utan d händer om d inte finns något annat på tv och d brukar väl bli typ 1 gång i månaden så
    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Äldre 21 Feb 15:11
    #7

    Jag har inte sett de avsnitten själv men hört att han föreslagit halsband där det sitter taggar inåt, för att förhindra att hunden drar (minns inte vad såna halsband heter) samt att han rekommenderar att sätta de vanliga halsbanden högre upp på hundens hals, också för att förhindra att hunden drar vilket de gör för att halsbandet då trycker mot atlaskotan vilket resulterar i en hemsk smärta för hunden.

    Visst gör han väl säkert mycket bra och de få avsnitt jag faktiskt sett har han verkat ha en bra kommunikation med hundarna men de negativa saker jag hört räckte för att jag skulle sluta titta :) 

  • Äldre 21 Feb 17:43
    #8

    Vad de flesta missar då det gäller CM är pratet om energier, att många många inte förstår att det du sänder ut uppfattar hunden och alla djur direkt och att de påverkar djuret!

    Folk snackar sig röda om de metoder han använder, det är ganska oväsentligt då det till syvende och sist handlar om energier, vad du sänder ut för signaler helt enkelt! 

  • Äldre 21 Feb 18:39
    #9
    Tant Herta skrev 2012-02-21 17:43:12 följande:
    Vad de flesta missar då det gäller CM är pratet om energier, att många många inte förstår att det du sänder ut uppfattar hunden och alla djur direkt och att de påverkar djuret!

    Folk snackar sig röda om de metoder han använder, det är ganska oväsentligt då det till syvende och sist handlar om energier, vad du sänder ut för signaler helt enkelt! 
    Det är bland annat dessa signaler jag menar. Många hundägare är fullt upptagna med att "prata sönder" sina hundar men C kommer in och bryter deras mönster. Han får direkt kontakt med hunden genom att bara entra rummet och den kommunikationen tycker jag är fantastisk. Visst ska alla ha den men alla har inte det tyvärr!
    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Äldre 21 Feb 18:44
    #10

    Det är klart att det handlar om signalerna från människan, något annat har jag inte trott. Om jag blir hotad och uppstressad är det klart att hunden blir det med tex. Inga konstigheter. Men jag tycker som sagt att metoderna är fel, negativ förstärkning är inte min grej. Har svårt att förstå att en person med så bra kommunikation till hudarna ens kan komma på tanken att föreslå metoder som gör hundarna illa.

Svar på tråden Fantastiska Ceasar Millan!